$$News and Reports$$

19 מאי 2015
ד"ר לאה דוד, עמיתת הוראה במחלקה לסוציולוגיה ואנתרופולוגיה באוניברסיטת בן-גוריון בנגב, קיבלה את מלגת פולברייט ללימודי פוסט-דוקטורט לשנת 2016-2015. היא קיבלה מפולברייט גם את מענק המחקר ע"ש רבין, שניתן למועמד הטוב ביותר במדעי החברה אשר נבחר מדי שנה.
 
ד"ר דוד כתבה את התזה שלה בהנחייתם של פרופ' לב גרינברג וד"ר ג'קי פלדמן, וכותרתה: "זיכרונות של אף-אחד ומונומנט לאף-אחד: תהליך בניית הזיכרון הקולקטיבי בסרביה שלאחר המלחמה".
 
כיום היא עורכת מחקר לפוסט-דוקטורט באוניברסיטת חיפה (מענק מחקר משותף לפוסט-דוקטורט במחלקה לאנתרופולוגיה ובמכון לחקר השואה ע"ש שטרוכליץ), בהנחייתה של ד"ר קרול קדרון, על הפוליטיקה של זכויות אדם וזיכרון: מחקר משווה על סרביה וקרואטיה.
ד"ר דוד תערוך מחקר לפוסט-דוקטורט במחלקה לאנתרופולוגיה באוניברסיטת פיטסבורג, ארצות הברית, בהנחייתו של פרופ' רוברט מ' היידן. המחקר שלה שם יתמקד בתוכן הזיכרון כמטבע עובר לסוחר: ניתוח משווה של לוחות שנה לאומיים בסרביה, בקרואטיה, בבוסניה-הרצגובינה, בישראל ובפלסטין".
 
תכנית פולברייט היא תכנית בינלאומית יוקרתית ביותר לחילופים אקדמיים, שממומנת על-ידי הממשל האמריקאי ומיועדת להרחיב את ההבנה ההדדית בין תושבי ארצות הברית לבין תושבי מדינות אחרות. המלגה ניתנת בשיתוף עם ישראל,