$$News and Reports$$

27 יונ' 2016
ביום ראשון, ה-26.06.2016, קמפוס ירוק ערך את הטקס השנתי להענקת תעודות לזוכי התחרות הארצית של עבודות גמר של תלמידי תיכון בנושאי סביבה וקיימות לשנת תשע"ו.
 
זו השנה הרביעית בה נערכת תחרות ארצית של עבודות גמר בנושאי סביבה וקיימות בקרב תלמידי תיכון ביוזמת ועדת חינוך וקהילה של קמפוס ירוק ובהובלת ד"ר אופיר רובין ותלמידת הדוקטורט ברית שי-מרגלית. התחרות נערכה בשיתוף משרד החינוך אשר יוצג על ידי ד"ר אירית שדה – מפמ"רית מדעי הסביבה (בשבתון) ושפרה סטרוסקי – מנהלת גף הערכה חלופית ועבודות גמר. היוזמה הינה בשיתוף המשרד להגנת הסביבה שיוצג על ידי ד"ר רננה אילן חברת קמפוס ירוק.
 
לתחרות הוגשו עבודות מבתי ספר תיכוניים הפזורים מדן ועד אילת, ולשלב הסופי הגיעו שלוש-עשרה עבודות. גם השנה העבודות שהוגשו היו מצוינות, בעלות אופי אקדמי וכאלה המצעידות את תחום הסביבה והקיימות צעד נוסף קדימה.
 
טקס הענקת הפרסים התקיים כחלק מכנס ההצדעה השנתי למדריכי הגופים הירוקים אשר נערך זו השנה השביעית באוניברסיטת בן-גוריון בנגב בהובלתם של פרופ' ירון זיו, יו"ר קמפוס ירוק וד"ר גיא רותם. התלמידים, המורים, מנחיהם והוריהם הוזמנו לקחת חלק בכנס בו נערכו הרצאות בנושאי שמירת טבע מוכוונות מדע וחשפו אותם לחזית המחקר האקדמי בתחום.
 
בפרס הראשון: חיסכון של 5% בטיפול בדבורים 
עבודתו של  שחר חורש מתיכון מבואות עירון הוכרזה כזוכה בפרס הראשון בתחרות. העבודה נערכה בהנחיית איתמר אבישי ושאול אביאל ובליווי בית ספרי של עירית דרומיהעבודה, שעוסקת בהשפעה של איכות המזון, אבקת פרחים בהרכבים שונים עם מזון סינטטי על התפתחות המושבה של דבורת הבומבוס, זיכתה את שחר במענק כספי של 2,000 ש"ח ובמלגת לימודים לשנה הראשונה ללימודי התואר הראשון באוניברסיטת בן-גוריון בנגב.
 
תרומתה של העבודה הינה במציאת טיפול ראוי להתפתחות המושבות. הטיפול המוצע הוא בעל משמעות כלכלית גדולה למפעלים ולחברה כולה כאשר השימוש בו מהווה 5% חיסכון כלכלי בהזנת מושבות הדבורים. החיסכון הכלכלי יאפשר להגדיל את כמות המגדלים שישתמשו במושבות דבורת הבומבוס ובכך לבצע האבקה יעילה לגידוליהם, ובנוסף לכך לא יושפעו מהבעיה העולמית של היעלמות הדבורים.
 

tGJQ7VN50.jpg
תמונה קבוצתית של הזוכים

לאחר טקס חלוקת התעודות והפרסים נערכה פעילות ייחודית עבור התלמידים ומלוויהם ובה הוסבר על קמפוס ירוק ופעילותו, התלמידים הציגו את מחקריהם ושמעו הרצאה של יותם רשף מיוזמי מיזם "הכלבוניק" – מחסן ציוד שיתופי שזכה השנה לתמיכה כלכלית בתחרות יזמות סביתית-קהילתית של קמפוס ירוק.


שמות הזוכים בשלושת המקומות הראשונים >> 
 
זכיה
שם פרטי ומשפחה
שם בית הספר
יישוב
שם העבודה
מנחה / מנחים
מלווה מטעם בית הספר
2000 ₪ ומלגת לימודים
שחר חורש
 
מבואות עירון
עין שמר
השפעה של איכות המזון, אבקת פרחים בהרכבים שונים עם מזון סינטטי על התפתחות המושבה של דבורת הבומבוס
 
איתמר אבישי / שאול אביאל
עירית דרומי
1500 ₪
ג'ולי אוחנה
מעלה שחרות
יוטבתה
השפעות אנתרופוגניות על המערכת האקולוגית של מפרץ אילת
 
ד"ר אפרת מידר
ליאורה טימינקר
500 ₪
נדב סניפליסקי
 
מבואות הנגב
שובל
בחינת ההשפעה של  קומפוסט ביתי (מיוצר ב"דודאים") ומסחרי זבל בע"ח, בריכוזים שונים על מדדי הצימוח והיבול של צמח העגבנייה
 
ד"ר חגי יסעור
אמנון אהרונוביץ