המחקר הוא ניסוי שדה לבדיקת יחסי הגומלין בין שיח בכיתה לבין כישורים קוגניטיביים, מוטיבציה ללמידה והישגים לימודיים. המחקר ממומן על-ידי קרן ישראל למדע, כמרכז מצוינות, בשיתוף פעולה עם חוקרות מהאוניברסיטה העברית בירושלים ומאוניברסיטת תל-אביב. מוצגות כאן דוגמאות של מגוון עיבודים למחקרים שנערכו והפיתוחים שיצרו בעקבותיהם חוקרים, מורות, מדריכות ונשות מדיניות חינוכית. ראו גם את הפעילות באתר דיאלוג לימודי פורה.
דיאלוג לימודי פורה:
מבואות, כלים ויחידות
לימוד (2020)
דיאלוג לימודי פורה – עקרונות ומאפיינים
מבנה תכנית הלימוד בדיאלוג לימודי פורה
הנחיית דיונים בכיתה
אירועים מהכיתה – סרטונים כבסיס לחקר הפרקטיקה