$$News and Reports$$

14 מרץ 2013
שני פיתוחים של חוקרים באוניברסיטת בן-גוריון בנגב יוצגו בפני נשיא ארה"ב, ברק אובמה, במהלך ביקורו בישראל. הפיתוחים ישולבו בתערוכה שתבליט הישגים מדעיים של חוקרים ישראלים, אשר תוצג לנשיא אובמה במוזיאון ישראל ביום חמישי, ה-21.3.2013. בחירת הפרויקטים נעשתה על ידי ועדה מיוחדת במשרד ראש הממשלה.
 
הפיתוח הראשון הוא MinDesktop, אפליקצייה המאפשרת שליטה במחשב באמצעות קסדת EEG של חברת Emotiv. השליטה במחשב מתבצעת ללא עכבר ומקלדת אלא באמצעות שלוש פעולות קוגניטיביות או הבעות פנים הנקלטות ע"י הקסדה. האפליקצייה שפותחה ע"י אורי אוסמי, אריאל רוזן ואופיר תם, כפרוייקט סיום לתואר ראשון במחלקה להנדסת תכנה באוניברסיטת בן-גוריון בנגב, בהנחייתם של ד"ר רמי פוזיס, פרופ' יובל אלוביץ ופרופ' ליאור רוקח מיועדת לשרת אנשים בעלי מוגבלויות פיזיות שאינן מאפשרות להם לתפעל מחשב או עזרים מופעלי-מחשב באמצעים אחרים.

 

הפיתוח השני הוא טכנולוגית פעילות הרשתות המוחיות Brain Network Activation (BNA™)של ElMindA, חברת בת של אוניברסיטת בן-גוריון בנגב. מדובר בפלטפורמה, בהובלתו של  ד"ר אמיר גבע, פלטפורמה המאפשרת ביצוע הדמיה וניטור של הפעילות המוחית לצרכים של אבחון מדויק של תפקוד ואי-תפקוד מוחי, התפתחות מחלות ושיקום מפגיעות, תגובות לטיפולים ובעיות פסיכיאטריות, נוירולוגיות וכאב. טכנולוגית BNA מנוצלת כיום במגוון רחב של תכניות מחקר עם שותפים מובילים בארה"ב, בפרט היא מוערכת ככלי להדמיה אובייקטיבית וכפלטפורמת ניטור להתאוששות מפגיעות ספורט וזעזועי מוח וכתומכת בקבלת החלטות לחזרה לפעילות – ענין בעל משמעות גדולה בבריאות הציבור בארה"ב.
 
bna.jpg
בתמונה: הערכה שפותחה בחברה המאפשרת ביצוע הדמיה וניטור של הפעילות המוחית לצרכים של אבחון מדויק של תפקוד מוחי.  צילום: יחסי ציבור.