$$News and Reports$$

06 יונ' 2016
בימים אלה התקיימה תחרות שחמט ארצית לבתי ספר במסגרת עמותת צעירים לומדים שחמט (צל"ש). במקום הראשון זכתה הקבוצה מבאר שבע, בהנחיית בן ארביב, סטודנט באוניברסיטת בן-גוריון בנגב ומשתתף בתוכנית "הדירות הפתוחות" ע"ש ליליאן ולארי גודמן שבמחלקה למעורבות חברתית באוניברסיטה.
chess3.png

תוכנית הדירות הפתוחות מספקת הזדמנות נדירה לסטודנטים החברים בה לחוות ולהכיר מקרוב את חיי הקהילה בעיר באר-שבע. הסטודנטים החברים בתוכנית מתגוררים בשכונות הוותיקות בעיר ומקיימים פעילויות מגוונות למען ובשיתוף הקהילה, במטרה לקדם ולטפח אחריות קהילתית משותפת.

בן ארביב הינו בוגר תואר ראשון, וסטודנט לתואר שני באוניברסיטת בן-גוריון בנגב, ופעיל בתוכנית הדירות הפתוחות. "בילדותי שיחקתי שחמט בתור חוג במשך שלוש שנים וזה הקנה לי ערכים רבים, דרך ואמונה עצמית. כאשר שמעתי שיש אפשרות מטעם תכנית הדירות הפתוחות בה אני פעיל מזה כ- 6 שנים, לשתף פעולה עם עמותת צל"ש לא היה לי ספק שאני רוצה לקחת חלק בתכנית".

עמותת צעירים לומדים שחמט פועלת במגוון בתי ספר יסודיים בבאר שבע, ומטרתה להקנות לתלמידים בפריפריה כלכלית שיעורי שחמט בשילוב ערכים חינוכיים ומעצימים. כל מתנדב מלווה לאורך השנה קבוצה של עד 15 תלמידים במפגש שבועי בן שעה וחצי ובו הוא מעביר שיעור שחמט בשילוב ערכים נלווים.

"בתחילת השנה הגעתי לביה"ס נתיבות יורם והכרתי קבוצה נפלאה של 17 ילדי כיתה ג' שנשארים אחרי הלימודים על מנת ללמוד את רזי השחמט. הדרך לא הייתה קלה, כיוון שלמדנו הכל ממש מאפס, וכך, שבוע אחר שבוע, נפגשנו, למדנו והתגבשנו כקבוצה".

לקראת התחרות הארצית בתל-אביב בה השתתפו בתי ספר רבים מכל הארץ, המתח והריגוש היו גדולים מאוד. "לאחר 4 שעות של משחקים רבים, מתח ואמונה, הבלתי יאומן קרה- זכינו בתחרות ארצית לבתי ספר בעמותת צל"ש במקום הראשון וזה היה פשוט רגע חלומי", כך אומר בן, "אני גאה מאוד בילדים האלה, אני רוצה להודות לכולם עבור התהליך, ובייחוד להודות לילדים - שהם העתיד של כולנו, של העיר המדהימה הזאת, של השכונה הזאת, ושלנו".
chess1.png
chess2.png
  בן ארביב וילדי התוכנית, ילדי התוכנית במהלך הטורניר | צילום: יחסי ציבור