$$News and Reports$$

26 פבר' 2017
קריסטלוגרפיה (תורת הגבישים) הינו מדע בו עובדים חוקרים מתחומי מתמטיקה, כימיה, ביולוגיה, מדע חומרים ופיזיקה.
האגודה לקריסטלוגרפיה הוקמה ב 1947 וכיום היא מונה מעל 2000 חברים מכל רחבי התבל. תחומי עניין בקריסטלוגרפיה מיוצגים ע"י וועדות מתאימות המנהלות מבחינה מדעית את האגודה העולמית. כך שבחירתה של פרופ' משי כיו"ר הוועדה לקריסטלוגרפיית אלקטרונים הינו הישג ראוי לציון.
פרופ' לואיזה משי היא כלת פרס קריל היוקרתי לשנת 2012 מטעם קרן וולף על הצטיינות ורלוונטיות במחקרה המדעי. בוגרת המחלקה להנדסת חומרים באוניברסיטת בן-גוריון בנגב וסיימה את שלושת תאריה במסגרת המחלקה. לאחר פוסט-דוקטורט במחלקה לפיסיקה באוניברסיטת בריסטול, אנגליה היא הצטרפה בשנה 2009 למחלקה להנדסת חומרים כמרצה, כיום היא בדרגת פרופ' חבר. במהלך הדוקטורט, פרופ' משי זכתה במספר פרסים יוקרתיים, ביניהם פרס וולף לדוקטורנטים מצטיינים ופרס מרגוליס על מחקר מצטיין בנושא של מיקרוסקופיה אלקטרונית.
פרופ' משי הינה חברה פעילה באגודות מקצועיות בארץ ובעולם. היא חברה בוועד המנהל של אגודה ישראלית למיקרוסקופיה והחל מאפריל 2017 היא תכהן כמזכירה של האגודה מקצועית זו. כמוכן, פרופ' משי הינה חברה באיגוד האירופאי והעולמי של קריסטלוגרפיה (כהנה בעבר כיו"ר של קבוצת אירופאית בנושא של קריסטלוגרפייה אלקטרונים).
פרופ' משי מובילה ומקדמת בעולם את המדע קריסטלוגרפיית אלקטרונים העוסק בפיענוח של מבנה אטומי של גבישים חדשים באמצעות הדמייה ודיפרקציה של אלקטרונים. היא פרסמה מעל 60 מאמרים וארגנה בתי ספר בין-לאומיים וכנסים שונים בארץ ובחו"ל.