$$News and Reports$$

02 אפר' 2015
בהתכנסות השנתית של חברי סגל הפקולטה לניהול ע"ש גילפורד גלייזר ובהרמת הכוסית לכבוד חג הפסח, הפתיע הדיקן, פרופ' עודד לוונגרט, את כולם, ובמיוחד את פרופ' אמריטוס דוד א' פרנקל מהמחלקה למנהל עסקים, בהענקת אות יקיר הפקולטה
 
בפתח דברי הדיקן לכבוד החג, הזמין את פרופ' פרנקל לעמוד לצדו. פרופ' פרנקל נעתר לבקשת הדיקן, ובעקבותיו נכנסה במפתיע בתו אסתר-ריקה פרנקל-קריסטל, שהגיעה מתל-אביב.
 
 
פרופ' לוונגרט פתח בדברי שבח על פרופ' פרנקל, "אדם יקר לנו ולפקולטה, משכמו ומעלה, שממשיך בפעילות אקדמית ענפה בלתי נלאית". להפתעתו של פרופ' פרנקל, פתח הדיקן מסגרת מוזהבת ארוזה, וקרא באזני כולם: "וזאת לתעודה כי מועצת הפקולטה לניהול ע"ש גילפורד גלייזר החליטה להעניק את אות יקיר הפקולטה לפרופ' אמריטוס דוד א' פרנקל, בהוקרה ובהערכה "על עשייה אקדמית, על פעילות בכתיבה ובכנסים ברחבי העולם, על ידידות אמת ונכונות לעזור בידע העשיר שלו, "ועל היותו מופת לבני הדור האקדמי הצעיר". 
 
"וזה לא הכול," המ​שיך הדיקן, "הכנו עבורך משהו שמתאר את הרב-גוניות שלך," קולאז' המורכב משערי הספרים הרבים שחיבר פרופ' פרנקל, שזורים בציוריו פרי מכחולו.

OdedColalge.png

לאחר מכן סיפר הרקטור פרופ' צבי הכהן שקשריו עם פרופ' דוד פרנקל בשנות ה- 70, כאשר התפתחה ידידות רבת שנים, תוך שמצאו השניים שותפים אקדמיים באוניברסיטת הנגב, לימים אוניברסיטת בין-גוריון בנגב. פרופ' הכהן סיפר על פועלו של דוד פרנקל כיועץ המשפטי של משרד הבריאות, כיועץ המשפטי של עיריית באר-שבע, כמוזיקאי ידוע בבאר-שבע שהקים רביעייה קאמרית מופתית, וכאחד הנציגים הראשונים בוועד הסגל האקדמי של בית הספר לניהול  (היום הפקולטה לניהול ע"ש גילפורד גלייזר) מאז הקמתו שייעץ והדריך את חסרי הסגל במהלך כל השנים  וועד לפרישתו לגמלאות ולייסוד תפקיד נציב תלונות הציבור (אומבודסמן) באוניברסיטה, שבו מכהן פרופ' פרנקל עד היום.

הוסיף הרקטור, "והוא עוד לא יודע, אבל אחרי הפגישה הזאת יש לי עוד שיחה אתו" על המשך פועלו של פרופ' פרנקל באוניברסיטה.
 
פרופ' הכהן סיכם, "מעטים אנשים שיש בהם את כל האספקטים שלך ואת כל הידע שלך על תולדות ארץ ישראל ועל כול כך הרבה דברים, עם ידע אנציקלופדי כמו שלך, עם טוב לב כמו שלך, עם חכמה כמו שלך, אהבת האדם כמו שלך. אז אנחנו רוצים אותך עוד הרבה, הרבה שנים. תעשה לנו טובה, דוד, ותשמור על הבריאות שלך!"

בהתרגשות מלאה, הודה פרופ' פרנקל לכולם ובמיוחד לבתו אסתר-ריקה "שהגיעה במיוחד". הוא הוסיף והבטיח לכולם, "נמשיך ביחד בעבודה עוד הרבה שנים."

פרופ' פרנקל שהוא גם "יקיר העיר באר-שבע", הוא בין מייסדי הארגון הישראלי של הרשת האירופאית לאתיקה בעסקים EBEN Israel שבו כיהן כיושב ראש עד לאחרונה. הוא פרופסור במרכז האקדמי כרמל שבו הוא מכהן כחבר הוועדה למינויים אקדמיים וכחבר המועצה האקדמית, מכהן כאומבודסמן באוניברסיטת בן-גוריון בנגב.. וחבר החבר הנאמנים של אוניברסיטת אריאל. הוא חבר בוועדת האתיקה במרכז הרפואי סורוקה, ובנוסף לכך, נשא בתפקידים ציבוריים שנים, ביניהם חבר הנהלת הסינפונייטה של באר שבע, ועד לאחרונה יו"ר ועד מועדון השחמט באר שבע. פרופ' פרנקל ממשיך להציג בכנסים בינלאומיים וכן הוא המארגן האקדמי של הכנסים השנתיים הבינלאומיים למשפטים של המוסד לחינוך ומחקר של אתונה, יוון, AT.IN.E.R בו הוא יו"ר היחידה למחקר משפטי, וחבר מערכות כתבי עת שונים בארץ ובחו"ל, ממשיך לכתוב  ספרים ומאמרים מגוונים בנושאי משפט, אתיקה, מחשבת ישראל, ואינו  מחמיץ הזדמנות להגיב בעיתונות העולם על אנטישמיות ועל אנטי-ישראליות.