$$News and Reports$$

29 ספט' 2020

​מענקי תחילת המחקר של ERC הם יוקרתיים מאד ומיועדים לתמיכה בחוקרים מצטיינים שנמצאים בשלב הקמתה של קבוצת מחקר עצמאית. רק 3 חוקרים מאוניברסיטת בן גוריון זכו במענק מכובד זה בשנה הנוכחית. 

פרופ' רז ילינק, סגן נשיא האוניברסיטה ודיקן מחקר ופיתוח – "מענקי ה- ERC שניתנו לשלושה חוקרים צעירים בפקולטות למדעי הטבע ולמדעי הבריאות מייצגים את החתירה של אוניברסיטת בן גוריון למצויינות ואת הדגש ששמה האוניברסיטה על גיוס חוקרים איכותיים ומובילים". 

ד"ר קלים יפרמנקו זכה במענק עבור הפרויקט "קידוד אינטראקטיבי עבור תקשורת אינטראקטיבית וכוחה של אדאפטיביות".

תחום המחקר העיקרי שלו הוא קודים לתיקון שגיאות – אחד מהתחומים החשובים ביותר למהפכת הדיגיטל. למעשה, כל תחומי התקשורת טלפונית, המיחשוב ואחסון הנתונים נשענים על קודים לתיקון שגיאות. מעבר להשפעה המעשית שלהם, הפיתוח המתמטי של קודים אלה הביא לקשרים עמוקים ומשמעותיים בין תחומים שונים כגון: מתמטיקה, מדעי המחשב, הנדסה ועוד. 

המחקר של קלים מתמקד במציאת שיטות להעברת הודעות על גבי ערוצים רועשים, כך שלמרות הרעש, הנמען יקבל את ההודעה שנשלחה אליו בצורה תקינה. קלים מתמקד באופן ספציפי בשיפור קודים לתקשורת אינטראקטיבית, ומציאת תבניות שיחליפו את תבנית הקודים בה השתמשו עד כה, אשר פותחה לפני שנים רבות ותומכת בעיקר בהעברה חד צדדית של הודעה בודדת.

בהינתן הסביבה הפשוטה ביותר לתקשורת אינטראקטיבית, שני צדדים מתקשרים ביניהם על גבי ערוץ רועש. השאלה המתבקשת היא: מהי הדרך הטובה ביותר להשתמש בערוץ הרועש, כדי לדמות תקשורת של שני הצדדים על גבי ערוץ לא רועש?​

מחקרו של קלים שואל שאלה זו לא רק לגבי תקשורת דו צדדית, אלא גם עבור סביבה מורכבת בה מתנהלת תקשורת רבת משתתפים על גבי ערוצים שונים. 

Klim.jpg