$$News and Reports$$

05 אוק' 2014
 
Dr. Sarah Abu-Kafד"ר סארה אבו-כף, חברת סגל  בתוכנית לניהולו יישוב סכסוכים, באוניברסיטת בן-גוריון בנגב ופסיכולוגית קלינית מונתה לוועדת סל הבריאות לשנת 2015. בסוף החודש יחלו חברי הוועדה את עבודתם, שבסופה יקבעו אילו תרופות חדשות ימומנו על-ידי המדינה ויצילו אלפי חולים. השנה הוגשו לדיון בוועדה מעל 600 בקשות שונות, בעלות הגבוהה מ-300 מיליון השקלים שיעמדו לרשות הוועדה.
 
 בראש הוועדה, שמינתה שרת הבריאות יעל גרמן, יעמוד פעם נוספת פרופ' יונתן הלוי, מנהל המרכז הרפואי "שערי צדק". כמרכזת הוועדה תשמש ד"ר אסנת לוקסנבורג, ראש המינהל לטכנולוגיות רפואיות ותשתיות במשרד הבריאות.
 
תפקידם של חברי הוועדה יהיה לקבוע אילו מבין מאות התרופות ייכנסו לסל ויינתנו למטופלים כחלק מהרפואה הציבורית בישראל. גם השנה ייאלצו החברים להתמודד עם תקציב נמוך מדי של 300 מיליון שקלים ויצטרכו לקצץ תרופות וטכנולוגיות העשויות לשפר משמעותית את חייהם של החולים. בשנה שעברה הסל עמד בסימן מהפכת מימון ההפלות, ואילו לפני שנתיים הוא התאפיין ברפואה מונעת. עדיין לא ידוע לאן פניו של הסל מועדות השנה, אולם חלק מהתרופות העשויות להיכנס השנה הן תרופות אונקולוגיות אוטואימוניות, אשר מבוססות על טכנולוגיה חדשה לטיפול בסרטן. בנוסף, חברי הוועדה ידונו גם בטיפולים למחלות ניוון שרירים מסוגים שונים. בין היתר, תכריע הוועדה לגבי מידת היעילות והבטיחות של תרופות אלו ורק לאחר מכן תתמודד עם האילוצים התקציביים.