$$News and Reports$$

27 ינו' 2021

פורסם ע"י  קבוצת פיסיקת כורים

​נחתם הסכם שיתוף פעולה בין חברת Framatome, הוועדה לאנרגיות אלטרנטיביות ולאנרגיה אטומית הצרפתית (CEA) ואוניברסיטת בן-גוריון בנגב (אב"ג). ההסכם מסדיר באופן רשמי את שיתוף הפעולה המדעי בין הצדדים לפיתוח מחקר דוקטורט משותף בתחום האנרגיה הגרעינית ופיסיקת כורים. אוניברסיטת בן-גוריון בנגב היא הסמכות האקדמית בשיתוף פעולה משולש זה בין התעשייה, הסקטור הממשלתי והאקדמיה.

פרופ' ארז גלעד, ראש קבוצת פיסיקת כורים ביחידה להנדסה גרעינית יוביל את הפרויקט מטעם אב"ג יחד עם דר' דניאל טומטיס מטעם CEA ועם המחלקה לקודים ושיטות ב-Framatome. המחקר המדעי מאורגן כתכנית מחקר לדוקטורט באב"ג, תחת הנחייה משותפת של פרופ' גלעד ודר' טומטיס. המחקר יתבצע ביחידה לפיסיקת כורים ומתמטיקה שימושית (SERMA) במעבדות של CEA-Saclay ובמחלקה לקודים ושיטות ב- Framatome-Paris, וכן בקבוצת פיסיקת כורים באב"ג.

זו הפעם הראשונה שהסכם כזה נחתם בין אב"ג לבין Framatome, תאגיד בינלאומי מוביל בתחום תחנות כוח גרעיניות. זו הפעם השנייה שהסכם מסוג זה נחתם בין אב"ג ו- CEA, שחקן מפתח עולמי במחקר ופיתוח לאנרגיה גרעינית. הסכם זה צפוי לחזק את מעמדה הבינלאומי של קבוצת פיסיקת כורים באב"ג.

התכן הפיסיקלי של ליבות גרעיניות בכורים מודרניים הופך למורכב והטרוגני יותר ביחס לשנים עברו. מורכבות זו של התכן הפיסיקלי של ליבת הכור מאתגרת את הפרדיגמות החישוביות הקיימות ומחייבת פריצות דרך חדשניות. מחקר זה, שכותרתו "קירוב דיפוזיה מיטבי לתורת הטרנספורט בניתוח כורים גרעיניים", נועד לפתח מתודולוגיות חדשניות לשיפור יכולות סימולציות חישוביות, ובכך לחזק את Framatome בתחום של ניתוח כורים מודרניים.



FRAlogo - Copy.png

Framatome הוא תאגיד בינלאומי מוביל בתחום האנרגיה הגרעינית, המוכר בזכות פתרונותיו החדשניים והטכנולוגיות שלו עבור צי הגרעין העולמי. עם מומחיות עולמית וניסיון מוכח באמינות וביצועים, החברה מתכננת, נותנת שירות ומתקינה רכיבים, דלק ומערכות מכשור ובקרה לתחנות כוח גרעיניות.
מעל ל-14,000 עובדיה עובדים מדי יום בכדי לסייע ללקוחות Framatome לספק אנרגיה נקייה (דלת פליטות פחמן) זולה, בטוחה וחסכונית יותר.
אתר: www.framatome.com, טוויטר: @Framatome_



 הוועדה לאנרגיות אלטרנטיביות ואנרגיה אטומית הצרפתית (CEA) היא שחקן מפתח במחקר, פיתוח וחדשנות בארבעה תחומים עיקריים: הגנה וביטחון, אנרגיות דלות פחמן (אנרגיה גרעינית ואנרגיה מתחדשת), מחקר טכנולוגי לתעשייה ומחקר בסיסי במדעים פיסיקליים ומדעי החיים. בהסתמך על מומחיותה והמוניטין שלה, CEA משתתפת באופן פעיל בפרויקטים משותפים עם שותפים אקדמיים ותעשייתיים רבים.
CEA בנתונים (2019):
• 9 מרכזי מחקר
• 20,181 עובדים
• 39 יחידות מחקר משותפות
• 670 פטנטים שהוגשו בשנת 2019
• 216 סטארט-אפים מאז 1972
• תקציב של 5 מיליארד אירו
אתר: https://www.cea.fr/english