חן טוקר​

  
אוניברסיטה:
אוניברסיטת תל-אביב
מחלקה:
בית הספר לחינוך
נושא המחקר:
בחינה השוואתית של השיח התקשורתי אודות האינטראקציה שבין ארגוני מגזר שלישי ובתי הספר בעיתונות יומית בבריטניה ובישראל
 
​​                                                                          

 

תקציר המחקר:

The increasing involvement of third sector organizations in the public education system is a global phenomenon. In recent decades, such organizations have become a major source of social influence in developed as well as in developing countriesThis study designed to comparatively characterize and conceptualize the media discourse on the NGOs-schools interactions in public education in two countries in order to reveal the dynamics and rhythm of the press coverageThis study focuses on two countries- Israel and the UK, to illustrate the ways in which school-NGO interactions are presented and framed. The aim of the study is to identify the framing used in different educational context, and develop a novel research framework for studying school-NGO interactions from the perspective of education policy

ביוגרפיה:

אני בוגר תואר ראשון דו-חוגי בפסיכולוגיה ובסוציולוגיה-אנתרופולוגיה מאוניברסיטת תל אביב משנת 2014.
כיום אני סטודנט לתואר שני במינהל ומנהיגות בחינוך באוניברסיטת תל אביב גם כן, ואני עושה את התזה שלי בהנחיית ד"ר מירי ימיני וד"ר ערן תמיר.
בשנים האחרונות אני מנהל בית בפנימייה פוסט אשפוזית לנוער המתמודד עם קשיים נפשיים ורגשיים. לפני כן הדרכתי בפנימייה, וגם בפרוייקט אוניברסיטה בעם, שם לימדתי בהתנדבות שיעורי פסיכולוגיה קבוצת מבוגרים.