$$News and Reports$$

04 מרץ 2013
 
סרטי הנפשה (אנימציה) של גדולי היוצרים העכשוויים בתחום זה מפולין, ישתתפו בתערוכה מיוחדת  בשם "אמנות ואנימציה מפוזנן (פולין)", שתיפתח בגלריית "הבאר" בבאר שבע. "הבאר" הוא מרכז אמנות ומדיה חזותית, הממוקם בעיר העתיקה של באר שבע ושהוקם ביוזמה ובמימון של אוניברסיטת בן-גוריון בנגב, עיריית באר שבע  וקרן רש"י.
 
התערוכה כוללת בחלקה הראשון 10 סרטי הנפשה (אנימציה) של גדולי היוצרים העכשוויים בתחום זה בפולין הקשורים לאוניברסיטה לאמנויות בפוזנן ולאולפן הטלוויזיה של סרטי הנפשה, פוזנן. בימאי הסרטים המוצגים בחלק זה של התערוכה מייצגים דורות שונים של אמני הנפשה החל, בין היתר, במורי האוניברסיטה הירונים נוימן, יאצק אדמצ'ק ומאציי צוויק וכלה בבוגריה רוברט פרוח ופאבל פרוונצקי, העושים את צעדיהם הראשונים בקריירה האמנותית והפדגוגית. אוצר: יאצק אדמצ'ק.
 
בחלקה השני של התערוכה מוצג מיצב וידיאו של האמן רפל יקובוביץ':
ערב של ספר  (
(Вечер книги, בו הוא משחזר את המיצג החי של ורוורה סטפנובה משנת 1925, שהציג שורה הדוקה של תשע נשים צעירות כשעל גב כל אחת מהן שלט וביחד הן מרכיבות את הביטוי "!АНТРАКТ!" (entr'acte או הפסקה). בגרסה של יקובוביץ', הוחלף ביטוי זה במלה "FIASCO" (כישלון מחפיר).
 
בחלקה השלישי של התערוכה מוצגים מיצביו של האמן מרצ'ין ברדישק תחת הכותרת הגרמנית Militär und Kulturfrüchte [צבא ופירות התרבות]. המיצבים כוללים את העבודות: Black – Mail (סחטנות) ו- גיאומטריה אורגנית (הווריאציה הקלטית, הווריאציה הנוצרית, הווריאציה ההינדואית).
 
התערוכה תתקיים ב"הבאר", מרכז אמנות ומדיה חזותית שברח' טרומפלדור 19 בעיר העתיקה בבאר שבע ותיפתח ביום שני 11.3.13 בשעה 19:30 במעמד פרופ' רבקה כרמי, נשיאת האוניברסיטה ובנוכחות שניים מן האמנים הפולנים, פרופ' מרצ'ין ברדישק- רקטור האוניברסיטה לאמנויות בפוזנן וד"ר רפל יקובוביץ'.  פולין.jpgהזמנה לאירוע הפתיחה
 
בנוסף, שניהם ירצו על עבודותיהם בסמינר המחלקתי של המחלקה לאמנויות באוניברסיטת בן-גוריון בנגב ביום שלישי 12 במרץ 2013 בשעה 17:00 בחדר הסמינרים של המחלקה בבניין דילר.
 
יצוין, כי "הבאר" הינו מרכז ללא מטרת רווח, שנועד לקדם וליצור פעולות אמנות ותרבות, תערוכות וכנסים המשלבים תכנים תיאורטיים ואמנות בין-תחומית. המרכז שם דגש על עבודות אמנות בתחומי הווידיאו, הקולנוע הניסיוני והמולטימדיה.
 
התערוכה צפויה להינעל בחודש מאי 2013.
 
אוצרי התערוכה בישראל: פרופ' אוסבלדו רומברג ופרופ' חיים מאור.
צלום עבודת רפל יקובוביץ באיכות גבוהה.jpg
תמונה מיצירתו של רפל יקובוביץ'