$$News and Reports$$

25 מרץ 2019

​​​​

תחנת הפודקאסטים שפועלת מקמפוס אוניברסיטת בן-גוריון בשדה-בוקר, שילשה את מספר השדרנים והשדרניות עם סיומו של קורס ייעודי נוסף, ומזמינה את הקהל הרחב לקחת חלק ביצירה


לוגו הרדיו

רדיו קמפוס שדה בוקר, הידוע גם בשם - SB CAMPUS RADIO, משיק אתר חדש ובו מגוון רחב של תכנים להאזנה הפתוחים לקהל הרחב. לאחרונה הסתיים מחזור נוסף של קורס הכשרת שדרים בו לקחו חלק 25 משתתפים, ביניהם תלמידי תיכון, סטודנטים, פנסיונרים, ישראלים תושבי רמת הנגב, ירוחם ומצפה רמון ואזרחי מדינות אחרות, כגון: גאנה, אזרבייג'ן, ליטא ויוון. בימים אלו צוות התחנה נערך לתחילת עונת השי​​דורים השלישית ולשם כך  הוקם אתר אינטרנט חדש ונגיש, הממיין ומארגן את התכניות הרבות שהופקו עד כה. 

תחנת הרדיו האינטרנטית המשדרת משדה בוקר היא פרי יוזמה של סטודנטים מהקמפוס הבין-לאומי של אוניברסיטת בן-גוריון בנגב, שהחלה כתכנית פודקאסט שבועית והתפתחה בתוך שנתיים לרשת פודקאסטים מגוונת. את פעילות התחנה מובילים הדוקטורנט בוזי רביב  יחד עם הפרופ' סיימון ברק, תלמידת המחקר נעמי ולדמן, מנהלת דף הפייסבוק פיה למברטי ועוד מתנדבים רבים מרחבי הנגב, סטודנטים ותושבים. 

 טקס סיום קורס השדרים
טקס הסיום של קורס הכשרת השדרים. משמאל לימין: בוזי רביב, מנהל התחנה; ד"ר פולה קבלו, ראש מכון בן-גוריון לחקר ישראל והציונות; פרופ' נעם ויסברוד, מנהל המכונים לחקר המדבר על שם יעקב בלאושטיין; נתן ואייסטה, סטודנטים שסיימו את קורס ההכשרה | צילום: Rajarachan Kogali 


"התחנה הוקמה כדי לתת מענה לחובבי תקשורת ורדיו ביישובי הנגב המרוחקים", מספר בוזי רביב לרגל השקת האתר החדש. "המטרות שלה הן הפקה ושידור של תכנים מקוריים, קידום אמנים מקומיים, פיתוח תקשורת מדעית ויצירת קשר עם קהילות רחוקות - בארץ ובעולם. מטרה נוספת של היוזמה היא לקדם שיח פורה, בונה ומהנה בין מגוון הקהילות המרכיבות את יישובי הנגב: יהודים וערבים, חילוניים ודתיים, צעירים ובוגרים, ישראלים ותושבי חוץ ועוד".

אנשי רדיו SB  קמפוס אחראים גם על מספר שיתופי פעולה מקוריים בנגב  ביניהם עם בית הספר היסודי 'צין', התיכון לחינוך סביבתי בשדה בוקר, פאב 40 בקיבוץ טללים, הספרייה האזורית רמת הנגב ומועדון הג'אז במצפה רמון. "אנו יוצרים חיבורים מעניינים בין תחנות רדיו קטנות ומרוחקות ברחבי הנגב במטרה להעצים כל אחת מהן כישות עצמאית ובמקביל לגבש קהילה של אנשי רדיו דרומיים המתפתחים ויוצרים ביחד", מוסיף רביב. לאחרונה החלה התחנה בשיתוף פעולה מיוחד עם הספריה המרכזית לעיוורים ומוגבלי ראייה בישראל ומאפשרת לפודקאסטרים מוגבלי ראייה להפיץ את יצירותיהם.

הפרויקט מתקיים בתמיכת המכונים לחקר המדבר על שם יעקב בלאושטיין, בית הספר הבין לאומי ללימודי מדבר על שם אלברט כץ ומכון בן-גוריון לחקר ישראל והציונות. בשנת 2018 זכתה התחנה, במסגרת שת"פ עם רדיו המועצה האזורית רמת הנגב בניהולו של יניב גלעדי, בפרסי מימון תחרותיים ליוזמות חברתיות בנגב: פרס "חושבים עושים" מטעם כי"ל ופרס קרן יק"א למימון יוזמות חינוכיות.

צוות הרדיו מזמין את כל מי שרוצה להפיק פודקאסט או לקחת חלק ביצירת הפרויקט ליצור קשר בכתובת SBCampusradio@gmail.com .

נתן, סטודנט מגאנה בסיום הקורס
נתן, סטודנט מגאנה במכון שוחרי צרפת לחקלאות וביוטכנולוגיה של איזורים צחיחים, לאחר קבלת ספל בטקס סיום הקורס | צילום: Rajarachan Kogali