$$News and Reports$$

02 מאי 2016
ממשלת ישראל אישרה את מינויו של מר אביגדור (אבי) בלסברגר למנהל סוכנות החלל הישראלית. בלסברגר נבחר לתפקיד לאחר תהליך בחירה ממושך ויחליף את מנחם קדרון שפרש בתחילת השנה.


בלסברגר כיהן במגוון תפקידים בכירים בחברות אלביט מערכות: בתפקידו האחרון כיהן כמנכ"ל אלביט מערכות אבטחה, ולפני כן כסמנכ"ל לתחום המודיעין באלביט מערכות אלקטרו אופטיקה (אל-אופ) הכולל בתוכו את תחום פעילות החלל, ובשורה של תפקידי ניהול בכירים בפרויקטים טכנולוגיים מורכבים בתחומי החלל.

בנוסף על תפקידיו שימש כחבר בוועדה המנחה של סוכנות החלל הישראלית, מרכז וועדת החלל של המועצה הלאומית למחקר ופיתוח וכן יועץ למוסד שמואל נאמן בתחום התוויית מדיניות החלל. מר בלסברגר בעל תואר ראשון ושני בהנדסת מכונות מאוניברסיטת בן-גוריון בנגב, ותואר שני במנהל עסקים מאוניברסיטת תל אביב.

סוכנות החלל הישראלית היא אגף במשרד המדע, הטכנולוגיה והחלל, ואמונה על תיאום פעולות תכנית החלל האזרחית ועל בקרתן. הסוכנות פועלת להרחבת שיתוף הפעולה עם מדינות שונות בתחום החלל, תמיכה בפיתוח טכנולוגיות חדשניות וייחודיות בתעשיית החלל, וכן פועלת לטיפוח עתודת מדעני העתיד לחקר החלל דרך חינוך ופרויקטים בקהילה.