$$News and Reports$$

20 יול' 2020

​​​

הסיוע מתאפשר בזכות קמפיין גיוס תרומות, שמובילה בימים אלה אוניברסיטת בן-גוריון, שמטרתו למנוע נשירת סטודנטים על רקע המשבר. במסגרת הקמפיין גויסו כבר 10 מיליון שקל במטרה אחת: שאף סטודנט לא ישאר מאחור

 

'המגפה הכלכלית' לא פסחה על קהילת הסטודנטים בישראל, חלקם מאוניברסיטת בן-גוריון בנגב. הקושי הכלכלי עקב משבר הקורונה הביא לחשש אמיתי להמשך לימודיהם של חלקם. בעקבות המצב, אוניברסיטת בן-גוריון החליטה להמשיך את הסיוע הכלכלי לסטודנטים והודיעה הבוקר כי תעביר, בשיתוף עם האגודה הסטודנטיאלית, 18 מיליון ש"ח סיוע לסטודנטים שנפגעו כלכלית ממשבר הקורונה. 

מודעת הקמפיין בחו"ל מתוך הקמפיין בישראל
מודעות מתוך קמפיין התרומות לידידי האוניברסיטה בחו"ל ובארץ


במסגרת הסיוע, כל סטודנט שקיבל בשנת הלימודים תש"ף מלגת לימודים מהאוניברסיטה בשל קשיים כלכליים, יהיה זכאי למלגה נוספת בשנת תשפ"א באופן אוטומטי וללא צורך בחידוש הבקשה או הוכחת נזקקות. בנוסף, דיקנאט הסטודנטים של האוניברסיטה פונה בימים אלה לכלל הסטודנטים הצפויים ללמוד בשנת תשפ"א, על מנת שיגישו בקשה לסיוע הכלכלי​.

מענק ח"י מיליון השקלים, המהווה סכום חסר תקדים באקדמיה בישראל, מתאפשר בזכות קמפיין גיוס תרומות שהשיקה האוניברסיטה לפני שבועיים. תחת הכותרת save the class of covid-19, קוראת הנהלת אוניברסיטת בן-גוריון בנגב לידידיה ולכל מי שההשכלה הגבוהה בישראל חשובה לו, לתרום למען המשך הלימודים של הסטודנטים באוניברסיטה. במסגרת הקמפיין ובשיתוף עם האגודה הסטודנטיאלית גויסו כבר למעלה מ-10 מיליון ₪, ואגודות הידידים של האוניברסיטה ברחבי העולם נרתמו על מנת לעמוד ביעד. 
חשוב להזכיר שהמענק מתווסף לקרן הסיוע שהקימו האוניברסיטה והאגודה הסטודנטיאלית בבן-גוריון ובמסגרתה הועברו כבר בחודשים אפריל ומאי 800 אלף שקלים מכספי האוניברסיטה לסטודנטים אשר נקלעו למשבר כלכלי בגלל הקורונה. 

את המהלך השאפתני הסביר נשיא אוניברסיטת בן-גוריון בנגב, פרופ' דניאל חיימוביץ, בשני משפטים פשוטים: "הסטודנטים של אוניברסיטת בן-גוריון בנגב מבטיחים את עתידה המדעי, הכלכלי והטכנולוגי של מדינת ישראל בכלל ומהווים חלק מרכזי בהתפתחות הנגב בפרט. בשל המשבר קיים חשש כי הסטודנטים ב'מחזור הקורונה' יתקשו להמשיך ללמוד כמתוכנן ועלינו לעשות כל מאמץ על מנת שלא להשאיר אף סטודנט מאחור".