$$News and Reports$$

17 אוק' 2018

​​​​​

הבוגרים של הנדסת מערכות תקשורת בדרך לירח!

 1.png

למחלקה להנדסת מערכות תקשורת יש מסורת להבטיח למתקבלים למחלקה שרק השמים הם הגבול. ביום רביעי שעבר, 10/10/2018 במסגרת מפגש הבוגרים הראשון של המחלקה, נפרץ גם הגבול הזה.

״עד גיל 21 תגיע לירח״, כך התחיל כפיר דמרי, בוגר מחזור י' של המחלקה להנדסת מערכות תקשורת (תואר ראשון ושני), את הרצאתו על המסע שלו ושל צוות המייסדים של SpaceIL , שהחל עוד בהיותו סטודנט בבאר-שבע, ועד להנחתת החללית הישראלית הראשונה על הירח בעוד מספר חודשים. בסוף ההרצאה חיכתה הפתעה שאיש לא ציפה לה - תמונה של המשתתפים (ראו למעלה), כמו גם רשימה של כל בוגרי המחלקה להנדסת מערכות תקשורת עד היום שיועלו על גבי החללית וכך כל בוגרי המחלקה יזכו להגיע לירח! מעתה אמרו ״השמים הם לא הגבול!״

מפגש הבוגרים הראשון של המחלקה שהתקיים במרכז הספורט של האוניברסיטה, בשיתוף ארגון הבוגרים האוניברסיטאי, התנהל באווירה אינטימית המאפיינת את המחלקה, עם הרבה בירות קרות ופיצות חמות והיווה הזדמנות לבוגרים רבים לפגוש חברים מתקופת הלימודים (חלקם לא נפגשו כבר כמעט 20 שנה). המפגש כלל נציגות מרשימה של מחזור א' של המחלקה, שהחל את לימודיו אי-שם בסוף המילניום הקודם, ב-1996, ביניהם גם ראש המחלקה הנוכחי, פרופ' חן אבין, אשר הנחה את הארוע. המפגש היה יריית הזינוק בתהליך ייסוד תא בוגרים של המחלקה, אשר ישתלב בפעילויות שונות במסגרת קהילת המחלקה - סטודנטים ובוגרים כאחד ויכלול  מנטורינג, ליווי פרויקטים, שיתופי פעולה עם התעשייה, הרצאות, לימודים לתארים מתקדמים, ועוד.

המחלקה להנדסת מערכות תקשורת היא מחלקה רב-תחומית המכשירה את בוגריה בתחומי תוכנה, חומרה, רשתות ונתונים, תוך התמקצעות במערכות מחשוב ותקשורת. בוגרי המחלקה מבוקשים בתעשייה כמהנדסים בעלי ידע מעמיק ברשתות והכשרה רחבה בכל תחומי ההיי-טק. "אבל," טוען ראש המחלקה, פרופ' חן אבין "הנדסת מערכות תקשורת זה לא רק תוכנה, חומרה, רשתות ונתונים, הנדסת מערכות תקשורת זה גם אופי. תחום הלימוד הרב תחומי מושך אליו סטודנטים פתוחים יותר, סקרנים יותר והדבר משפיע על האופי המיוחד של המחלקה.אני גאה להיות בוגר המחלקה".

האופי המיוחד הזה בא לידי ביטוי בסיפור הנחתת חללית ישראלית על הירח. היוזמה היא פרי חזונם של כפיר ועוד שני חברים, שהפכו חלום פרטי שלהם לכדי מציאות (8 שנים, וכמעט 100 מיליון דולר אחרי). במפגש סיפר כפיר על המסע שהחל בפגישה הראשונה בפאב בחולון שם שירבטו את התכנון הראשוני, דרך ההשתתפות בתחרות הבינלאומית של Google ועד לשיגור הצפוי בעוד מספר חודשים. עמותת SpaceIL, המובילה ומנהלת את הפרויקט השאפתני הזה, כבר מזמן לא עוסקת רק בהנחתת החללית על הירח, אלא לקחה על עצמה משימה לאומית של חינוך למדעים והנדסה, בשיתוף גורמי תעשייה וממשל מובילים, וכל זאת תוך כדי מימוש המטרה להפוך את מדינת ישראל למדינה הרביעית בהיסטוריה המנחיתה חללית על הירח! כפיר מסכם את הלימודים במחלקה ואומר "מדע והנדסה היא הדרך לשנות את העולם. כל אחד שהולך ללמוד את התחומים הללו, זו הזדמנות עבורו להגיע למקומות שלא הגענו אליהם עד היום".

פרטים נוספים על המחלקה ניתן למצוא באתר המחלקה

 2.jpg

בוגרי מחזור א' של המחלקה להנדסת מערכות תקשורת בכנס בוגרי המחלקה, אוקטובר 2018 (מימין לשמאל: טל וייזר, יעל קסן, אבי שגיב, אמנון זיו, עידו נחמיאס)


3.jpg
מפגש בוגרים (מימין לשמאל: כפיר דמרי, אייל נוסבאום, אלכס מלטינסקי, ואליעזר סמיונוב)

 4.png

מפגש בוגרים (מימין לשמאל: חן דניאל, לאה קמינר)

5.jpg

מפגש בוגרים (מימין לשמאל: ענת צדיק, יוסי תורג'מן, יעקב גברילוב, מיכאל רודוב, איגור מדבצקי)

6.jpg

מפגש בוגרים (מימין לשמאל: עדי מאיר, כהן מור)

7.jpgמתחממים לקראת ההרצאה של כפיר דמרי​