תקנון הערכה וקידום תלמידים
בבית-הספר למדעי המעבדה הרפואית
 
 
כללי
תקנון זה מהווה מסגרת לנוהלי הערכת תלמידים וקידומם בבית-הספר למדעי המעבדה הרפואית (School of Medical Laboratory Sciences), ומגדיר את חובות וזכויות הסטודנט. ביצוע התקנון ופירושו הם בסמכותה של ועדת ההוראה. חלוקי הדעות על פירוש התקנון יובא בפני ועדת תקנון פקולטית. ועדת הוראה תבדוק את התקנון מעת לעת ותכניס בו שינויים כמתבקש מתכנית הלימודים.
כל שינוי בתקנון יכנס לתוקפו שנה אקדמית אחת לאחר אישור השינוי (השינוי מחייב אישור ועדת תקנון של הפקולטה למדעי הבריאות), אלא אם כן הוסכם אחרת על-ידי כל הצדדים המעורבים.
 
1.       חובות וזכויות הסטודנט
חובות הסטודנט הינן הפעילויות המוטלות במסגרת לימודיו ואופיין כמפורט להלן, ואשר חובה עליו למלאן.
1.1  התנהגות
1.1.1       הסטודנט חייב להתנהג בהתאם לכללי ההתנהגות החלים על כל תלמידי האוניברסיטה והמפורטים בתקנון משמעת סטודנטים, כולל:
·  להתנהג בין כתלי האוניברסיטה ובכל מקום אחר בצורה ההולמת את החוק, את מטרת האוניברסיטה ויעודה ואת עקרונות המוסר הציבורי.
·  לשמור על כבוד האוניברסיטה, מוריה, עובדיה וחבר הסטודנטים, ולהמנע מלפגוע בשלומם, בגופם וברכושם.
·  למלא בנאמנות את כל החובות הלימודיות והאחרות על פי חוקת האוניברסיטה תקנותיה ונהליה.
·  לציית להוראות שלטונות האוניברסיטה, מוריה ועובדיה הנובעות מעצם מילוי תפקידם ובהתאם לחוקת האוניברסיטה, תקנותיה ונהליה.
·  לשמור על רכוש האוניברסיטה ועל הסדר והניקיון בתחומיה. הפרת כללי המשמעת, כולל מרמה בבחינות, תגרור העמדה לדין משמעתי בפני הממונה על המשמעת באוניברסיטה או בפני בית דין משמעתי, כמפורט בתקנון המשמעת של האוניברסיטה.
1.1.2       הסטודנט חייב להתנהג כלפי חבריו והסגל האקדמי על פי כללי האתיקה המקצועית.
1.1.3       הסטודנט חייב בהופעה מסודרת ובלבוש הולם בכל מגע עם עמיתים ועם חולים בכל תפקיד על-פי החלטות בית-הספר.
1.1.4       הסטודנט חייב לדייק בהופעתו בכל פעילויות ההוראה.
1.1.5       הפרת כללי ההתנהגות תדווח על-ידי המורה, המדריך, ועדת שנה, צוות העובדים, ועד הכיתה או הגורם הנפגע, ותידון בועדת ההוראה או/ו בפני מי שיתמנה על ידה לצורך זה.
·  הועדה תדון בכל מקרה לגופו, תתייעץ עם כל גורם שייראה לה, ותנסה לסייע לסטודנט, להדריכו ולעקוב אחר התנהגותו.
·  במקרים שהועדה תמצא לנכון, ינקטו אמצעים נגד הסטודנט, עד להרחקתו מלימודיו.
·  הועדה תאפשר לסטודנט להופיע בפניה ולהשמיע את דברו.
·  המלצות הועדה תועברנה כשהן מנומקות לידיעת הדיקן והועדה העליונה הפקולטית לאתיקה ומשמעת, וכן לתיק האישי של הסטודנט. הועדה העליונה לאתיקה ומשמעת תחליט אם ברצונה לדון במקרה האמור ואם המלצות ועדת ההוראה מקובלות עליה, ותעביר את החלטתה והמלצתה בכתב, לדיקן.
·  על החלטת הועדה ניתן לערער בפני הדיקן, החלטת הדיקן היא סופית ואין לערער עליה.
 
