$$News and Reports$$

13 מאי 2015
​אוניברסיטת בן-גוריון בנגב העניקה אתמול, יום ג', 12.5.15,  תוארי ד"ר לפילוסופיה לאות כבוד לשבעה אישים. התארים יוענקו במסגרת מושב חבר הנאמנים ה-45 של האוניברסיטה.
 
 
 
 
מקבלי התארים הם:

Anne Glover.jpg
פרופ' אן גלובר
, אשת אקדמיה בעלת חזון, שכיהנה כיועצת המדעית הראשית של סקוטלנד ושל נשיא האיחוד האירופי. חוקרת דגולה בתחום הביולוגיה המולקולארית וביולוגיית התא, שמחקרה החדשני אודות התגובה המלולקולארית של הגוף האנושי למתחים שפך אור על תהליך ההזדקנות. מדענית מצטיינת אשר פיתחה טכנולוגיות לזיהוי זיהום אוויר בעזרת חיישנים ביולוגיים ובכך תרמה רבות למדעי הסביבה. פרופ' גלובר, הנושאת בתואר מפקדת מסדר העילית של האימפריה הבריטית, תקבל תואר דוקטור לפילוסופיה לאות כבוד כאות תודה על פעולה כיועצת מוערכת לגופים ציבוריים וממשלתיים בכל תחומי המדע, הטכנולוגיה והחדשנות ועל מאמציה המתמשכים להנחלת ערכי המדע ברחבי העולם.
(קרדיט לתמונה: Robert Taylor)
 

Jacques Lewiner.jpg
פרופ' ז'אק לוינר
, פיזיקאי מזהיר, ממציא מהמעלה הראשונה, יקבל תואר דוקטור לפילוסופיה לאות כבוד לאות הוקרה על מחקריו פורצי הדרך שהניבו המצאות רבות ופיתוחים טכנולוגיים רבי-ערך, על הפרסומים הרבים שהוציא, שהאירו באור חדש את שדה המחקר האלקטרומגנטי; על שהיה שותף להקמת חברות הזנק משגשגות בתחומי טכנולוגיה מגוונים ובכך בנה גשר בין המחקר לתעשייה ומתוך הכרה במחויבותו למען הנגשת המדע לכל אדם, ובמיוחד לדור הצעיר. פרופ' לוינר הוא חבר באקדמיה הצרפתית לטכנולוגיה וכיהן במשך שנים רבות כמהל אקדמי של ESPCI, פריז-טק ובתפקידים מרכזיים נוספים. הוא ידיד אמת של אוניברסיטת בן-גוריון בנגב ותומך מסור בקרן פרופ' ז'אק לוינר למחלקה לכימיה.
(קרדיט לתמונה: Dominique Morisseau)
 
 
 
Jill Banfield.jpg
פרופ' ג'יל בנפילד היא חוקרת מובילה בעולם בתחום הגיאו-מיקרוביולוגיה. היא תקבל תואר דוקטור לפילוסופיה לאות כבוד מתוך הערכה על עבודתה החלוצית אודות התפתחות מיקרואורגניזמים והשפעתם על הסביבה ועל שהובילה את תחום המחקר לחזית הידע והתגליות המדעיות. פרופ' בנפילד, חברת האקדמיה הלאומית האמריקנית למדעים, יצרה דרכים גנטיות חדשות לאפיון מערכת אקולוגית ייחודית בתנאי טבע קיצוניים. מחקריה רחבי-היריעה הובילו להבנה מעמיקה של שינויי האקלים הגלובליים ומהווים בסיס ליישומים רבי-חשיבות בהגנה על כדור הארץ. התואר ניתן לה לאות כבוד על תובנותיה אודות התהליכים של מושבות החיידקים בגוף האדם, שלהם השלכות ארוכות טווח על בריאותם ואיכות חייהם של בני האדם.
(קרדיט לתמונה: Margaret Gennaro)

 

https://www.youtube.com/watch?v=CRgEL9S2zgw



Lorry Lokey.jpg
מר לורי לוקיי
, נדבן עתיר מעשים, איש עסקים מצליח התורם ביד נדיבה למטרות נעלות ברחבי תבל, עיתונאי ויזם נועז, מייסד חברת החדשות Business Wire, שעמד בראשה במשך עשרות שנים והפך אותה לתאגיד בינלאומי משגשג, המשרת רבבות גופי תקשורת בעולם. הוא פעיל בקהילה היהודית בצפון קליפורניה ותורם רחב לב לארגונים רבים ומיוחד למוסדות להשכלה גבוהה. מר לוקיי יקבל תואר דוקטור לפילוספיה לאות כבוד לאות הוקרה על שמילא תפקידים ציבוריים בחברות ובארגונים, על מחויבותו העמוקה לקידום הטכנולוגיה, החינוך והמדע בכלל ובמדינת ישראל בפרט. ומתוך הכרת תודה לחבר ב-President's Pillars וחבר חדש בחבר הנאמנים של אוניברסיטת בן-גוריון בנגב, על תמיכתו בהקמת בניין לכימיה באוניברסיטה ועל הידידות, השותפות והמסירות למען טובת הסטודנטים והקהילה כולה.
(קרדיט לתמונה: אוניברסיטת בן-גוריון בנגב)
 
