מחקרים בשיח ומנהיגות פדגוגיים

שאלת המחקר
  
חוקרים מעורבים
  
​כיצד בא לידי ביטוי ה-agency של המורה המובילה בהבניית התפקידים שלה ושל המדריכה?אדם לפסטיין, דנה ודר-וייס, איריס טבק, עליזה סיגל
מה מאפיין את החלוקה של תחומי שיפוט מקצועיים בין מורות מובילות ויועצות חינוכיות בקהילות למידה? אילו יחסים בין דיסקורסים חברתיים של פדגוגיה ופסיכולוגיה באים לידי ביטוי בחלוקה זו?איילת בכר, אדם לפסטיין
מהו השיח המקצועי הפדגוגי של מורים בבתי ספר בחינוך הערבי בישראל?איסלאם אבו-אסעד (מנחים: אדם לפסטיין, עליזה סיגל)
כיצד מורות תופסות את הקבוצות המקצועיות ברשתות החברתיות כמקור ללמידה ולפיתוח מקצועי? עד כמה הקבוצות המקצועיות האלו אפקטיביות עבור מורות ובאיזה אופן הן נתפסות כמאפשרות שינוי בפרקטיקה?דיקלה באום-פלדמן (מנחים: אדם לפסטיין וגדעון דישון)
כיצד בא לידי ביטוי הפרדוקס של טיפוח מנהיגות וטיפוח סוכנות (AGENCY) בשת"פ אקדמיה-שדה: ביטויים, דילמות, התמודדויות והשלכות?דנה ודר-וייס, אדם לפסטיין, עליזה סיגל, איתי פולק
מה הקשר בין תמיכה בצרכים הפסיכולוגיים של המורות בקהילות לבין רפלקטיביות, מוטיבציה ותחושת הגשמה עצמית בהוראה?דנה ודר-וייס, גיא רוט, יעל משאלי
מה מקדם ומה מעכב מסגור פורה של דיון בבעיות הוראה?דנה ודר-וייס, נדב ארנפלד, מיכל רם, איתי פולק
עיסוק בדמוי ציבורי בעת דיון בווידאו של הוראה - כמה נפוץ? באילו דרכים? מה ההשלכות?דנה ודר-וייס, עליזה סיגל, אדם לפסטיין
השוואה בין-תרבותית של שיח מורים על מוטיבציה של תלמידים: כיצד דיוני מורים בנושא בעיות פרקטיקה בכיתה יכולים לתרום לפיתוח ידע ואסטרטגיות לטיפוח מוטיבציה אישית בקרב תלמידים בתרבויות שונות?וויסאם סידאוי, דנה ודר-וייס
כיצד מהלך השקפה מיושם ברמת המחוז ואלו מתחים ומשמעויות מיוצרים במאמץ להפעיל מלמעלה מהלך שמבוסס על העצמת השטח?חמי רמיאל, אדם לפסטיין
כיצד מדברים מורים על מוטיבציה של תלמידים, בשיח יומיומי המתקיים במקום עבודתם? באיזו תדירות עולה נושא המוטיבציה בשיח מורים? באיזו מידה מורים מתייחסים לנושא המוטיבציה כשהוא עולה בשיח? על אילו היבטים של מוטיבציה מורים מדובר ובאיזו מידה?חסיה יעקובוב  (מנחה: דנה ודר-וייס)
מהם המנגנונים שמאפשרים את התרחבות מהלך השקפה להקשרים בלתי מתוכננים? כיצד התרחבות כזו מקדמת או מעכבת את המהלך?טלי אדרת-גרמן, אדם לפסטיין, דנה ודר-וייס
כיצד מהלך השקפה בא לידי ביטוי בשטח, ומהם התנאים המשפיעים על אופני היישום שלו?טלי אדרת-גרמן, הילה טל, אדם לפסטיין, נגה קנולר
מהי מערכת היחסים בין בניית זהות מקצועית של מורות מובילות לבין התפתחות מהלך השקפה (הרפורמה)?טלי אדרת-גרמן, עליזה סיגל, דנה ודר-וייס