1.2  נוכחות והשתתפות
1.2.1       הסטודנט חייב להשתתף בכל פעילויות הקורס:
א.   מעבדות, בכל המקצועות בהם קיימת דרישה לכך.
ב.   סמינריונים, דיונים קבוצתיים וכל הוראה הניתנת במסגרת שאינה הרצאה כיתתית.
ג.     סיורים באתרים שנקבעו בתכנית הלימודים.
ד.    בחינות.
ה.   כל פעילות חובה אחרת, כולל השתתפות בהרצאות, המוגדרת על ידי המורה/מרכז הקורס.
1.2.2       משמעות ההשתתפות בקורס היא נוכחות במשך כל הפעילויות ומלוי אקטיבי של המטלות שנקבעו.
1.2.3       היעדרות מפעילות חובה תותר אך ורק בתנאים הבאים:
א.   הוגשה בקשה בעוד מועד בכתב על-ידי הסטודנט למורה האחראי על הקורס, עם העתק לועדת שנה.
ב.   היעדרות מסיבות מוצדקות בלתי צפויות מראש כגון: גיוס פתע, מחלה, אבל במשפחה, לידה וכיוצא, תדווח בכתב על-ידי הסטודנט למורה ולועדת שנה מיד עם חזרת הסטודנט ללימודים.
ג.     המורה ידווח לועדת שנה על היעדרויות שלא תואמו מראש.
1.2.4       אושרה ההיעדרות מפעילות חובה, על המורה להמליץ על אחד מהבאים:
א.   מועד אחר לאותה פעילות.
ב.   פעילות חליפית.
ג.    פטור מהפעילות הנדונה, כולה או חלקה, אם ההיעדרות לא פגעה בלימודים פגיעה שאין לה תקנה.
1.2.5       סטודנט שנעדר שליש או יותר מפעילויות החובה לא ישוחרר מחובת השלמה גם אם ההיעדרות היא מוצדקת.
1.2.6       תלמיד שנעדר מפעילות חובה ולא השלים את חובותיו בקורס, לא יוכל לגשת לבחינות המעבר בקורס הנדון. אם אין כאלה, לא ייגש לבחינות המעבר הכלליות הקרובות ו/או לא ימשיך בלימודיו אלא אם כן השלים את כל הפעילויות החובה כנדרש.
סטודנט שלא עמד בדרישות ההשלמה שנקבעו על-ידי ועדת שנה בתאום עם מרכז הקורס, לא ימשיך בלימודיו עד שישלימן, ולא ייגש לבחינות.
 
1.3  הגשת עבודות חובה
1.3.1       הסטודנט חייב להגיש במועד, כפי שנקבע ע"י מורי הקורס, או להציג בכיתה, את כל העבודות שהוגדרו בתכנית הלימודים כמטלות חובה, כגון:
א.   תרגילים, סיכומים, דו"חות, או כל עבודה עצמית אחרת.
ב.   סמינריונים או הרצאות.
ג.    פרויקטים אישיים או קבוצתיים.
ד.   עבודות התנסות במכוני מחקר ו/או במעבדות רפואיות.
1.3.2       אי-הגשת עבודות חובה, דינה כדין היעדרות מפעילות חובה, ויחולו עליה כל הכללים המפורטים לעיל. חובת הדיווח היא על המורה.
1.3.3       המועד האחרון להגשת עבודת חובה הוא על-פי החלטת המורה או הודעות ההנהלה.
1.3.4       סטודנט שלא הגיש עבודה בזמן ייחשב כמי שנכשל בקורס בו הוטלה העבודה.
1.3.5       תלמיד שעבודתו הוערכה בציון "נכשל" יורשה להגיש עבודה חליפית פעם אחת בלבד, אותה יש להגיש עם תום הסמסטר הבא שלאחר הודעת הכישלון. אם ייכשל שנית יהיה חייב בהשתתפות בקורס הנדון מחדש.
1.3.6       למרות האמור, סטודנט שהגיש את עבודתו באיחור ונכשל בה, לא יורשה להגיש עבודה חליפית אלא אם כן השתתף שנית בקורס בו הוטלה העבודה.
 
1.4  לימודי בחירה
1.4.1       לימודי בחירה בשנים ב' ו-ג' לימודי הבחירה מיועדים להעמקת ידע בתחום ספציפי בו מעונין הסטודנט, או לשם חשיפה לתחומים אליהם לא נחשף הסטודנט.
לימודי הבחירה יקבעו מתוך רשימת נושאים מאושרים על-ידי בית הספר, והמופיעים ברשימת לימודי הבחירה בתכנית הלימודים.
1.4.2       לימודי בחירה לא יובאו בחשבון כהשלמה לקורס, התנסות או חובה אחרת המוטלת על הסטודנט.
1.4.3       כל קורס הנלמד בבית-הספר או במוסד אקדמי אחר יוכר כשווה ערך לקורס בחירה כנדרש בתכנית ההוראה המחייבת של בית-הספר, ובלבד שהנושא הינו רלוונטי למדעי המעבדה הרפואית ויאושר על-ידי הנהלת בית-הספר, והסטודנט ימלא את מכלול מטלות הקורס כנדרש.
 
1.5  התנסות מעבדתית (סטאג')
ההתנסות המעבדתית מורכבת מהתנסות מעבדתית מחקרית והתנסות מעבדתית יישומית. שתיהן כאחת מהוות חלק בלתי נפרד מתכנית הלימודים  ומהדרישות לקבלת תואר "בוגר במדעי המעבדה הרפואית" (B.Med.Lab.Sc.). ההתנסות המעבדתית אפשרית רק אחר תום שנת הלימודים השניה.
1.5.1       התנסות מעבדתית מחקרית (310 שעות) היא עבודה עצמאית של הסטודנט במעבדת מחקר. המנחה הראשי להתנסות ייבחר מתוך רשימה שאושרה על-ידי ועדת הוראה של בית-הספר למדעי המעבדה הרפואית. בתום עבודת המחקר יסכם ויציג התלמיד את עבודתו בצורת פוסטר, ויבחן עליה. תלמיד שלא ימצא מקום ראוי להתנסות מחקרית יוכל להשלים את השעות החסרות (310 שעות) במסגרת ההתנסות המעבדתית היישומית המורחבת בהתאם לדרישות של תכנית זאת.
1.5.2       התנסות מעבדתית יישומית (250 שעות) כוללת עבודה במעבדה רפואית רוטינית, וגם היא מהווה חלק מהדרישות לקבלת תואר בוגר. התנסות זאת תתבצע במעבדות רפואיות שאושרו ע"י הנהלת ביה"ס. בתום ההתנסות ידווח מנהל המעבדה הרפואית מחד והסטודנט המתמחה מאידך על הפעילות הכוללת במעבדה, בהתאם להנחיות בית הספר, וימלא אחר הדרישות המפורטות של ההתנסות המעבדתית היישומית בהתאם לתכנית זאת.
 
