$$News and Reports$$

22 יונ' 2021


הפרס הוענק לפרופ' בכמט על ידי פרופ' רז ילינק, סגן נשיא אוניברסיטת בן-גוריון בנגב ודיקן למחקר ופיתוח, בטקס חגיגי במסגרתו הוענקו פרסים ותעודות הוקרה ל-12 חוקרות וחוקרים מצטיינים באוניברסיטה. האירוע התקיים ב-16 ביוני באולם הסנאט על שם מינקוף, וראשי האוניברסיטה, דיקני הפקולטות ועוד נכבדים כיבדו אותו בנוכחותם.​​

פרס ההצטיינות על מחקר יישומי פורץ דרך הוענק לפרופ' בכמט על מחקרו בתחומי מערכות אחסון ורפואה חישובית. בנוסף לו, הוענק הפרס גם לפרופ' אנג'ל פורגדור, דיקן הפקולטה למדעי הבריאות, על יישומיים מגוונים לפיתוח תרופות וכיוונים תרפויטיים המבוססים על מערכות החיסון.

מחקרו היישומי של פרופ' בכמט הוא בעל השפעה מרחיקת לכת, ומעטים החוקרים שיכולים להתגאות בהשפעה כה נרחבת של מחקרם על עולם המעשה. אלגוריתמי מערכות האחסון שאיתן פיתח, מעבר לעובדה שנרשמו כפטנטים רבים, מהווים בסיס למערכות אחסון מידע מהנפוצות בעולם. מערכות המידע הרפואיות שהוא מפתח משפיעות כבר על מספר גדול של חולים, ועוזרות להצביע על צרכים ובעיות ולהמליץ על דרכי פעולה. לאור התוכניות של קופות החולים וארגוני הבריאות בעולם, נראה שמערכות אילו והאלגוריתמים שמאחוריהם צפויים לשפר את איכות חייהם של מיליוני ילדים ומבוגרים ברחבי העולם.


Eitan_Bachmat_1.jpg

פרסים נוספים שהוענקו בטקס:

פרס על מחקר פורץ דרך הוענק לפרופ' איריס שי מהמחלקה לבריאות הציבור ולפרופ' ליטל אלפונטה מהמחלקה למדעי החיים.

​פרסי טורונטו למצוינות במחקר הוענקו ל: ד"ר תמר וינשטוק מהמחלקה לבריאות הציבור, פרופ' עילי קובץ מהמחלקה לפיזיקה, פרופ' אורי רול ממכון שוויצריה לחקר אנרגיות וסביבה של אזורים צחיחים, ד"ר פלורינה יוזפובסקי מהמחלקה לפסיכולוגיה, ד"ר דורית אפרת טרייסטר מהמחלקה לניהול, ופרופ' תרצה שרלו-רוטנברג מבית הספר להנדסת חשמל ומחשבים.

פרס המחקר לסגל המנהלי והטכני הוענק לד"ר ולדימיר יזרסקי ממכון אילזה כץ למדעי וטכנולוגיה בתחום הננומטרי, על מומחיותו בתחום המיקרוסקופיה האלקטרונית ותרומתה למחקריהם של מדעני אוניברסיטת בן-גוריון בנגב.

>> לפרטים נוספים על הטקס​