באירוע שנערך ב 26.6.2017 במשרדי Google בתל אביב, לחתימת הפרויקט המשותף לחברת Google ישראל ולאוניברסיטת בן-גוריון בנגב, הוצגו שישה פיתוחים ייחודיים עליהם עמלו רבות צוותי סטודנטים מאוניברסיטת בן-גוריון בנגב, שלכולם מטרה אחת: ייעול השירות הציבורי לאזרחים.
באירוע הסיום, נחשפו הפרויקטים המשתתפים ואפליקציית Feed-Me שמטרתה לשמש פלטפורמה ייעודית לתרומות לנזקקים, היוצרת ממשק בין עמותות לבעלי העסקים התורמים וחוסכת את תהליך ההתקשרות הטלפונית עם העמותות ולחילופין, מצד העמותות- חוסכת את החיפוש אחר תרומות - הוכרזה כזוכה. חברי צוות הפרויקט הזוכה, שפתחו את אפליקציית Feed-Me, זכו בפרס כספי.
את הצוות הזוכה בחרה ועדת שיפוט שחבריה: יאיר פראנק, ראש רשות התקשוב הממשלתי, דרור מרגלית, סגן לטכנולוגיות במטה ישראל דיגיטאלית, פרופ' חן אבין, מהמחלקה להנדסת מערכות תקשורת באוניברסיטת בן-גוריון בנגב, פרופ' דן בלומברג,סגן הנשיאה ודיקאן למחקר ולפיתוח באוניברסיטת בן-גוריון בנגב; דורון אבני, סגן נשיא למדיניות ציבורית - אירופה, אפריקה והמזרח התיכון בחברת גוגל; צחי שנרך, סגן מנהל רשות החדשנות ; פרופ' ג'האד אלסאנע, ראש המחלקה למדעי המחשב ופרופ' ברכה שפירא, ראש המחלקה להנדסת מערכות תוכנה ומידע.
הטקס הרשמי נערך במעמד בכירים מהאקדמיה ומהמגזר הציבורי וביניהם: פרופ' דן בלומברג,סגן הנשיאה ודיקאן למחקר ולפיתוח באוניברסיטת בן-גוריון בנגב; דורון אבני, סגן נשיא למדיניות אירופה, אפריקה והמזרח התיכון בחברת גוגל; דרור מרגלית, ממיזם ישראל דיגיטלית במשרד רה"מ; צחי שנרך, סגן מנהל רשות החדשנות; פרופ' ברכה שפירא, ראש המחלקה להנדסת מערכות תוכנה ומידע.פרופ' ג'יהאד אל סאנע, ראש המחלקה למדעי המחשב באוניברסיטה, נציגי רשות התאגידים במשרד המשפטים, נציגי ממשל, חברות היי- טק ועוד.
הפרויקטים שהשתתפו:
זו אפליקציה אשר משמשת כפלטפורמה ייעודית לתרומות לנזקקים. האפליקציה משמשת כממשק אשר מחבר בין העמותות השונות לבין בעלי העסקים התורמים, בצורה פשוטה ויעילה כך שיידרש מאמץ מינימאלי מצד התורמים. האפליקציה שלנו באה להנגיש ולהקל על פעולת התרומה. וחוסכת את תהליך ההתקשרות הטלפונית עם העמותות ולחילופין, מהצד של העמותות- חוסכת את החיפוש אחר תרומות. קהל היעד העיקרי של האפליקציה שלנו הוא עמותות וארגונים שצריכים אוכל זמין, מהיר וטרי על בסיס יום יומי (בתי מחסה, מוסדות לנשים מוכות, ועוד).
אנו מאמינות כי האפליקציה שלנו יכולה לייצר מציאות חדשה בעולם התרומות, בה מצד אחד כל אחד אשר מעוניין לתרום יכול לעשות זאת בצורה פשוטה וללא תיאום או חיפוש אחר עמותה ספציפית ורלוונטית, אלא באופן מאוד כללי דרך האפליקציה, ומצד שני עמותה אשר תבחר להתממשק עם האפליקציה תוכל לקבל חשיפה רחבה יותר לתרומות אשר רלוונטיות אליה ולבחור האם לאסוף אותן.
קישור לסרטון על האפליקציה
הצוות הזוכה מ- FeedMe | צילום: איל גזיאל.
הענות לבדיקות שגרה ולטיפול חשובה לשמירה על בריאות טובה. עם זאת, אנשים רבים לא מבצעים את ההמלצות הטיפוליות הניתנות להם בשלמותן. הסיבות להיענות נמוכה רבות: שכחה, מטלות רבות ועבודה, ועוד. האפליקציה שבנינו מאפשרת יצירת תכנית התראות לכל מגוון הטיפולים והבדיקות שצריך לעשות ועוזרת להגביר את המוטיבציה לבצע את הטיפולים על ידי צבירת נקודות, שיקוף והתחרות מול מטופלים אחרים (באופן אנונימי). וכמובן, עוזרת לשפר את הבריאות.
