$$News and Reports$$

29 נוב' 2016

אוניברסיטת בן-גוריון בנגב תעניק תארי ד"ר לפילוסופיה לאות כבוד לששה אישים בטקס מיוחד, שיעמוד במוקד אירועי "יום בן-גוריון", יום האזכרה השנתי והעלייה לקברו של "הזקן". 


הטקס יתקיים ביום שלישי, ה-6.12.16, באולם זוננפלד. הזמנה לטקס

 
 
התארים יוענקו לאישים הבאים: יו"ר "עלה נגב נחלת ערן" האלוף (במיל') דורון אלמוג, המוזיקאית נורית הירש, אשת האקדמיה פרופ' נעמי חזן, הסופר דן-בניה סרי, החוקר פרופ' נתן נלסון והעיתונאי פרופ' גבריאל אלוריאגה פיסריק

במעמד זה תעניק האוניברסיטה גם את אות 'יקירת הנגב' לגב' נעמה אלסענה.
 
 
 
נעמה אלסענה
צילום: יחסי ציבור
אות 'יקירת הנגב' מוענק לגב' נעמה אלסענה, על תרומתה החשובה לקידום שוויון בין המינים ולחיזוקן של בנות המין הנשי בחברה הבדואית. אלסענה היא ממייסדות העמותה לשיפור מעמד האישה בלקיה, ממקימי הפורום לתיירות הבדואית בנגב ומובילת פרויקט "רקמת המדבר" ומרכז התיירות, אשר מאפשרים לנשים ביטוי, תעסוקה, מטפחים מנהיגות ומקדמים את מעמדן.
 
 דורון אלמוג
צילום: יחסי ציבור
בדברי ההנמקה להענקת התואר לדורון אלמוג, נאמר כי אלמוג, בעל עבר צבאי עטור קרבות, משלב מאז שחרורו מצה"ל דורון פעילות התנדבותית בכפר השיקומי שהקים לאוכלוסיות מיוחדות "עלה נגב נחלת ערן", לצד פעילות עסקית והובלת פרויקטים לאומיים. על פועלו זכה בפרס ישראל לשנת תשע"ו על מפעל חיים ותרומה מיוחדת לחברה ולמדינה.
מגילה
 נורית הירש
צילום: אילן בשור


המלחינה נורית הירש תרמה רבות לעיצוב התרבות הישראלית. הירש הלחינה למעלה מ-1600 שירים, ביניהם: "עושה שלום במרומיו", "ללכת שבי אחרייך", "בלדה לשוטר אזולאי", ו-"אבניבי". 124 שירים שהלחינה הפכו לריקודי עם מפורסמים ברחבי הארץ והעולם. הירש, מתזמרת ומנצחת, ייצגה את ישראל בפסטיבלים רבים בעולם כמלחינה וכתבה מוסיקה להצגות וסדרות טלוויזיה. על פועלה זכתה בפרס ישראל בזמר העברי, וכן פרסים על מפעל חייה מטעם אקו"ם, אמ"י ורבים נוספים.
מגילה
 
 פרופ' נעמי חזן
צילום: יחסי ציבור


פרופ' נעמי חזן, דיקנית בית הספר ללימודי ממשל וחברה באקדמית תל אביב-יפו, כיהנה כפרופסור מן המניין באוניברסיטה העברית, ושימשה בעבר כחברת כנסת וסגנית יו"ר הכנסת במשך 11 שנה, פעילה בוועדת הנשיא לרפורמה של המשטר הפרלמנטארי בישראל.
מגילה
 
 דן-בניה סרי
צילום: יחסי ציבור


דן-בניה סרי, סופר המציג עולם של גיבורים מעדות המזרח, החיים בחברה סגורה שבה קיימות אמונות, תאוות ומנהגים שונים. בין ספריו: "עוגיות המלח של סבתא סולטנה", "ציפורי צל", "אלף נשותיו של נפתלי סימן טוב", "מישאל", ועוד. במהלך פעילותו הספרותית זכה באותות הוקרה, כגון: פרס נוימן לביכורי יצירה, פרס ראש הממשלה בשנים תש"ן ותשנ"ט, פרס ברנר למפעל חיים ועוד.
מגילה
 
 פרופ' נתן נלסון
צילום: יחסי ציבור

פרופ' נתן נלסון, מומחה לביוכימיה וביולוגיה מולקולרית, בעל שם בינלאומי בתחום המחקר הבסיסי של חלבונים וקומפלקסים של מולקולות בקרומי התא. תגליותיו החשובות האירו באור חדש את הקומפלקסים של מולקולות בצמחים ופענחו את המבנים המעורבים בפוטוסינתזה ובתהליכים האנרגטיים של התא, כמו גם אודות גנים ומערכות מוליכים ונשאי מתכות. על פועלו נבחר לחתן פרס ישראל בחקר מדעי החיים ופרסים נוספים.
מגילה
 
 gavriel.jpg
צילום: Marián Marroquín


​פרופ' גבריאל אלוריאגה פיסריק, עורך בצוות עיתון ספרדי מוכר (El País), המבצע שיתופי פעולה רבים עם מגזינים וזו'רנלים יוקרתיים. בתחום האקדמי, גבריאל מכהן כראש התוכנית למנהל עסקים (MBA) בבית הספר לניהול של EAE במדריד משנת 2014. בעברו שימש כחבר פרלמנט של ספרד במספר תפקידים: דובר במשלחת המדע והטכנולוגיה, ראש המשלחת הציבורית לכלכלה וראש הקבוצה לקשרי חברות בין ספרד לישראל. 
מגילה