 
Carol Gilligan.jpg
פרופ' קרול גיליגן, פסיכולוגית פורצת דרך בתחום חקר ההתפתחות האנושית, מייסדת הזרם הפמיניסטי-תרבותי, שהאירה באור חדש את ההבדלים שבין נערים ונערות, השקפותיהם ומניעיהם, ובכך שינתה את פני לימודי המגדר ותחומים רבים במדעי החברה. חוקרת מבריקה וסופרת רבת-פעלים, שהרחיבה עד מאוד את גבולות הידע אודות דרכן של ילדות אל הנשיות ואודות התפתחות המוסריות בקרב בני האנוש. מדענית מצטיינת, שספריה החלוציים הפכו לנכס צאן ברזל ותורגמו ללשונות רבים, על חוש הצדק והאחריות שהנחו את דרכה להיאבק ללא חת בדיכוי, באפליה ובהדרה מכל סוג שהוא. פרופ' גיליגן תקבל תואר דוקטור לפילוסופיה לאות כבוד מתוך הוקרה על שהקדישה את חייה להשמעת הקול הנשי, שהתיאוריות וההיסטוריה השתיקו, נתנה לו משמעות חדשה והעניקה תקווה לעתיד שוויוני וטוב יותר לכל אדם באשר הוא אדם.
(קרדיט לתמונה: Joyce Ravid)
 
 
 
Adele Diamond.jpg
פרופ' אדל דיאמונד, חוקרת מבריקה, ממייסדי התחום Cognitive Developmental Neuroscience,  שתגליותיה הובילו לפריצת דרך עולמית בטיפולים בהפרעות קשב וקוגניציה, ובכך היטיבה את איכות חייהם של רבים ברחבי העולם. פרופ' דיאמונד תקבל תואר דוקטור לפילוסופיה לאות כבוד לאות הוקרה למדענית דגולה עטורת פרסים, שהעמיקה בחקר קליפת המוח, שפכה אור על הקשר שבין גורמים סביבתיים וגורמים גנטיים לבין בריאות טובה, והרחיבה את גבולות הידע על תפקודי המוח. לאשת אקדמיה מצטיינת, שכיהנה בתפקידים מרכזיים במוסדות אקדמיים וציבוריים, לרבות יועצת למדינות בנושאי חינוך, והשפיעה רבות על החינוך בגיל הרך; ומתוך הערכה למי שמצאה נתיבים לסייע לילדים להצליח במשימות שנחשבו מעל ליכולותיהם ובכך העניקה לדור הבא עתיד משגשג וטוב יותר.
(קרדיט לתמונה: David Fok)
 
 
 
Alex Goren.jpg
מר אלכס מ' גורן
, יושב-ראש חבר הנאמנים של אוניברסיטת בן-גוריון בנגב, ידיד אמת ומנהיג בעל חזון. יזם ואיש עסקים רב-פעלים, שהביא את ניסיונו העשיר מעסקיו המצליחים בישראל וברחבי העולם בתחומי ההשקעות, המקרקעין ותחומים נוספים אל עולם המעורבות החברתית, הפיתוח הקהילתי והתרומה לזולת. מר גורן יקבל תואר דוקטור לפילוספיה לאות כבוד לאות הערכה לחבר מעורב ומשפיע בקהילה היהודית בארצות הברית, על תמיכתו במטרות נעלות, לרבות חינוך, תרבות, רווחה חברתית והשכלה גבוהה; לחבר מכובד ב-Ben-Gurion Society, בהוקרה על מעורבותו רבת-השנים בחבר הנאמנים של האוניברסיטה ובאגודת השוחרים בארצות הברית, לרבות בתפקיד נשיא האגודה; ולאות תודה לאדם רחב-לב וציוני נלהב, שמשפחתו קשרה את שמה בשם האוניברסיטה עוד מראשית ימיה, על שהוא ממשיך במסורת של נתינה בתרומתו לצמיחתה הפיזית ולשגשוגה האקדמי, מתוך מחויבות איתנה ואמונה עזה בעתידה המזהיר ובחשיבותה לתושבי הנגב ולתושבי מדינת ישראל כולה.
(קרדיט לתמונה: אוניברסיטת בן-גוריון בנגב)