$$News and Reports$$

26 יונ' 2017

באירוע שנערך ב 26.6 במשרדי Google בתל אביב, לחתימת הפרויקט המשותף לחברת Google ישראל ולאוניברסיטת בן-גוריון בנגב, הוצגו שישה פיתוחים ייחודיים עליהם עמלו רבות צוותי סטודנטים מאוניברסיטת בן-גוריון בנגב, שלכולם מטרה אחת: ייעול השירות הציבורי לאזרחים.

 

באירוע הסיום, נחשפו הפרויקטים המשתתפים ואפליקציית Feed-Me שמטרתה לשמש פלטפורמה ייעודית לתרומות לנזקקים, היוצרת ממשק בין עמותות לבעלי העסקים התורמים וחוסכת את תהליך ההתקשרות הטלפונית עם העמותות ולחילופין, מצד העמותות- חוסכת את החיפוש אחר תרומות - הוכרזה כזוכה. חברי צוות הפרויקט הזוכה, שפתחו את אפליקציית Feed-Me, זכו בפרס כספי.

 

google3.JPG


 הצוות הזוכה מ- FeedMe | צילום: איל גזיאל.

את הצוות הזוכה בחרה ועדת שיפוט שחבריה: יאיר פראנק, ראש רשות התקשוב הממשלתי, דרור מרגלית, סגן לטכנולוגיות במטה ישראל דיגיטאלית, פרופ' חן אבין, מהמחלקה להנדסת מערכות תקשורת באוניברסיטת  בן-גוריון בנגב, פרופ' דן בלומברג, סגן הנשיאה ודיקאן למחקר ולפיתוח באוניברסיטת  בן-גוריון בנגב; דורון אבני, סגן נשיא למדיניות ציבורית - אירופה, אפריקה והמזרח התיכון בחברת גוגל;  צחי שנרך, סגן מנהל רשות החדשנות ; פרופ' ג'האד אלסאנע, ראש המחלקה למדעי המחשב  ופרופ' ברכה שפירא, ראש המחלקה להנדסת מערכות תוכנה ומידע.

הטקס הרשמי נערך במעמד בכירים מהאקדמיה ומהמגזר הציבורי וביניהם: פרופ' דן בלומברג, סגן הנשיאה ודיקאן למחקר ולפיתוח באוניברסיטת  בן-גוריון בנגב; דורון אבני, סגן נשיא למדיניות אירופה, אפריקה והמזרח התיכון בחברת גוגל; דרור מרגלית, ממיזם ישראל דיגיטלית במשרד רה"מ; צחי שנרך, סגן מנהל רשות החדשנות; פרופ' ברכה שפירא, ראש המחלקה להנדסת מערכות תוכנה ומידע. פרופ' ג'יהאד אל סאנע, ראש המחלקה למדעי המחשב באוניברסיטה, נציגי רשות התאגידים במשרד המשפטים, נציגי ממשל, חברות היי- טק ועוד.

 

אבי בר, מנהל מדיניות ציבורית ב- Google ישראל: "אוניברסיטת  בן-גוריון בנגבשיתפה איתנו פעולה בצורה יוצאת מן הכלל והסטודנטים הוכיחו יצירתיות וחשיבה חדשנית, אני מודה על ההזדמנות הנפלאה".

פרופ' דן בלומברג, סגן הנשיאה ודיקאן למחקר ופיתוח, באוניברסיטת  בן-גוריון בנגב: "נושא היזמות הוא חלק מה-DNA של כל מי שמגיע לאוניברסיטת  בן-גוריון בנגב. היא קמה עם מנדט לייצר שינוי דמוגרפי לייצר שינוי, הוא אמנם השתנה אך אנחנו עדיין קשובים מאד לצרכי הכלכלה והחברה של המדינה והנגב. יזמות היא חלק מרכזי. אנחנו עוסקים בה ובמסגרת זו הוקמו מנגנונים חדשים בתוך האוניברסיטה ומחוצה לה. אנו מאמינים כי מפעל חשוב זה בשיתוף גוגל יימשך לשנים רבות ובנוסף לסטודנטים ישדרג את הכלכלה והחברה הישראלית".

דורון אבני, סגן נשיא למדיניות ציבורית - אירופה, אפריקה והמזרח התיכון בחברת גוגל: "המילה חדשנות מוצמדת לכל דבר, מארוחת הבוקר, דרך סביבת העבודה, חדר כושר ועוד. המילה הזו מאבדת מהמשמעות שלה. האירוע הזה ממחיש חדשנות אמיתית. חשיבה מחוץ לקופסה עם תוצרים מוחשיים ואמתיים. זה אירוע חוצה מגזרים – המגזר הפרטי, הציבורי והאקדמי חברו כאן יחדיו. יש חשיבות בכך שהדור הצעיר חושב על הבעיות במגזר הציבורי ומציע פתרונות.

