$$News and Reports$$

17 נוב' 2014

אוניברסיטת בן-גוריון בנגב תעניק בשבוע הבא תוארי ד"ר לפילוסופיה לאות כבוד לששה אישים: המוסיקאי שלמה בר, הברונית אריאן דה רוטשילד, ההיסטוריונית פרופ' שולמית וולקוב, יזם ההיי-טק ד"ר יוסי ורדי, השחקנית  מרים זהר וחוקר התלמוד פרופ' יעקב זוסמן. במעמד זה תעניק האוניברסיטה את אות 'יקירת הנגב' לגב' שושנה אגאג'ני.

טקס הענקת התארים יעמוד במוקד אירועי "יום בן-גוריון", יום חמישי, 27.11.14, שהוא יום האזכרה השנתי והעלייה לקברו של "הזקן".

להלן מקצת מהנמקות האוניברסיטה למקבלי התארים:

שלמה.JPG
שלמה בר
הינו יוצר כריזמטי ששינה באמונתו ובאומנותו את פני המוזיקה בארץ ישראל. נסיבות חייו אפשרו לו להתחבר לקהל רחב ולהציג בפניהם ניחוחות וטעמים של מחוזות רחוקים ומקומיים כאחד. "בר, זמר ומתופף, כתב ומלחין מחונן, שואב את צלילו הייחודי, הישראלי-אתני, ממגוון רחב של מסורות ומיטיב לבטא את ההרכב התרבותי-חברתי של מדינת ישראל".



Baroness Ariane de Rothschild.jpg
הברונית אריאן דה רוטשילד
משווייץ היא אשת חזון נדיבת לב, שמחויבותה לשיפור החברה נטועה במסורת ארוכת ימים של נתינה. בנקאית מוכשרת ואשת עסקים מצליחה אשר תורמת למגוון רחב של מטרות נעלות, לרבות תרבות, איכות הסביבה, בריאות ותחומי מחקר רבים. "דה רוטשילד מעניקה מזמנה וממרצה לעידוד יזמות חברתית ודו-שיח בין תרבויות. במסגרת פעילותה וידידותה המתמשכת עם אוניברסיטת בן-גוריון בנגב, מעורבת הברונית דה רוטשילד בפעילות של "קוביית רוטשילד" ומכון "הקשרים" לחקר הספרות והתרבות היהודית והישראלית באוניברסיטה, ובארגון שגרירי רוטשילד".

Celino's shots 026 - summer 2011.JPG
פרופ' שולמית וולקוב
הינה "היסטוריונית מבריקה, שבהבנתה המעמיקה וראייתה הרחבה שפכה אור על חייהן של קהילות וחברות רבות באירופה בעת החדשה. היא חשפה ותיעדה עובדות חשובות אודות תקופת הנאורות המאוחרת והעמיקה לחקור את תולדות היהודים בגרמניה בתקופת התפשטות האנטישמיות". וולקוב, החברה באקדמיה הלאומית הישראלית למדעים, כתבה ספרים רבים והנחתה מספר רב של תלמידים וחוקרים. לאורך השנים "מילאה תפקידים מרכזיים במוסדות ובארגונים אקדמיים וציבוריים והקדישה מזמנה לקידום ההשכלה הגבוהה בישראל".



Yossi Vardi image002.jpg
ד"ר יוסי ורדי
יקבל את התואר "מתוך הוקרה ליזם בעל מעוף, מעמודי התווך של תעשיית טכנולוגיית העילית והחדשנות בישראל, שפיתח תכניות ודגמים שאומצו ברחבי העולם; למנהל מבריק, שמילא תפקידי מפתח בהנהלות ארגונים ציבוריים ופרטיים רבים בארץ ומחוצה לה, לרבות במשרד הפיתוח ובמשרד האנרגיה, ואשר שימש כיועץ לבנק העולמי ולגופים רבים נוספים; בהערכה עמוקה למנהיג ומשקיע שסייע לעשרות חברות הזנק לשגשג, על תרומתו לקידום עולם ההיי-טק בישראל כמנוע צמיחה שהשפעתו ניכרת בעולם כולו; לאות כבוד על ההדרכה וההנחיה שהוא מעניק לצעירים שהוא עבורם מקור להשראה ועל תרומתו ליזמויות פורצות דרך בחינוך; לידיד אמת של אוניברסיטת בן-גוריון בנגב, שותף לדרכה ולחזונה, המטה שכם למענה ולהפיכתה למוקד חדשנות ויזמות המסייע לצמיחת הנגב; ולאות תודה על פועלו לשיתוף פעולה עם שכנינו במזרח התיכון למען עתיד טוב יותר לכל תושביו".