1.6  זכויות הסטודנט
1.6.1       הסטודנט זכאי לקבל בתחילת כל סמסטר תכנית לימודים מפורטת הכוללת את נושאי ההוראה, דרישות הקורסים השונים, חומר קריאה מומלץ, שעות ההוראה וההתנסויות היישומיות, שיטות הערכה, משקלם היחסי (בנקודות זכות) של הקורסים השונים, ולוח חופשות.
1.6.2       סטודנט זכאי לקבל את תוצאות הישגיו בבחינות בכל תחומי הלימודים.
1.6.3       הסטודנט זכאי לקבל גיליון ציונים מדי שנה ובסיום לימודיו, וכן אישורי לימודים, כפוף לנוהלי האוניברסיטה שיהיו נהוגים באותו זמן, כולל תשלום.
1.6.4       סטודנט שחש עצמו נפגע מהתנהגות מורה כלפיו זכאי לבירור עניינו בפני ועדת השנה.
1.6.5       הסטודנטים זכאים לייצוג נבחר בועדות שנה. נציגי הסטודנטים יבחרו על-ידי ציבור הסטודנטים.
1.6.6       כל סטודנט זכאי להיפגש על פי בקשתו בכל נושא וענין עם מנהלי המגמות, מנהל בית הספר והדיקן לאחר שמיצה את התהליכים באמצעות ועדות שנה.
1.6.7       הסטודנט זכאי למלגות והטבות הניתנות לסטודנטים אחרים באוניברסיטה בכלל ובפקולטה למדעי הבריאות בפרט, באותם התנאים ועל פי אותם קריטריונים הנהוגים באותה עת.
1.6.8       מקום מגוריו ובקשותיו של הסטודנט יובאו בחשבון בעת קביעת מקום ההתנסות המעבדתית היישומית. הסטודנט לא יהיה זכאי להחזר הוצאות נסיעה ושהיה במקום ההתנסות. בית הספר ינסה לסייע לסטודנטים המתקשים במימון שהייתם בהתנסות על פי יכולתו ושיקוליו.
 
1.7  הוראה מתקנת
הוראה מתקנת היא למידה בסיוע הפקולטה להשלמת חסרים בדרכים פורמליות ואחרות. הוראה מתקנת כוללת:
·  למידה עצמית עם או בלי הכוונה של המורה.
·  קורס השלמה לכל הכיתה או לחלקה על-ידי חבר סגל.
·  סיוע של חונך לסטודנט או לקבוצת סטודנטים. החונך יכול להיות חבר סגל או סטודנט מצטיין.
1.7.1       ההוראה המתקנת היא זכות המוענקת רק לסטודנט שמילא את חובותיו בקורס והפגין רצינות בלימודיו, או למי שנבצר ממנו להשתתף בהוראה מסיבות מוצדקות ומאושרות.
1.7.2       סטודנט הנוטל על עצמו להשתתף בהוראה מתקנת מתחייב לעמוד בכל הדרישות שיקבעו על-ידי החונך או המורה, כולל תשלום סמלי כפי שיקבע אסר"ן (במידה והחונך הנו סטודנט).
1.7.3       החונך יקבע ע"י מרכז הקורס. סטודנט חונך יבחר מתוך רשימה שתועבר למרכז הקורס ע"י אסר"ן.
1.7.4       את ההוראה המתקנת יכולים ליזום הסטודנט עצמו, המורה, היועץ או ועדת שנה. תוכן ההוראה המתקנת יקבע על-ידי מרכז הקורס או בתיאום אתו באמצעות החונך שנבחר.
1.7.5       ועדת השנה תציג את הדרישה להוראה מתקנת בפני מוסדות בית הספר. הדרישה תיענה כאשר הדבר אפשרי.
 
