| עיסוק בדימוי הציבורי במהלך דיון בבעיות הוראה מאמר מאת דנה ודר-וייס, עליזה סיגל ואדם לפסטיין מתוך: מנדל-לוי, נ', ובוזו שוורץ, מ' (עורכות) (2016). עושים בית ספר: ידע מעשי על מנהיגות פדגוגית. ירושלים: מכון אבני ראשה.
|
| עיסוק בדימוי הציבורי במהלך דיון בבעיות הוראה הרצאה בכנס השקפה במחוז מרכז (2017); מציגה: דנה ודר-וייס מצגת מאת דנה ודר-וייס
|
| ביקורת והתגוננות מהלך הנחיה לצוותי הוראה
|
| עיסוק בדימוי הציבורי וביטויו בישיבות הצוותמהלך הנחיה לצוותי הוראה, המבוסס על מהלכי הנחיה מאת חמוטל פרת, עדי הרשקוביץ ושירלי עופר |
| שילוב בין תמיכה וביקורת: כיצד מורות שומרות על הדימוי הציבורי בדיונים לאור סוגים שונים של ייצוגים? תובנות ממחקרן של עדי מנדלר ודנה ודר-וייס
|
| אמון וערעור בקהילות מקצועיות לומדות מאמר מאת דנה ודר-וייס ועידו גידעון מתוך: יוספסברג בן-יהושע, ל' (עורכות) (2021). קהילות מקצועיות לומדות של מורים למדעים ולמתמטיקה (עמ' 89-99). תל-אביב: מכון מופ"ת, מרכז המידע הבין מכללתי.
|
(4) מחלוקות פדגוגיות בישיבות צוות |
| "בואי נסכים שלא להסכים": מחלוקות פדגוגיות של מורות במפגשי קהילה תובנות ממחקרה של רותם טרכטנברג-מסלטון
|
| "בואי נסכים שלא להסכים": מחלוקות פדגוגיות של מורות במפגשי קהילה וידאוקאסט: שיחה עם החוקרת רותם טרכטנברג-מסלטון
|
| | |
|
| מחלוקות בישיבות צוות
מהלך הנחיה לצוותי הוראה, המבוסס על מתווה שפותח במכון כרם
במסגרת מהלך השקפה - מורים מלוים במחוז מנח"י ועל מהלך הנחיה שפיתחו אירית
זפרני, מירב לוין עדי הרשקוביץ
| | מה נעשה כשיש מחלוקת? כלי לניהול מחלוקות פוריות
|
| בואי נסכים שלא להסכים: מחלוקות פדגוגיות של מורות בישראל – שכיחות ומאפייניםמאמר מאת רותם טרכטנברג-מסלטוןטרכטנברג-מסלטון, ר' (התקבל). בואי נסכים שלא להסכים: מחלוקות פדגוגיות של מורות בישראל – שכיחות ומאפיינים. דפים. | |
|
(5) רגשות בשיח מקצועי |
|
האם יש מקום לדבר על
רגשות בשיח מקצועי?
סיפורים על רגשות
פדגוגיים בשיח מקצועי בין מורות
תובנות ממחקרן של קארין
צרפתי-שאולוב ודנה ודר-וייס
| | האם יש מקום לדבר על רגשות בשיח מקצועי?סיפורים על רגשות פדגוגיים בשיח מקצועי בין מורותוידאוקאסט: שיחה עם החוקרת קארין צרפתי-שאולוב על המחקר |
| לחבר בין הרגש ובין הפדגוגיה מתווה שיחה לקידום שיח חקרני על רגשות פדגוגיים | |
|
(6) מסגור בעיות בהוראה | |
|
| מאמר מאת דנה
ודר-וייס, נדב ארנפלד, מיכל רם-מנשה ואיתי פולק ודר-וייס, ד', ארנפלד,
נ', רם-מנשה, מ', ופולק, א' (2018). מבעיה ללמידה: איך מסגור יכול להפוך בעיה
בהוראה להזדמנות ללמידה? השקפה מחקרית, 5, 1-35
| |
הרצאה בכנס השקפה
במחוז מרכז (2017); מציגים: מיכל רם ואיתי פולק
שותפים למחקר: מיכל
רם, איתי פולק, נדב ארנפלד ודנה ודר-וייס
|
(7) שיח העוסק בתלמידים שיח ממוקד בתלמיד ספציפי
|
|
כשלבעיה יש שם פרטי:
היוועצות בין מורות
הממוקדת בתלמיד ספציפי
תובנות ממחקרה של
עליזה סיגל
| | כשלבעיה יש שם פרטי:היוועצות בין מורות הממוקדת בתלמיד ספציפיוידאוקאסט: שיחה עם החוקרת עליזה סיגל על המחקר |
| מתווה שיחה להיוועצות על תלמיד/המתווה שיחה לקידום שיח פדגוגי פורה העוסק בתלמיד/ה | | |
שיח על מוטיבציית תלמידים |
| משקיפות על מוטיבציה ללמידה: כיצד מורות מפתחות השקפה מקצועית באמצעות דיון במוטיבציית תלמידים במהלך ישיבת צוות?תובנות ממחקרן של וויסאם סידאווי, חסידה יעקובוב, ליבת אשחר-נץ ודנה ודר-וייס | | "כשיהיה להם פה טוב הם ילמדו": שיח מורות על מוטיבציה של תלמידיםמאמר מאת חסידה יעקובוב ודנה ודר-וייסיעקובוב, ח', וודר-וייס, ד' (2021). "כשיהיה להם פה טוב הם ילמדו": שיח מורות על מוטיבציה של תלמידים, דפים, 75, 237-260, מכון מופת. |
שיח בישיבות פדגוגיות |