$$News and Reports$$

13 יול' 2021

​​​​​​​​​​​​​​​​​קרן משה – התוכנית למנהיגות היא תוכנית במחלקה למעורבות חברתית באוניברסיטת בן-גוריון בנגב, שמעניקה לסטודנטיות ולסטודנטים בעלי חוש מנהיגות, כלים פרקטיים לחילול שינ​וי ותהליכים חברתיים בחברה הישראלית בכלל, ובערים בפריפריה בפרט.

 

איך מתקבלים לתוכנית?

אחרי מעבר ריאיון ובחינה של מרכז ההערכה, הסטודנטים שנמצאו כמתאימים ביותר לתוכנית, יעברו הכשרה אינטנסיבית שכוללת הכשרה עיונית עם סמינרים, הרצאות, סדנאות ומפגשים בנושאים חברתיים, מנהיגותיים וכלכליים, וגם פרויקט בפעילות מעשית בתחומי סיוע לנשים/נוער בסיכון, השלמת השכלה למבוגרים ועוד. כל אלו יובילו את משתתפי התוכנית, בשאיפה, להיות המנהיגים החברתיים של המחר.


עמית פיזם 1.jpeg

 

לשנות מסלול חיים

עמית פיזם, סטודנטית שנה ד' לפיזיותרפיה ורכזת סטודנטים באשכול צרכים מיוחדים בתוכנית, מספרת על החוויה שלה בתור מתנדבת: "אנחנו הסטודנטים אמנם גרים בבאר שבע, אבל אנחנו לא נטמעים, ולא מרגישים את העיר, או אפילו את שאר הסטודנטים המגיעים ממוסדות לימודיים שונים". 

הרצון של עמית לצאת מהבועה הסטודנטיאלית, להכיר אנשים נוספים מחוץ לקהילת הסטודנטים בעיר, משכה אותה לתוכנית ולפעילות שלה בארגון ית"ד. ארגון ית"ד היא מועדונית לילדים, נוער ואפילו מבוגרים עם תסמונת דאון או מורכבות שכלית התפתחותית. "עולם הצרכים המיוחדים מאוד עניין אותי, אבל היה בו משהו שגם הרתיע אותי, לא הייתי בטוחה שאני מסוגלת להתמודד עם זה".

בסופו של דבר, עמית התאהבה בעולם האנשים עם צרכים מיוחדים: "קרן משה שינתה את מסלול החיים שלי. מאדם שנרתע מעולם הצרכים המיוחדים, לשגרירה של העולם הזה", היא מספרת. לאחר שנה בה התנדבה בית"ד, היא קיבלה הצעה לרכז את אשכול הצרכים המיוחדים בתוכנית של קרן משה.

גם יעל בוקניק, חברה בקרן משה מספרת: ​"התנדבתי במרכז יום לנערות בקצה הרצף הר​ הסיכוני. במרכז העברתי אחת לשבוע פעילות שבניתי בנושאים מתחלפים: מגדר, שוויון, חלומות והגשמתם, זהות, ימים מיוחדים בעדות והדתות השונ​ות ופעולות גיבוש. בנוסף הצטרפתי ללו"ז קיים ופיתחתי קשר אישי ושיחות אישיות עם הנערות. מאוד נהנתי מהפעילות. הבנות מדהימות ובכל פעם כשהגעתי זה היה שובר שגרה ומעודד. כיף לראות שהן מתרגשות כשאני מגיעה."

"היו לי כמה חוויות מטלטלות: אחת הבנות שיתפה אותי בחוויה מאוד קשה שהיא עברה מספר ימים לפני, היא כמובן לא רצתה שאספר למנהלת המרכז אך הסברתי לה שיש לי חובת דיווח כי היא נמצאת בסכנה. בהתחלה עירבתי את מנהלת המרכז בפרטי הסיפור והיא התחילה איתה תהליך משטרתי וטיפולי ובסוף הנערה הודתה לי והיינו בקשר קרוב עד שעברה למרכז צופיה להמשך תהליך. בפעם אחרת פנתה אלי אחת הבנות מיוזמתה וביקשה זמן איכות איתי. חשבנו ביחד מה לעשות ופיניתי יום שלם שבו הייתי במרכז והיא הגיעה מוקדם, תכננו ביחד להכין מארזים לכל אחת מהבנות והצוות לכבוד יום האהבה והלכנו ביחד לקנות מצרכים, אפינו והכנו הכל. יצא מהמם והייתה לשתינו חווית הצלחה מאוד טובה מהאירוע.​ והצעתי לה שנעשה את זה ביחד."​​


עמית פיזם 2.jpeg


אושרית אלי​עזר, רכזת תוכניות הכשרה לסטודנטים באוניברסיטת בן-גוריון בנגב:

"קרן משה היא מקום טוב לגדול בה, זוהי חממה שמאפשרת לכם.ן להשתייך לקבוצת איכות, להעשיר את יומכם.ן ולתבל את התקופה הסטודנטיאלית בעשייה שכולה טוב. אנו מחכים לכם.ן"



הגיוס לשנה הבאה בעיצומו

רוצים למצוא אפיק לנתינה, יחד עם מסגרת שתאפשר לכם פיתוח מנהיגות חברתית? למידע נוסף ולהגשת מועמדת>>