1.8  פטור חלקי מלימודי חובה
סטודנט רשאי לבקש פטור מלימודי מקצוע על-סמך לימודים קודמים במוסד אקדמי, רק אם עבר את הקורס בהצלחה בציון שאינו נמוך מ- 75, והקורס נלמד תוך חמש השנים הקלנדריות האחרונות ובהתאם לאישור של מרכז הקורס וועדת השנה.
1.8.1       סטודנט המבקש לקבל פטור יגיש באמצעות מזכירות בית-הספר בקשה בכתב למרכז הקורס ויצרף אליה סילבוס מפורט של הקורס אותו למד ואת ציוניו בקורס.
1.8.2       מרכז הקורס ימליץ לקבל או לדחות את בקשת הפטור. הוא גם רשאי לדרוש השתתפות הסטודנט בחלק מהפעילויות ו/או המטלות הקשורות לקורס.
1.8.3       בקשתו של הסטודנט והמלצתו של המרכז יוגשו לועדת שנה אשר תחליט אם לאשר או לדחות את הבקשה. לא יינתן פטור חלקי מקורס, אלא אם הקורס בנוי ממרכיבים או מחלקים נפרדים. לצורך זה, מעבדות שהינן חלק אינטגרלי מהקורס אינן מוגדרות כמרכיב חלקי של הקורס וסטודנט החוזר על הקורס חייב לבצע גם את המעבדות. על הסטודנט יהיה להבחן בחלקים שלא קיבל עליהם פטור. ציון הסטודנט בקורס כולו יהיה חלקי ויתבסס אך ורק על החלק בו נבחן במסגרת לימודיו בבית-הספר למדעי המעבדה הרפואית.
1.8.4       החלטת ועדת שנה לפטור מלא פוטרת את הסטודנט מחובות הקורס ומהבחינה, אך לא משאלות בנושא הקורס בבחינות במקצועות אחרים. הסטודנט יזכה בכל נקודות הזכות שמקנה המקצוע ללא ציון. יחד עם זאת, קורס שנלמד במוסד אקדמי אחר בארץ שנתקבל עליו פטור, ישוקלל בציון הסופי לתואר. במסגרת זאת יכללו בעסקת חבילה כל הקורסים שנתקבל עליהם פטור בשנה הנלמדת השוטפת. לחילופין, התלמיד רשאי לוותר על הכללת הציונים הללו בציון הסופי לתואר.
1.8.5       למרות האמור רשאית ועדת השנה להמליץ לפטור סטודנט מקורס שנלמד לפני יותר מחמש שנים אם השתכנעה מהנימוקים שהובאו בפניה.
1.8.6       סטודנט המקבל פטור, יורשה באישור מרכז הקורס/וועדת השנה, לנצל את הזמן המתפנה לשם השתתפות בקורס חובה בשנים גבוהות יותר בתנאי שעמד בדרישות הקדם לקורס המתקדם ובתנאי שההשתתפות בקורס לא תפגע בלימודיו הסדירים.
1.8.7       לא ניתן פטור ממקצוע על-סמך לימודים במכינה קדם-אקדמית.
1.8.8       לא ניתן פטור ממקצוע על-סמך לימודים בקורסים מקצועיים על-בסיסיים.
1.8.9       פטור מקורסים לסטודנט החוזר על שנה בגלל כשלון אקדמי, יינתן בהמלצת ועדת השנה ובידיעת ועדת ההוראה רק לקורסים אותם עבר בהצלחה בציון שאינו נמוך מ- 75
 
1.9  הפסקה זמנית של הלימודים פירושה היעדרות ברשות למשך שנה או חלק ממנה.
1.9.1       סטודנט רשאי לפנות לועדת שנה בבקשה לאישור חופשת לימודים. הפניה המנומקת תהיה בכתב. ועדת השנה תעביר את הבקשה לדיקן או למי שנתמנה על ידו בצירוף המלצה. הדיקן או מי שנתמנה על-ידו ידון בכל בקשה לגופה וישקול את הנימוקים האישיים ואת אפשרויותיה של הפקולטה. החלטתו של הדיקן היא סופית ואין עליה ערעור.
1.9.2       אישור יציאה לחופשה מותנה בהשלמת כל החובות עד ליום היציאה לחופשה.
1.9.3       לאחר אישור בקשתו על-ידי הנהלת בית-הספר, יודיע הסטודנט על דחיית לימודיו למדור מעקב.
1.9.4       עם שובו של הסטודנט מחופשה ישלים את כל הלימודים שמהם נעדר, במסגרת פעילות הוראתית קיימת, בשנה בה חזר ללמוד.
1.9.5       לא יינתן אישור לחופשת לימודים מעבר לשנה אחת ולא יותר מפעם אחת במשך תקופת הלימודים.
 
1.10     לימודים מחוץ לבית הספר הם קורסים או התנסויות יישומיות שהסטודנט לומד בבית ספר אחר בארץ או מחוצה לה, באישור ההנהלה.
·  סטודנט יפנה לועדת שנה בכתב בבקשה לאישור לימודים מחוץ לבית הספר. ועדת שנה, תוך תיאום עם הנהלת בית-הספר, תדון ותחליט בבקשה לאור נימוקים אישיים ולאור מידת ההתאמה בין הלימודים במקום החליפי לבין תכנית הלימודים בבית הספר. החלטת ועדת שנה תימסר בכתב להנהלת בית הספר ולתלמיד כאחת.
·  על החלטת ועדת שנה יכול הסטודנט לערער בפני הדיקן. החלטת הדיקן היא סופית ואין עליה ערעור.
1.10.1  בכל מקרה של לימודים מחוץ לבית הספר חייב הסטודנט בכל המטלות ובכל המבחנים הנהוגים בקורס הנדון במקום לימודיו החליפי.
1.10.2  אין בית-הספר מתחייב להכיר בקורס מחוץ למוסד ללא אישור מוקדם.
 
