בריף (brief) כשמו כן הוא, מסמך קצר המכיל בתוכו את כל המידע הנדרש לגיבוש הקמפיין הפרסומי בהתאם לדרישות ולצרכים של הלקוח (המחלקות/היחידות האקדמיות).
הבריף הוא מסמך שמציג את כל מה שצריך לדעת על המוצר (במקרה שלנו יחידה אקדמית או תוכנית לימודים) ויכוון אותנו למסר המדויק שעלינו להעביר. מצ"ב תבנית כללית לבריף - למילוי על ידי הלקוח.
הלקוח ימלא את המסמך ויעבירו ליחידת השיווק כצעד ראשון לפיתוח הקמפיין הפרסומי. יחידת השיווק תנתח את המידע שהועבר אליה בבריף ותבנה את המסרים השיווקים, תחליט על אמצעי השיווק והמדיה, התקציב ולוח הזמנים לביצוע.
בריף שיווקי לדוגמה - תואר ראשון בביולוגיה ימית
רקע על המחלקה (עובדתי ותפיסתי)
עובדתי: הים הינו בית למגוון מערכות חיים ייחודיות. הוא מקור למזון ומשאבים ומהווה בית גידול עצום שאינו מובן דיו. הביולוגיה הימית עוסקת בהבנת המנגנונים הטבעיים של אורגניזמים ובמעקב אחר בתי הגידול שלהם. חשיבות המחקר עולה בשנים אלו על רקע תופעות אקולוגיות כהתחממות גלובלית, הכחדת מינים והיעלמות אלמוגים. המחקר הימי הוא אחד התחומים המתפתחים ביותר והשפעתו ניכרת על תעשיית המזון, התרופות והחקלאות. החקלאות הימית, אשר עוסקת בגידול של אורגניזמים ימיים, היא ענף ייצור צעיר וחדשני בעל פוטנציאל צמיחה עצום. שימור ושיקום סביבות ימיות הופך וצובר חשיבות בארץ ובעולם.
המסלול לביולוגיה וביוטכנולוגיה ימית מודרך על ידי טובי החוקרים בארץ בתחומי החקלאות הימית ושיקום סביבות ימיות.
תפיסתי: לא ידוע על קיום המגמה.
בוגרי המחלקה ואפשרויות תעסוקה:
לבוגרי המסלול לביולוגיה וביוטכנולוגיה ימית בסיס אקדמי רחב, המאפשר הן קריירה מחקרית מעבר למחקר בכל תחומי מדעי החיים, הן השתלבות בתעשייה והן לימודי המשך בווטרינריה. רוב בוגרי המגמה ממשיכים לתארים מתקדמים וחלקם כבר נקלטו באקדמיה בארץ ובחו"ל. לאור המגמות והתחזיות לבוגרי המסלול צפוי ביקוש גבוה בתעשיית ההזנק. בנוסף, הים נחשב ל"דבר הבא" מבחינה כלכלית. יש טענות כי מזוננו ותרופתנו יגיעו מהים. הנ"ל יעודד מחקר רב אודות סביבת הים.
אתגרים מיוחדים:
» חוסר היכרות עם עצם קיום המגמה
» שנתיים בבאר שבע ורק שנה באילת
» תחרות משמעותית עם מכמורת, למעשה הם שולטים בתחום ומזוהים איתו
» אובדן מועמדים במהלך תהליך הרישום
» סטודנטים רוצים להישאר בבאר-שבע לאחר השנתיים שחיו בה
תחומים/מסלולים להדגשה/תכניות מצטיינים:
שלושת האשכולות:
» יישומי שמירה ושיקום הסביבה
» יישומי ניהולי
» יישומי חקלאות ימית
מתחרים:
» מתחרה עיקרי: המכללה הימית מכמורת
» אוניברסיטאות תל אביב וחיפה
» מתחרים פנימיים: המחלקה למדעי החיים (גם לאחר שהתחילו את התואר - סטודנטים שמעדיפים להישאר בבאר-שבע)
יעד מספרי - 15 סטודנטים שיתחילו את שנת הלימודים הקרובה. (לא נרשמים/מתקבלים, אלא משלמים כי הם מתחילים את הלימודים).
ליווי אישי לאורך כל הלימודים | לאורך הלימודים מלווה את חברי המסלול חבר סגל בכיר האחראי על עזרה אישית לכל סטודנט הנרשם למסלול
|
אווירת לימודים חמה, ייחודית ואינטימית
| מסלול הלימודים בביולוגיה ימית מוגבל ל- 20 סטודנטים מה שמאפשר לכך לקרות |
הים נחשב ל"דבר הבא" מבחינה כלכלית
| יש טענות כי מזוננו ותרופתנו יגיעו מהים. הנ"ל יעודד מחקר רב אודות סביבת הים.
|
במסגרת המסלול נערכות פעילויות לימודיות ייחודיות למסלול זה | אשכולות שונים, סיורים, הכרות מעמיקה עם מכוני המחקר הימים הפעילים באילת וסביבתה וקורס צלילה |
הטבות ייחודיות | תעודת ביולוג ימי שמקנה הטבות שונות
|
מתעניינים בביולוגיה, מדעי החיים, חקלאות ימית. תחומי עניין: שוניות האלמוגים, שמירת טבע (בדגש על המערכת הימית), צוללנים, שייטים, בוגרי עמותות ימיות (צופי-ים, הפועל בת-ים, קיסריה), שיט, צלילה.
סיפור תקשורתי טוב – סיפורים אישיים של חוקרים סטודנטים עם רקע מעניין/מכתב דעה על נושא אקטואלי חם/מחקר חדש בעל עניין רב לציבור/שת"פ חדש ומעניין):
אסדות הנפט, המחקר על הדולפינים, אלמוגים שהודפסו במדפסת תלת מימד ועוד.