$$News and Reports$$

30 אוג' 2016
אני שמחה להוקיר, להעריך ולכבד את הארגון הייחודי, המרכז את פעילותם של המוני מתנדבים ויוצר תשתית חשובה מאין כמוה לשותפות ערבית-יהודית ולהעצמת תושבי הנגב". כך אמרה היום נשיאת אוניברסיטת בן-גוריון בנגב, פרופ' רבקה כרמי, בטקס שנערך באוניברסיטה, בו העניקה לראשי ארגון אג'יק מכון הנגב את פרס ברלסון ע"ש יצחק רבין ז"ל מטעם האוניברסיטה.

הפרס, תרומתו של ויליאם ברלסון, מיועד לגופים או אנשים פרטיים אשר מקדמים את ההבנה בין יהודים לערבים.

אגי'ק- מכון הנגב בניהול משותף של חיר אלבז ואריאל דלומי, הינו ארגון פיתוח ערבי-יהודי ללא מטרות רווח שבסיסו בנגב. פעילותו של הארגון באה לידי ביטוי בפיתוח תהליכים קהילתיים בקרב תושבי הנגב כמו גם יצירת שותפות בין האוכלוסייה הערבית והיהודית וקידום צדק חברתי וכלכלי עבור כלל תושבי המדינה.

מדברי ההנמקה להענקת הפרס: "בהוקרה על שהצליח להשפיע על חיי רבים ולטפח שותפות אמת בין האוכלוסייה הערבית והיהודית, למען שגשוגן של כל הקהילות באזור; ובהכרת תודה על המנהיגות והערכיות שבהן הוא מוביל לקידום שוויון ולבניית גשרים בין בני האדם".

"זהו כבוד גדול לקבל הוקרה על פעילותנו. בתחילת דרכנו, דברנו על יצירת שותפות אמיתית בין יהודים לערבים שעובדים ביחד ומאמינים בכך שהערבים הם אזרחים שווי זכויות במדינה הזו וכך אנו גם מחנכים את עובדנו ואת מתנדבנו", ציין בטקס יו"ר ההנהלה של הארגון, מולי דור. "הפרס הזה" אמר דור "מבטא באופן מוחשי את דרכו של יצחק רבין ז"ל, אשר האמין באופן אמיתי בחתירה לשלום ובפעילות משותפת עם ערביי ישראל, תוך שהוא רואה בהם תמיד אזרחים שווי זכויות במדינה".

30-08-2016_061.jpg
פרופ' רבקה כרמי (יושבת בתווך) בחברת ראשי ופעילי ארגון אג'יק