$$News and Reports$$

13 דצמ' 2022

​​​​

תוכנית 'עמיתי בנין', פועלת ברמה הארצית כפיילוט ב-3 מוסדות להשכלה גבוהה מטעם הפדרציה היהודית של ניו-יורק (UJA) ומעניקה למאות סטודנטים מהפריפריה מעטפת יוצאת דופן של תמיכה כדי להמריאם להצלחה.

אירוע השקת תוכנית עמיתי בנין
תמונה קבוצתית מאירוע השקת תוכנית עמיתי בנין​


אלברט בנין היה איש חזון שהכיר בלימודי מדע, טכנולוגיה, הנדסה ומתמטיקה (STEM) כבעלי חשיבות לעתידה של מדינת ישראל. הוא האמין ביכולתה של ההשכלה הגבוהה לייצר מוביליות חברתית ועל כן ביקש להקים במסגרת הפדרציה היהודית של ניו יורק את תוכנית 'עמיתי בנין' ע"ש הוריו, רחל וסלים בנין. התוכנית נועדה לשפר הזדמנויות עבור סטודנטים מרקע כלכלי מאתגר ומפגינים פוטנציאל הצטיינות אקדמי. אלברט בנין נפטר בירושלים בשנת 1999, אולם מורשתו ממשיכה להעניק הזדמנויות למועמדים מצטיינים בלימודיהם, המגיעים מהפריפריה הכלכלית-חברתית, מרביתם דור ראשון לאקדמיה. 

השבוע הושקה תוכנית 'עמיתי בנין' באוניברסיטת בן-גוריון בנגב עבור 30 סטודנטים וסטודנטיות בעלי ובעלות הישגים לימודיים העונים לקריטריונים המבוקשים. אלו יקבלו הן מלגות לימודים והן מלגות מחיה, לצד תמיכה אקדמית וחברתית מדיקנאט הסטודנטים ובהובלה אקדמית של דיקן הפקולטה למדעי הטבע. 

"אני מודה לידידנו בפדרציה היהודית של ניו-יורק, לאיציק שמולי העומד בראש המשרד הישראלי של הפדרציה ואנשי צוותו ולמשפחתו הנדיבה של אלברט בנין המנוח, על היכולת להנגיש את הלימודים באוניברסיטה למועמדות ולמועמדים מצטיינות ומצטיינים ממרחב הנגב", ציין ג'ף קיי, סגן נשיא האוניברסיטה לקשרי ציבור ופיתוח משאבים. "אנו נמשיך לתמוך ולעמוד לצידכם לכל אורך שנות התואר ואף לאחריו. אין לנו ספק שאתם העתיד של מדינת ישראל."


איציק שמולי
איציק שמולי, מנכ"ל המשרד הישראלי של הפדרציה היהודית בניו יורק​

"תוכנית 'עמיתי בנין' של הפדרציה היהודית של ניו יורק (UJA) מעניקה מדי שנה למאות צעירים מהפריפריה הזדמנות יוצאת דופן להמראה פורצת גבולות. מעטפת התמיכה הכלכלית והמקצועית לסטודנטים מאפשרת להם להתמקד בלימודים, ולהצליח. אנו גאים מאוד בשותפות עם המוסדות האקדמיים ובאופן מיוחד בקשר שנרקם עם אוניברסיטת בן גוריון, שגישתה המיוחדת שמשלבת מצוינות מדעית עם מעורבות חברתית היא מקור להשראה וגם לתנופת הנגב.", אמר איציק שמולי, מנכ"ל המשרד הישראלי של הפדרציה היהודית בניו יורק.



הרישום לתו​כנית לשנה"ל תשפ"ד יפתח ב-29.1.2023 ויסתיים ב-31.3.2023​.
הגשת המועמדות תיעשה לאחר השלמת הרישום לאוניברסיטה. ​פרטים באתר המועמדים והמועמדות »​