כמה וכיצד מורות מדברות על המיצב?יריב פניגר, דנה ודר-וייס, נוי סבג, נדוואה אסעף
מה מאפיין השתתפות של מורים ותיקים לעומת צעירים בישיבות צוות? כיצד השתתפותם משפיעה על פוריות וחקרנות השיח?ליבת אשחר נץ (מנחים: דנה ודר-וייס, אדם לפסטיין)
כיצד מתבטאת המנהיגות המבוזרת בישיבות צוות בבתי ספר? מהי השפעת השתתפות מנהלים בישיבות צוות על טיפוח המנהיגות המבוזרת בבתי הספר?מירית ישראלי (מנחים: אדם לפסטיין ויריב פניגר)
כיצד פעילויות שונות בישיבות צוות תומכות (או לא) בחקירה משותפת של הפרקטיקה ?מרים בביצ'נקו (מנחה: קריסטה אסטרחן)
במה שונה שיח של צוות מורים סביב וידאו של עמית מהצוות משיח סביב וידאו של מורה שאינו מוכר לצוות? וכיצד הבדלים אלה תומכים (או לא) בלמידה משותפת?מרים בביצ'נקו (מנחה: קריסטה אסטרחן)
כיצד מקודדים בשיטתיות שיח פורה בישיבות צוות מורים?מרים בביצ'נקו (מנחה: קריסטה אסטרחן)
אילו אתגרים ומגבלות עולים בפיתוח מקצועי של מורים לפדגוגיות דיאלוגיות? בחינת שינוי ההקשרים העוטפים את השיח הכיתתי כמנוף לשינוי דפוסי שיח.מתן ברק (מנחה: אדם לפסטיין)
כיצד משתקפים דמוי ציבורי ומוטיבציה בשיח מורות?עדי מנדלר (מנחה: דנה ודר-וייס)
מה השונה והדומה בין קהילות רב-תחומיות וקהילות דיסציפלנריות?עדי מנדלר, עליזה סיגל, דנה ודר-וייס
כיצד מתבטא אי-ודאות בהוראה ומהן השפעותיו על שיח פדגוגי פורה?עידו גדעון
מה ואיך מורים לומדים בשיח תכנוני?עידו גדעון, דנה ודר-וייס
כיצד מתפתח ייצוג ומה השפעתו על התפתחותה המקצועית של מורה מובילה?עינב אייזיקוביץ'-עודי
כיצד נוצר אפקט מערכתי במעבר ממודל ליווי דיספלינרי למודל ליווי בית ספרי?עינב אייזיקוביץ'-עודי
כיצד מדברים מורים על ילדים ספציפיים כבעיית הוראה בהיוועצויות? ואיך מבנים את ה-agency והאחריות של המורה הנועצת בתוך השיח?עליזה סיגל
מהם תפקידיהם של הנרטיבים שמספרים מורים בישיבות הצוות?עליזה סיגל
כיצד צוותי מורים מנכסים מתווי שיחה?עליזה סיגל, דנה ודר-וייס, אדם לפסטיין
מהם המאפיינים של צ'ק אין בישיבות פדגוגיות כאשר הוא ארוך במיוחד?ערן חכים
אילו רגשות עולים בשיח מורים, כגורם מקדם או מעכב למידה?קארין צרפתי-שאולוב (מנחה: דנה ודר-וייס)
מה מאפיין מחלוקות מורים בנושא דרכי הערכה בהשוואה למחלוקות בנושאים אחרים?רותם טרכטנברג-מסלטון, דנה ודר-וייס, אדם לפסטיין, מירית ישראלי
מה הקשר בין מטרות ההישג בישיבות הצוות לבין שיתוף הפעולה בצוות?רינת כהן, דנה ודר-וייס, יריב פניגר
מהם האקלים הארגוני, תפקיד ההנהלה והפרקטיקטות של שיתוף פעולה בין מורות?רינת כהן, דנה ודר-וייס, יריב פניגר
מהן התפיסות והפרקטיקות של מורות לגבי עבודה בצוותים?רינת כהן, דנה ודר-וייס, יריב פניגר
כיצד מורים מדברים על לקויות למידה?תמר קנר פורמן, אדם לפסטיין