יאיר פראנק, ראש רשות התקשוב הממשלתי: "לאזרחים יש הרבה ציניות כלפי השירות הציבורי. אני אמנם חדש תפקיד, אבל אנשים בשירות הציבורי רוצים לעשות מדינה יותר טובה. אנחנו ברשות התקשוב, בשביל לשים את האזרח במרכז, נותנים לו 485 שירותים ברשת מקצה לקצה. אנחנו מבינים שאנחנו כממשלה לא נדע לייצר את כל הפתרונות לבד. החלק הגדול יבוא מכם. לכן לשיתוף פעולה עם האקדמיה ועם חברת ענק כמו גוגל יש חשיבות עצומה. כך מייצרים מדינה שיותר טוב ויותר נוח לחיות בה".

עו"ד אייל גלובוס, ראש רשות התאגידים במשרד המשפטים: "אנחנו מנסים לחבר בין המגזר השלישי לבין המגזר הממשלתי. מבחינתנו חשוב לשתף פעולה במסגרת כמו כאן. שיתוף הפעולה הוא הרבה מעבר לזה. נמצאים כאן נציגי אקדמיה חדשניים, יצירתיים ונבונים, כי באוניברסיטה, במיוחד בן-גוריון, יש חיבור מיוחד בין נושאים. אפשר 'להשתולל' ו'לזרוק רעיונות' וזה מה שיפה. בגיל הזה אין 'לא' ואין 'אי אפשר' וזה יפה".

את הפרויקט הובילו ויזמו שגיא לנגר, מנהל שיווק ופיתוח אקדמי באוניברסיטת  בן-גוריון בנגב; אבי בר, מנהל מדיניות ציבורית בחברת Google; ההנחיה האקדמית והטכנולוגית לסטודנטים ניתנה על ידי ד"ר ארנון שטורם, פרופ' מג'יד קסיס - דוקטורנט למדעי המחשב אצל פרופ' ג'יהאד אל- צאנע ואבי חיון. בפרויקט המשותף השתתפו סטודנטים מאוניברסיטת  בן-גוריון בנגב שגובשו בצוותים בינתחומיים ממחלקות שונות באוניברסיטה, בדגש על מדעי המחשב, הנדסת תכנה, הנדסת מערכות מידע, גיאוגרפיה, בית הספר לרפואה, כלכלה, פסיכולוגיה ועוד.  

 

להלן פירוט הפרויקטים החדשניים שהשתתפו בפרויקט:

 

FeedMe - הזוכה במקום הראשון

זו אפליקציה אשר משמשת כפלטפורמה ייעודית לתרומות לנזקקים. האפליקציה משמשת כממשק אשר מחבר בין העמותות השונות לבין בעלי העסקים התורמים, בצורה פשוטה ויעילה כך שיידרש מאמץ מינימאלי מצד התורמים. האפליקציה שלנו באה להנגיש ולהקל על פעולת התרומה. וחוסכת את תהליך ההתקשרות הטלפונית עם העמותות ולחילופין, מהצד של העמותות- חוסכת את החיפוש אחר תרומות. קהל היעד העיקרי של האפליקציה שלנו הוא עמותות וארגונים שצריכים אוכל זמין, מהיר וטרי על בסיס יום יומי (בתי מחסה, מוסדות לנשים מוכות, ועוד).

אנו מאמינות כי האפליקציה שלנו יכולה לייצר מציאות חדשה בעולם התרומות, בה מצד אחד כל אחד אשר מעוניין לתרום יכול לעשות זאת בצורה פשוטה וללא תיאום או חיפוש אחר עמותה ספציפית ורלוונטית, אלא באופן מאוד כללי דרך האפליקציה, ומצד שני עמותה אשר תבחר להתממשק עם האפליקציה תוכל לקבל חשיפה רחבה יותר לתרומות אשר רלוונטיות אליה ולבחור האם לאסוף אותן. קישור לסרטון על האפליקציה

 

MediGo - מקום שני

הענות לבדיקות שגרה ולטיפול חשובה לשמירה על בריאות טובה. עם זאת, אנשים רבים לא מבצעים את ההמלצות הטיפוליות הניתנות להם בשלמותן. הסיבות להיענות נמוכה רבות: שכחה, מטלות רבות ועבודה, ועוד. האפליקציה שבנינו מאפשרת יצירת תכנית התראות לכל מגוון הטיפולים והבדיקות שצריך לעשות ועוזרת להגביר את המוטיבציה לבצע את הטיפולים על ידי צבירת נקודות, שיקוף והתחרות מול מטופלים אחרים (באופן אנונימי). וכמובן, עוזרת לשפר את הבריאות.