מרים זוהר.JPG
שחקנית תיאטרון בית לסין, מרים זהר, נמנתה השנה עם מדליקות המשואות ביום העצמאות. בין תפקידיה בשנים האחרונות בתיאטרון בית ליסין: מרתה במי מפחד מווירג'יניה וולף?, אלישבע מלאך בחמץ, פנינה שילוני בקידוש, דבורה הגורני בשבעה, חבצלת בקופר, קייט קלר בכולם היו בני, רות סטיינר ברומן הראשון שלי, מלכה (מיצי) בשבר ענן, לילי האריסון בריקוד בשישה שיעורים, אתל בהאגם המוזהב, הילדה באמא מאוהבת, מריאנה באחרון ימיה, גברת פלדמן במדליה להארי. תואר ד"ר לפילוסופיה לאות כבוד מטעם האוניברסיטה יוענק לזוהר "לאות כבוד לשחקנית מופלאה, מבכירות שחקניות התיאטרון בישראל, שכבשה את הבימות בשפע תפקידים ראשיים וחדרה ללב הקהל בכישרונה הבולט; בהערכה לילדת הפלא ששרדה את מוראות השואה ואת מחנות המעצר בקפריסין ומשם החלה את דרכה אל התיאטראות החשובים ביותר בישראל; לאות הוקרה לאמנית דגולה שבמשך למעלה משישים שנה גילמה בכישרון מזהיר גלריה רחבה ומגוונת של דמויות בלמעלה מ-60 מחזות, קלאסיים ומודרניים כאחד, מ"מרי סטיוארט", "מי מפחד מוירג'יניה וולף" ו"השושנה המקועקעת" ועד הצגת היחיד המרגשת בכיכובה, "הטיול", ואשר כיכבה גם בסדרות טלוויזיה ובקולנוע; ובהכרת תודה לאמנית עטורת פרסים, לרבות פרס ישראל בתיאטרון ופרס התיאטרון הישראלי על מפעל חיים, על שמנחילה לדורות הבאים של שחקנים את תובנותיה ומקרבת אליהם את מיטב היצירות, ועל תרומתה להעשרת התרבות והאמנות במדינת ישראל"


o_195gtdaql1u2s1qi4b341jpl12emc.jpg


פרופ' יעקב זוסמן
הינו חוקר ספרות חז"ל שמחקרו פורץ הדרך והרחיב את גבולות הידע על התלמדות הבבלי והירושלמי ועל ספרות המדרשים. בן למשפחת רבנים, שנמלט מהצורר הנאצי בהונגריה והפך למלומד, חבר באקדמיה ללשון העברית, מחברם של פרסומים רבים ומגוונים אשר הנחה לאורך השנים תלמידים רבים.

 



IMG_2078.jpeg
שושנה אגאג'ני
תקבל מהאוניברסיטה את אות "יקירת הנגב" בהערכה לאישה מיוחדת במינה על פועלה הרב לטובת רווחתם של תושבי הנגב; "למי שהקדישה עצמה להתנדבות למען הזולת במגוון רחב של תחומים והושיטה יד לכל דורש, ביניהם בעלי לקות שכלית, בודדים, ילדים ומשפחות נזקקות, מתוך מסירות ורצון עז לסייע להם ולשלבם בקהילה; לאות כבוד ליושבת ראש ראשי ארגוני המתנדבים, הפועלת ללא לאות להעלאת המודעות לנושאים חברתיים ולחיזוק החוסן החברתי בדרום, ואשר על כך זכתה באותות כבוד רבים; מתוך הכרה בתרומתה הרבה לשיפור הרווחה ואיכות החיים בתפקידה רב-השנים בניהול המחלקה לעבודה קהילתית בעיריית באר-שבע; ובהוקרה על מחויבותה העמוקה לקידום הנגב וצמיחתו, למען שגשוגם האישי והחברתי של כל תושביו באשר הם".