2.       הערכה
ההערכה בבית-הספר למדעי המעבדה הרפואית באה לבטא את המטרות המוסדיות, והיא מבוססת על העקרונות הבאים:
-   אחריותו האישית של הסטודנט ללימודים תוך הדגשת הלימוד העצמי.
-   רכישת ידע מקצועי.
-   סיוע הפקולטה ללימוד של הסטודנט בדרכים פורמליות.
-   הדגשת מרכיב השירות בלימודים על-סמך ידע שנרכש, תוך כדי נטילת אחריות.
-   פתוח כשרים לפתרון בעיות ויישום ידע תוך שילוב בין מקצועי (אינטגרציה אינטרדיסציפלינרית).
-   הדגשת עזרה הדדית ויחסי אנוש.
ההערכה כוללת מספר מרכיבים כדלהלן:
א.      הערכה שוטפת על-ידי מבדקים שוטפים לצורך היזון-חוזר לסטודנט ולמורה.
ב.      הערכה מסכמת ע"י מבחני מעבר המעריכים את כישוריו של הסטודנט לעבור לשלב הלימודים הבא.
ג.       הערכת מיומנויות לצורך הערכת יכולתו של הסטודנט לנטילת אחריות.
ד.      הערכת אישיותו והתנהגותו של הסטודנט כלפי העמיתים והנבדקים, צוות המורים והחברים ללימודים.
 
2.1  מבחני מעבר
מטרת המבחנים היא להעריך את הישגי הסטודנט על-מנת לאפשר את קידומו לשלב הלימודים הבא. יעדי ההוראה והדרישות לבחינה יובהרו לסטודנט בראשית הקורס על-ידי המורה האחראי. פירוט החומר יופיע ביחידות ההוראה/סילבוס. החומר יכול להיות מבוסס על פרקים מספרי הלימוד או/ו חוברות עבודה אשר נבחרו והומלצו על-ידי המורה/מורים, בנוסף לחומר שהועבר בהוראה השוטפת (הרצאות, מעבדות, סמינרים, התנסות מחקרית, וכדו'). המבחנים יתקיימו בתאריכים שיקבעו על-ידי הנהלת ביה"ס ויובאו לידיעת הסטודנטים, במידת האפשר, בתחילת כל סמסטר. סטודנט רשאי לגשת למבחני המעבר אך ורק אם מילא את כל החובות והמטלות במקצוע.
המבחנים הם בכתב, בעל-פה, מעשיים או שילוב ביניהם. מקצוע הכולל מבחן בכתב ומבחן מעשי המשתקללים לציון אחד חובה על התלמיד לעבור בציון "עובר" כל אחד מן החלקים בנפרד.
2.1.1       לכל שאלה במבחן יהיה משקל זהה, אלא אם כן צוין אחרת בגוף המבחן.
2.1.2       סטודנט רשאי להסתייג משאלות המבחן ולערער עליהן (ראה פרק 3, סעיף 3.1). הצלחה במבחן מעבר, פירושה ציון מאוני של 65 ומעלה, בכלל המקצועות הנלמדים במסגרת הפקולטה למדעי הבריאות. במבחנים הניתנים במסגרת לימודים אחרת, הצלחה במבחן תהיה כמקובל באותה מסגרת.
 
2.2  מועדי בחינה נוספים
לכל מבחן יהיה גם מועד ב' אליו חייב לגשת כל סטודנט שנכשל או שלא ניגש במועד א'. כמו-כן רשאי לגשת למועד ב' כל סטודנט הרוצה לשפר ציוניו. הציון הקובע הוא זה של מועד ב'. בחינת מועד ב' עשויה להיות בעל-פה אם מספר הניגשים אליה קטן.
2.2.1       על כל הסטודנטים החייבים במועד ב' ואלה המבקשים לשפר ציון במקצוע מסוים לגשת למבחן יחד באותו תאריך.
2.2.2       סטודנט שלא ניגש לאחד המועדים מסיבה מוצדקת זכאי, באישור מראש של ועדת שנה, למועד מיוחד. המועד יקבע על-ידי מתאם לענייני בחינות בתיאום עם המורה והסטודנט. סיבה מוצדקת להיעדרות ממבחן היא כל אחד מהבאים:
א.   מחלה: ע"פ תקנון האוניברסיטה רק אשפוז בבית חולים מוכר לצורך זה. ועדות השנה וועדת ההוראה, באישור סופי של מנהל ביה"ס, רשאים לאשר מקרים חריגים של מחלה שלא היה בה אשפוז בבית חולים (עם אישור רפואי תקף שניתן ביום המחלה).
ב.    שירות מילואים.
ג.      לידה.
ד.     שמירת הריון.
ה.    התנגשות בין שתי בחינות.
ו.       חגים ומועדים דתיים מוכרים.
2.2.3       הזכאות למועד מיוחד תהיה בתוקף רק לגבי השנה שבה ניתן האישור. על הסטודנט לגשת לבחינה במועד מיוחד עד סוף שנת הלימודים שבה ניתן האישור. לא ניתן לגרור מועדים מיוחדים לשנים הבאות.
 