האפליקציה מושכת תשומת לב רבה כבר כעת. מכבי שירותי בריאות נכנסה לשת"פ עם היזמים והאפליקציה כבר פועלת כפיילוט במכבי.
הינה אפליקציה שמטרתה להנגיש שירותי עמותות ומגזר שלישי. כיום יש בעיית מודעות למגזר השלישי ולשירותים שהוא יכול לספק. זה מייצר קושי לאזרחים לקבל שירות שהם יכולים לקבל אותו מעמותות, ומקשה על עמותות לגייס קהילה מכירה ותומכת בעמותה.
בנינו פלטפורמה להרשמה של העמותות באתר. כל עמותה שתירשם תיכנס למאגר נתונים שיחובר לאפליקציה. האפליקציה עצמה מתנהלת בצורת שיחה, ה-בוט מזהה את הצורך של המשתמש ומקשר אותו לעמותה רלוונטית. בהמשך יהיו אפשרויות דירוג, מישוב ומעקב אחרי עמותות.
אפליקציה שהולכת לשנות את חוקי המשחק בתחום הצרכנות.
הצרכן חסר היכולת הופך לצרכן חכם וירוק. כמה פעמים בודקים בסוף החודש את חשבון הבנק ולא מבינים איך הגענו למצב הזה ? כדי להתנהל כלכלית בצורה חכמה יותר צריך לדעת לאן כל שקל הולך ולעקוב אחר ההוצאות. היתקלות בקושי זה מדירה מהצרכן את האפשרות לניהול פיננסי מקיף. חלק נרחב מהרכישות בשגרה נעשות בבתי עסק. הקבלות אשר מודפסות בתום הרכישה מכילות מידע בעל ערך רב אודות הרגלי הצריכה שלנו כצרכנים, מידע אשר יכול להוות בסיס נתונים לשיפור מהותי בהתנהלות הצרכנית שלנו. יתרה מכך, הדפסת הקבלות פוגעת באיכות הסביבה ובריאות הבאים במגע איתן, זאת בשל הרעלן (A bisphenol) המצוי בנייר התרמי על גביו מודפסת הקבלה. הפתרון, לא מדפיסים קבלות - הקבלה המודפסת והבזבזנית מוחלפת בקבלה וירטואלית. באמצעות מכשור טכנולוגי מתקדם תתווסף האפשרות שהקבלה תועבר בתום הרכישה ישירות לסמארטפון של הצרכן באופן מידי ויעיל וללא, תלות באופן התשלום (אשראי, מזומן, המחאה וכדומה). האפליקציה תאגור את הקבלות והזיכויים ותאפשר לצרכן להשוות מחירים, לעקוב ולצפות בניתוחים סטטיסטיים אודות צריכתו. וכן, מהצד ההפוך יתאפשר לבית העסק לזכות בערוץ שיווק מבוסס נתונים.
כיום, המגזר הציבורי נתפס כמשהו לא נגיש, מסורבל ומבלבל.
אנחנו ב- AnyWay הבנו שמרבית הקושי טמון בהתמודדות עם הגעה פיזית לשירות או המוצר הציבורי המבוקש באופן פשוט מהיר ויעיל. לכן, פיתחנו את AnyWay, כפתרון כולל להנגשה של השירותים והמוצרים במגזר הציבורי. מחפשים לחדש רישיון? לבצע תיאום מס? לאתר ספר בספריה או פריט בארכיון? ,AnyWay היא אפליקציית ניווט שתחשב עבורכם את המסלול הקצר ביותר אל היעד באופן מפורט ומדויק - אל ובתוך המבנה הדרוש. לא משנה איפה אתם נמצאים, AnyWay תנווט אתכם עד למשרד, עמדות השירות, השירותים ואפילו לכוון אתכם למדף בו הספר או הפריט הרצוי שלכם ממוקם.
ישנם המון פרמטרים המושפעים לרעה מזמן המתנה שאינו אופטימלי ברמזור, ביניהם: הפסד כלכלי גדול מאוד למשק, עבירות בטיחות בדרכים, חוסר ערנות הנהגים, זיהום אויר ועוד. וכפתרון לכך מטרתו של המיזם היא הפחתת זמן ההמתנה הממוצע שכל אחד ואחת מאתנו ממתנים ברמזור. על מנת לבצע אופטימיזציה של זמן ההמתנה בצומת בנינו אלגוריתם חכם אשר מחשב בזמן אמת את הזמן האופטימלי לכל נתיב לקבלת אור ירוק. חלק מהפרמטרים שאנו משתמשים בהם הם מצלמות המשתמשות בעיבוד תנועה לצורך ניתוח התנועה לפני הצומת, חיזוי עתידי של מצב התנועה, ואופטימיזציה של משוואת הזמנים בצומת