$$News and Reports$$

21 ספט' 2011
 
פרופ' עליאן אלקרינאוי מהמחלקה לעבודה סוציאלית באוניברסיטת בן-גוריון בנגב, זכה בימים אלה במענק לשלוש שנים על-סך$ 760,160  מסוכנות התמיכה האמריקנית יו-אס-אייד – USAID, למימון הובלתו של  פרויקט לשימוש בידע לשם יצירת קשר בין ישראלים  לפלסטינאים.
 
"במציאות מורכבת, בה תהליך השלום בין הישראלים לפלסטינאים נראה בלתי אפשרי, והאלימות הפוליטית מותירה צלקות פיזיות ופסיכולוגיות בקרב שתי האוכלוסיות, יש חשיבות מיוחדת לפעילות זו, שנועדה לקרב בין הצדדים ולבנות גשר של שלום והבנה בין הצדדים, באמצעות הידע", מסביר פרופ' אלקרינאוי את הרקע ליוזמתו לבנות ולהוביל פרויקט העוסק בהבנות, בסובלנות ובפיוס בקרב ישראלים ופלסטינאים.
 
במסגרת הפרויקט, יפגיש פרופ' אלקרינאוי כ-40 ישראלים ופלסטינאים, אקדמאים, מחנכים, פסיכיאטרים, פסיכולוגים, עובדים סוציאליים, יועצי ומנהלי בתי-ספר ומורים, אשר עובדים בחזית  המחקר ומטפלים באנשים שנפגעו ונפגעים מהאלימות הפוליטית, וביחד יחלקו ביניהם את הידע, הניסיון והמחקר שלהם בעבודה עם האוכלוסייה.
 
המשתתפים יעברו סדנאות בתחום הטראומה, סובלנות ופיוס ויחקרו דרכים להקלה על הקהילות שלהם, ילמדו טכניקות וכלים המתפתחים בתוך קהילותיהם, אשר ניזוקו מהאלימות הפוליטית. הסדנאות יעניקו הזדמנות לאנשי המקצוע לשמוע את הנרטיב של שני הצדדים, ובכך להשמיע את קולה של האוכלוסייה הפגועה. הפרויקט ילווה לכל אורכו בהערכה.
 
הסוכנות האמריקנית USAID, המממנת פרויקט זה, עוסקת בסיוע לאנשים ולגורמים מחוץ לארה"ב הפועלים ליצירת חיים טובים יותר, כאלה המתאוששים מאסונות טבע או שואפים לחיות במדינה חופשית ודמוקרטית.