2.3  כשלון בבחינות
2.3.1       תלמיד שנכשל פעמיים בבחינה באותו קורס יאלץ לחזור על הקורס בשנה שלאחר מכן.
2.3.2       תלמיד שנכשל בשני קורסים בשני מועדים יאלץ לחזור על שנת הלימודים כולה (במקרה דנן, התלמיד יהיה פטור מלימוד חוזר של הקורסים בהם ציוניו היו מעל 75). למרות האמור לעיל, תשקול ועדת ההוראה אישור מועד נוסף לאור נסיבות מיוחדות ותיקח בחשבון את ציוניו הכוללים של התלמיד ואת מספר הפעמים שהתלמיד ניצל את המועד המיוחד. מועד מיוחד אינו זכות מוקנית של הסטודנט.
2.3.3       תלמיד שעבר את הבחינה במועד א' וניגש למועד ב' על-מנת לשפר ציון ונכשל, יאלץ לחזור על הקורס כולו, כמצוין בסעיף 2.3.1. למרות האמור לעיל, בנסיבות מיוחדות תשקול ועדת ההוראה מתן אישור מועד בחינה נוסף, תוך התייחסות לציוניו הכוללים של התלמיד ומספר הפעמים שהתלמיד ניצל את המועד המיוחד.
2.3.4       תלמיד החוזר על שנת לימודים יוכל להשתתף בקורסי חובה של שנים מתקדמות יותר בכפוף לאישור הנהלת ביה"ס ובלבד שיעמוד בדרישות המקדימות ההכרחיות לקורס.
2.3.5       האפשרות לשיפור ציון היא חד-פעמית ומוגבלת לשנת הלימודים השוטפת בלבד. יחד עם זאת, התלמיד יהיה רשאי לגשת לבחינה חוזרת נוספת רק אם יחזור על הקורס במלואו.
 
3.       נוהל בחינות
הבחינות בכתב תערכנה עם השגחה, במתכונת הקיימת באוניברסיטה, וכפופות לנהליה.
אין להעתיק שאלות מטופס המבחן.
במקרה של הפרת ההוראות והתקנות, בין אם נקבעו על-ידי האוניברסיטה או על-ידי הפקולטה, יועבר העניין לועדה להערכת סטודנטים.
-   המורה יהיה נוכח בחדר הבחינה או בקרבתו למשך זמן קצוב להבהרת שאלות הבחינה בלבד.
-   משך הזמן המוקצב לבחינה יצוין על גבי שאלון הבחינה.
-   הרכב הציון הסופי ייקבע על-ידי מרכז הקורס ויימסר לסטודנטים בתחילת הקורס. כל שינוי בהרכב הציון הסופי יובא לידיעת הסטודנטים בתחילת הקורס.
-   תוצאות בחינה בכתב תפורסמנה תוך שבועיים מיום עריכתה.
-   תוצאות בחינות בעל-פה תועברנה בכתב למרכז הקורס, לא יאוחר משבוע מיום הבחינה.
-   תשובות נכתבות ב"דף תשובון", תחשבנה לתשובות הסופיות בבחינה.
 
3.1  נוהל הסתייגות וערעורים על בחינות
3.1.1       סטודנט רשאי להסתייג משאלות במבחן או לערער על תוצאות המבחן. כל ההסתייגויות והערעורים יהיו אך ורק בכתב וימסרו בצורה מסודרת ומנומקת.
3.1.2       הסתייגות פירושה הצבעה על אי-בהירות, דו-משמעויות או חריגה מהחומר בשאלה. ההסתייגות מוגשת במהלך המבחן או מיד לאחריו ולפני פרסום התוצאות.
3.1.3       כל תלמיד רשאי לעיין בטופס הבחינה שלו ולהגיש ערעור.
3.1.4       לצורך הגשת הערעור, רשאי הסטודנט לעיין בטופס המבחן שלו במשרדי בית-הספר בנוכחות המורה או בא כוחו. בעת העיון בטופס הבחינה לא יתנהלו דיונים בנושא הבחינה. אין המבחנים מוחזרים לנבחנים, ואין לעיין בהם לאחר תום מועד הערעורים. אין לערער על מבחן הכתוב בעפרון, או בעט נמחק או שנעשו בו תיקונים ומחיקות במהלך המבחן, או שהוצא מחדר המזכירות. מבחן של סטודנט המערער על ציון עשוי להיבדק כולו מחדש ולא רק הסעיפים שאליהם התייחס הערעור. הציון הסופי לאחר הערעור עלול להיות נמוך מהציון המקורי.
3.1.5       הערעור יוגש בכתב בו הסטודנט יפרט את המקורות שעליהם הוא מסתמך (מבוסס על ספרות מקובלת ומעודכנת למעט כזו שהמרצה/מורה הסתייג ממנה במהלך ההוראה).
3.1.6       ההסתייגות והערעורים יוגשו למרכז הקורס או למזכירות בית-הספר שתרכז את הטיפול בהם כדלהלן:
-   תעביר את ההסתייגות או הערעור למורה המתאים כאשר נושא ההסתייגות או הערעור מתייחסים לתוכן.
-   תברר את הערעור כאשר חילוקי הידיעות הן על חישוב הנקודות.
-   תרכז את בירור הערעור כאשר מקורו בחילוקי דעות בין מורים שונים.
בכל מקרה, תעביר המזכירות לסטודנט בכתב את ההחלטה לגבי פנייתו תוך שבועיים מעת הגשתה.
3.1.7       מרכז הקורס יענה על ההסתייגות/ערעור. אין לדון עם המורה על ערעור.
3.1.8       תשובות להסתייגויות/ערעור תינתן לסטודנט שהגיש.
3.1.9       תשובת מרכז הקורס לערעור/הסתייגות הנה סופית.
3.1.10  קיבל המורה את ההסתייגות במהלך הבחינה והוחלט על קבלת תשובה נוספת או ביטול השאלה, תחול החלטתו על כלל הסטודנטים בין אם הגישו הסתייגויות וערעורים בשאלה זאת ובין אם לאו.
3.1.11  קיבל מרכז הקורס את הערעור שהוגש לאחר פרסום הציונים ואישר תשובה נוספת, תחול החלטתו על כלל הסטודנטים בין אם הגישו הסתייגויות וערעורים בשאלה זאת ובין אם לאו.
 
