​​​​​חוקרות וחוקרי המעבדה עוסקים בנושאים הבאים:



  • המבנה הארגוני של בית הספר – School Organization, כולל רוטינות, תהליכים, תפוקות, והגדרות תפקידים.


  • פירסומים לדוגמא:​

    • טובין, ד. ופרחי, ט. (2017). רוטינות ארגונית ואפקטיביות בית ספרית. דוח מחקר שהוגש לקרן הישראלית למדעים, ספטמבר 2017, 75 עמודים.

    • טובין דורית, פרחי טלמור, הולצמן אפרת ומייטלס תמר (2014). השפעת התרבות הארגונית ואקלים בית הספר על יעילות וניצול שעות ההוראה בתוך הכתות. דוח מחקר שהוגש למדען הראשי במשרד החינוך, אוקטובר 2014. 120 עמודים.

    • טובין דורית, טלמור פרחי, עדי בניפלא-הלאלי (2012). שיפור הישגים בחטיבות עליונות - פרקטיקות ניהול, מבנים ותהליכים. דוח מחקר הוגש למכון אבני ראשה, ירושלים. ספטמבר 2012, 67 ע'.

    • סעדה, ב' וטובין, ד' (2022). רוטינת המיפוי בבית ספר תיכון - מבנה, תפקידים ומטרות, עיונים במנהל ובארגון החינוך, 37, 11-33.

  • מנהיגות חינוכית Educational Leadership – מאפיינים של מנהלי בתי ספר מצליחים, בינוניים וכושלים.

     ​

    • פירסומים לדוגמא:

    חקר מנהלי בתי ספר מצליחים, בינוניים ונכשלים
  • טובין דורית (2010). פרויקט בינלאומי של חקר מנהלי בתי ספר מצליחים (ISSPP). דוח מחקר פנימי, המחלקה לחינוך, אוניברסיטת בן גוריון בנגב, 2010, 111 עמודים. 

  • Pariente, N. & Tubin, D. (2021). Novice principal mentoring and professional development, International Journal of Mentoring and Coaching in Education, 10(3), 370-386.

  • חקר מנהלי ביניים


  • פירסומים לדוגמא:
  • Farchi, T. & Tubin, D. (2019). Middle leaders in successful and less successful schools, School Leadership and Management39(3-4), 372-390.
  • מנהלי הביניים כחוליה מקשרת בין המנהל והצלחת בית הספר. עיונים בחינוך, 13-14, 57-79.

    מיכל פיניאן וייס, דורית טובין (2014). ייעוץ צוותי כפרקטיקה מרכזית של היועץ בבית הספר המצליח, היועץ החינוכי, י"ח, 101-122.

    טלמור פרחי ודורית טובין (2014). היועצת החינוכית כמנהיגת הצוות הטיפולי, היועץ החינוכי, י"ח, 32-54.  ​

הכשרה ופיתוח של מקצועיות Professionalism and Professional Development  בקרב מנהלי בתי ספר, מנהלי ביניים, מחנכות, מורים, קלינאיות תקשורת, יועצות חינוכיות, ויועצים ארגוניים.

פירסומים לדוגמא:


Pariente, N & Tubin, D. (2024) Signature pedagogy and professionalism - an exploratory study on novice principals mentoring. Educational Management Administration & Leadership, 17411432241247295.

Teacher Induction Policy in Global Contexts: Intentions, Implementations, and Influences, Information Age Publishing