$$News and Reports$$

29 נוב' 2016

רוני חזקיהו, יו"ר הבנק הבינלאומי, צפוי להתמנות לתפקיד החשב הכללי במשרד האוצר. האוצר פירסם הודעה רשמית על המינוי. שר האוצר, משה כחלון, מתכוון להביא את המינוי של חזקיהו לאישור הממשלה בזמן הקרוב, לאחר שיאושר על ידי הוועדה למינוי בכירים בשירות המדינה.

בשבוע שעבר ביקש כחלון מחזקיהו לקבל על עצמו את התפקיד, וזה השיב לו בחיוב בסוף השבוע הנוכחי, לאחר שהשניים סיכמו ביניהם על התנאים למינוי. חזקיהו עידכן את בעלי הבנק הבינלאומי, צדיק בינו, על החלטתו.
חזקיהו, 65, יחליף בתפקיד את החשבת הכללית מיכל עבאדי־בויאנג'ו, שתסיים את תפקידה בסוף ינואר בתום קדנציה של חמש שנים וחצי. עבאדי־בויאנג'ו היתה אמורה לכהן בתפקיד ארבע שנים, אך שר האוצר הקודם, יאיר לפיד, האריך את כהונתה.
לאחר אישור המינוי של חזקיהו בוועדה למינוי בכירים ובממשלה, ולאחר שחזקיהו יסיים את עבודתו בבנק הבינלאומי באמצע ינואר, יתחיל הליך חפיפה של כשבועיים בינו לבין עבאדי־בויאנג'ו.
לחזקיהו תואר ראשון מאוניברסיטת בן גוריון בהנדסת תעשייה וניהול. בתנאי הסף לתפקיד החשב הכללי נדרש תואר ראשון בכלכלה, מינהל עסקים או חשבונאות. לאחר משא ומתן לא ארוך בין כחלון לבין נציב שירות המדינה, משה דיין, אישר הנציב באופן חריג את התאמתו של חזקיהו לתפקיד החשב הכללי, גם בשל ניסיונו העשיר והתפקידים הבכירים שמילא.
 
צילום: תמר מצפי