4.       ממוצע ציונים
4.1  כל ציוני הסטודנט יכללו בציון הממוצע לאותה שנת לימוד, ובציון הממוצע לתואר, וישוקללו ע"פי מספר נקודות זכות שיוענקו לכל קורס (ראה נספחים). הציון המשוקלל לא יכלול ציונים של קורסים שניתן עליהם פטור או לחילופין יכלול אותם בשלמותם כמצוין בסעיף 1.8.4.
4.2  ועדת ההוראה רשאית:
א.   לשנות את הקצאת הנקודות למקצוע ואת סף המעבר בהתאם לשינויים בתכנית הלימודים.
ב.   לשנות את מבנה מבחני המעבר (לאחד או לפצל) ולשנות בהתאם את הקצאת הנקודות, ובלבד שהשינוי יהיה ידוע לסטודנטים בתחילת הקורס.
ג.    להקצות בעתיד נקודות זכות לאמצעי הערכה נוספים.
 
5.       הערכת ההתנסות המעבדתית היישומית (סטאג')
5.1  הערכת הסטודנט בהתנסות יישומית מהווה השלמה ליישום ואמדן מיומנויותיו המקצועיות של הסטודנט, כושר השיפוט שלו, יחסו לחולים, לעמיתיו, ללימודיו ולצוות, וכן בדיקת הידע המקצועי שלו והתכונות הרלוונטיות שבאישיותו, כפי שאלה באים לידי ביטוי בעבודתו היומיומית.
5.2  הערכת ההתנסות היישומית מבוססת על היכרות מתמשכת יומיומית של הסטודנט עם מדריכיו ומוריו.
5.2.1       הסטודנט חייב למלא אחר המשימות המוגדרות בכרטיס המעקב ולאחר ביצוען להחתים על כך את האחראי במעבדה.
5.2.2       ההערכה נעשית על גבי טופס יעודי אשר כולל פירוט של הנושאים המוערכים, כפי שאושרו על ידי ועדת ההוראה, ואשר יהיו יידועים לסטודנט.
5.2.3       אחד הפרקים בטופס יעריך את התנהגותו האישית של הסטודנט ואת התאמתו למקצוע. הערכה שלילית בסעיף זה מהווה כשלון בהתנסות כולה ללא תלות בהערכה בפרקים האחרים.
5.2.4       הערכה שלילית על התנהגות אישית של הסטודנט תובא לדיון מיוחד בפני ועדת ההוראה או מי שימונה על ידה.
5.2.5       בתום ההתנסות המעשית יגיש הסטודנט  עבודה בהתאם להנחיות שנקבעו מראש. העבודה תבדק ע"י בוחן (איש סגל) הבוחן ייתן ציון על העבודה (הערכה מילולית). הציון יורכב מממוצע הציונים : ההערכה ע"י מנהל  המעבדה (50%)  וממוצע הציונים של העבודה (50%).
5.2.6       הערכה על התנסות מעבדתית מורחבת (המזכה ב-8 נק"ז) תתבצע ע"י:
א.      כרטיס מעקב כאמור לעיל.
ב.      הערכת מנהל המעבדה.
ג.       הגשת עבודה מורחבת בהתאם להנחיות ובדיקת העבודה ע"י שני בוחנים מאנשי סגל הפקולטה.
ד.      הצגת העבודה בסמינר לעובדי המעבדה או במסגרת סמינר שייבחר לשם כך.
ה.     הציון הסופי יורכב בהתאם להנחיות ההתנסות המעבדתית המורחבת שיובאו לידיעתו של הסטודנט.
5.3  הערכה שלילית ("נכשל") ע"י מנהל המעבדה מחייבת חזרה על ההתנסות עליה ניתנה. ועדת ההוראה רשאית שלא לאשר חזרה על ההתנסות היישומית שהערכתה השלילית נבעה מהתנהגות חריגה.
 
