$$News and Reports$$

22 מרץ 2021

פורסם ע"י  קבוצת פיסיקת כורים

​וועדת הסנאט לענייני בית הספר קרייטמן ללימודים מתקדמים החליטה להעניק את מלגת קרייטמן היוקרתית ללימודי פוסט-דוקטורט לדר' כריסטיאן קסטניה. דר' קסטניה יבצע את מחקרו בקבוצת המחקר של פיסיקה של כורים גרעיניים באוניברסיטת בן-גוריון בנגב תחת הנחייתו של פרופ' ארז גלעד.

המחקר של דר' קסטניה יעסוק בסוגיות אסטרטגיות הקשורות למדיניות האנרגיה של מדינת ישראל לנוכח מציאות גיאופוליטית סבוכה ואיומי טרור ייחודיים. המחקר יעסוק באתגר שבהקמת תחנת כוח גרעינית בטוחה באזור המאופיין בעוינות צבאית וחוסר יציבות אזורית. תרחיש האיום הוא פגיעת פצצה מונחית ("מפצחת בונקרים") בתחנת כוח גרעינית, חדירתה למבנה המאטם של הכור ופיצוץ ראש הקרב שלה בסמוך לליבת הכור.

כריסטיאן יחקור תרחיש זה על ידי פיתוח הדמיות מחשב מתקדמות לביצוע חישובי בעירת דלק גרעיני בדיוק גבוה. חישובים אלה ישמשו לפיתוח מתודולוגיה כללית יותר להערכת הנזק לליבת הכור ולפוטנציאל הפליטה של חומרים רדיואקטיביים לאטמוספרה. מחקר זה הוא חדשני ומקורי ורלוונטי לצרכי ביטחון פנים בישראל ומחוצה לה.

המחקר בו יעסוק כריסטיאן דורש ידע נרחב ובינתחומי, כולל חישובי תגובת שרשרת גרעינית בשיטת מונטה קרלו, פיסיקה וחישובים של בעירת דלק גרעיני והדמיות מחשב מורכבות באמצעות מחשבי על. הרקע האקדמי של כריסטיאן יסייע משמעותית לקבוצה שלנו בפרויקט זה ויאפשר לנו לקבל תובנות מעמיקות לגבי הבעיה ופתרונה.