האפליקציה מושכת תשומת לב רבה כבר כעת. מכבי שירותי בריאות נכנסה לשת"פ עם היזמים והאפליקציה כבר פועלת כפיילוט במכבי.

 

Amutapp – מקום שלישי

הינה אפליקציה שמטרתה להנגיש שירותי עמותות ומגזר שלישי. כיום יש בעיית מודעות למגזר השלישי ולשירותים שהוא יכול לספק. זה מייצר קושי לאזרחים לקבל שירות שהם יכולים לקבל אותו מעמותות, ומקשה על עמותות לגייס קהילה מכירה ותומכת בעמותה.

בנינו פלטפורמה להרשמה של העמותות באתר.  כל עמותה שתירשם תיכנס למאגר נתונים שיחובר לאפליקציה. האפליקציה עצמה מתנהלת בצורת שיחה, ה-בוט מזהה את הצורך של המשתמש ומקשר אותו לעמותה רלוונטית. בהמשך יהיו אפשרויות דירוג, מישוב ומעקב אחרי עמותות.

 

VecoReceipt

אפליקציה שהולכת לשנות את חוקי המשחק בתחום הצרכנות.

הצרכן חסר היכולת הופך לצרכן חכם וירוק. כמה פעמים בודקים בסוף החודש את חשבון הבנק ולא מבינים איך הגענו למצב הזה ? כדי להתנהל כלכלית בצורה חכמה יותר צריך לדעת לאן כל שקל הולך ולעקוב אחר ההוצאות. היתקלות בקושי זה מדירה מהצרכן את האפשרות לניהול פיננסי מקיף. חלק נרחב מהרכישות בשגרה נעשות בבתי עסק. הקבלות אשר מודפסות בתום הרכישה מכילות מידע בעל ערך רב אודות הרגלי הצריכה שלנו כצרכנים, מידע אשר יכול להוות בסיס נתונים לשיפור מהותי בהתנהלות הצרכנית שלנו. יתרה מכך, הדפסת הקבלות פוגעת באיכות הסביבה ובריאות הבאים במגע איתן, זאת בשל הרעלן (A bisphenol) המצוי בנייר התרמי על גביו מודפסת הקבלה. הפתרון, לא מדפיסים קבלות - הקבלה המודפסת והבזבזנית מוחלפת בקבלה וירטואלית. באמצעות מכשור טכנולוגי מתקדם תתווסף האפשרות שהקבלה תועבר בתום הרכישה ישירות לסמארטפון של הצרכן באופן מידי ויעיל וללא, תלות באופן התשלום (אשראי, מזומן, המחאה וכדומה). האפליקציה תאגור את הקבלות והזיכויים ותאפשר לצרכן להשוות מחירים, לעקוב ולצפות בניתוחים סטטיסטיים אודות צריכתו. וכן, מהצד ההפוך יתאפשר לבית העסק לזכות בערוץ שיווק מבוסס נתונים.

 

AnyWay

כיום, המגזר הציבורי נתפס כמשהו לא נגיש, מסורבל ומבלבל.

אנחנו ב- AnyWay הבנו שמרבית הקושי טמון בהתמודדות עם הגעה פיזית לשירות או המוצר הציבורי המבוקש באופן פשוט מהיר ויעיל. לכן, פיתחנו את AnyWay, כפתרון כולל להנגשה של השירותים והמוצרים במגזר הציבורי. מחפשים לחדש רישיון? לבצע תיאום מס? לאתר ספר בספריה או פריט בארכיון? ,AnyWay היא אפליקציית ניווט שתחשב עבורכם את המסלול הקצר ביותר אל היעד באופן מפורט ומדויק - אל ובתוך המבנה הדרוש. לא משנה איפה אתם נמצאים, AnyWay תנווט אתכם עד למשרד, עמדות השירות, השירותים ואפילו לכוון אתכם למדף בו הספר או הפריט הרצוי שלכם ממוקם.

 

ITC – Intelligent Traffic Control

ישנם המון פרמטרים המושפעים לרעה מזמן המתנה שאינו אופטימלי ברמזור, ביניהם: הפסד כלכלי גדול מאוד למשק, עבירות בטיחות בדרכים, חוסר ערנות הנהגים, זיהום אויר ועוד. וכפתרון לכך מטרתו של המיזם היא הפחתת זמן ההמתנה הממוצע שכל אחד ואחת מאתנו ממתנים ברמזור. על מנת לבצע אופטימיזציה של זמן ההמתנה בצומת בנינו אלגוריתם חכם אשר מחשב בזמן אמת את הזמן האופטימלי לכל נתיב לקבלת אור ירוק. חלק מהפרמטרים שאנו משתמשים בהם הם מצלמות המשתמשות בעיבוד תנועה לצורך ניתוח התנועה לפני הצומת, חיזוי עתידי של מצב התנועה, ואופטימיזציה של משוואת הזמנים בצומת