6.       קידום והרחקה
קידום פירושו מעבר משנת לימודים אחת לשנה הבאה אחריה, או קבלת הסמכה, הוא מותנה בבאים:
6.1  הסטודנט השלים את כל חובותיו כמפורט בפרק 1 דלעיל, כולל השתתפותו בהתנסות המעבדתית היישומית.
6.2  התנהגותו של הסטודנט תאמה את כללי האתיקה המקצועית ואת כללי ההתנהגות של סטודנט באוניברסיטת בן-גוריון בנגב, כמפורט בפרק 1 דלעיל.
6.3  הסטודנט עמד בכל מבחני המעבר, כמפורט בפרק 2 דלעיל.
הרחקה פירושה הפסקת לימודיו של הסטודנט.
6.4  רקטור האוניברסיטה או דיקן הפקולטה רשאים להפסיק לימודי סטודנט אשר לא מילא אחר התנאים הנדרשים לשם קידום או הסמכה, או שהתנהגותו נמצאה בלתי הולמת.
6.5  סטודנט שלא עמד בכל הדרישות האקדמיות לא יוכל להמשיך בלימודיו. מעמדו יובא לדיון בועדת שנה, ואח"כ בועדת הוראה אשר תמליץ לדיקן על אחת מהאפשרויות הבאות: הרחקה, חזרה על שנה או חזרה על קורס, או כל החלטה אחרת לפי שיקול דעתה, ובלבד שהחלטה זאת לא תחרוג מן המקובל בתקנון.
6.6  סטודנט החוזר על שנה חייב בכל החובות של סטודנט מן המניין באותה שנה, כפוף לסעיף 1.8.9.
6.7  סטודנט רשאי לחזור על שנת הלימודים באישור ועדת הוראה רק פעם אחת במשך כל שנות לימודיו בבית הספר.
6.8  הדיקן ישקול הרחקת סטודנט מלימודים על פי המלצה של ועדת הוראה או פסיקת הועדה העליונה לאתיקה ומשמעת של הפקולטה.
6.9  סטודנט שהורחק איננו רשאי להגיש את מועמדותו לבית הספר בשנית, בין אם ההרחקה הייתה מסיבה אקדמית או אחרת.
 
7.       הסמכה הסמכה פירושה הענקת תואר "בוגר" במדעי המעבדה הרפואית (B.Med.L.Sc.) מטעם אוניברסיטת בן-גוריון בנגב.
7.1  ההסמכה מותנית בתנאים הבאים:
7.1.1       הסטודנט השלים בהצלחה את כל שנות הלימודים ועמד בכל חובותיו.
7.1.2       הסטודנט עמד בהצלחה בכל הבחינות.
7.1.3       הסטודנט השלים 510 שעות במסגרת התנסות מעבדתית מחקרית ויישומית (סטאג').
7.2  השלמה בהצלחה של הלימודים בכל שלוש השנים, כולל לימודי הבחירה וסטאג', מזכה את הסטודנט בתואר "בוגר" במדעי המעבדה הרפואית (B.Med.L.Sc.). לתעודה יצורף גיליון ציונים לשנים א'-ג'. סטודנטים בעלי הישגים יוצאי דופן בלימודיהם ובהתנהגותם, כולל פעילות חוץ-לימודיות, עבודת מחקר וכיוצא באלה, יזכו בתואר "בוגר במדעי המעבדה הרפואית בהצטיינות" או ב"הצטיינות יתרה".
 
8.       הצטיינות
8.1  האוניברסיטה מעניקה בכל שנה פרסי "הצטיינות" ו"הצטיינות יתרה" על הישגים אקדמיים בולטים לסטודנטים שהשיגו את כל ההישגים הבאים או חלקם: הישגים בלתי רגילים בלימודים, התנהגות למופת בבית-הספר ומחוצה לו, תרומת הסטודנט מזמנו ומכישוריו לזולת ולקהילה, פעילות מדעית או קלינית משמעותית מעבר לחובותיו הרגילות.
8.1.1       מנהל ביה"ס, בהתייעצות עם ועדות השנה, יציע לדיקן את רשימת המצטיינים בכל מחזור, בכל שנה.
8.1.2       הצטיינות כזו תזכה את הסטודנט באחד או יותר מהבאים, כפי שיהיה נהוג באוניברסיטה באותה עת:
א.   פרס לימודים כספי או אחר.
ב.   ציון לשבח מהרקטור או מהדיקן.
ג.     תעודת בוגר ב"הצטיינות" או ב"הצטיינות יתרה" במדעי המעבדה הרפואית.
ד.    העדפה במינויים מטעם בית-הספר והפקולטה למשרות הוראה או משרות מנהליות.
ה.   העדפה בנסיעות לחו"ל מטעם בית-הספר והפקולטה לצורך לימודים או בשליחות אחרת.
ו.      העדפה בהמשך לימודים לתואר שני במסגרת הפקולטה.
8.1.3       שמות המצטיינים והנימוקים להענקת ההצטיינות יפורסמו ברבים.