$$News and Reports$$

23 נוב' 2020


עדי נחמיה, סטודנטית שנה ד' למדעי המחשב וביואינפורמטיקה בבן גוריון, היא גם המייסדת שותפה והמנכ"לית של SafeTalk, תוכנה המאפשרת לאבחן ​אם מישהו סביבכם חווה מערכת יחסים אלימה. במידה וכן, התוכנה מפנה לגורם מוסמך שיכווין כיצד לעזור לקורבן, והכל באופן אנונימי. 

המיזם הוקם במסגרת האקתון של 'פורום מיכל סלה' שהוקם על-ידי אחותה לילי, ומטרת התחרות הייתה ליצור פתרון טכנולוגי למניעת אלימות נגד נשים.

 עדי מספרת - "למה הצטרפתי להאקתון מלכתחילה?  גדלתי יחד עם אחותה של מיכל בבית זית. כששמעתי על הסיפור של מיכל, זה פשוט לא עזב אותי. כל היום עקבתי אחרי זה, ולא הבנתי איך דבר כזה קורה"

 "כשאני ובן זוגי התחלנו לחשוב על רעיונות בהאקתון, רוב הדברים שהצענו פנו לקורבנות עצמן ודרשו מהן להיות אקטיביות: לקנות מוצר, להוריד אפליקציה וכד'. אבל הבנו שרוב הקורבנות לא מספרות על המצב שלהן לאף אחד, ולפעמים גם לא מודעות לסכנה שהן נמצאות בה. אז למה שהן יקנו את אחד המוצרים שהצענו?. מפה נולד הצורך של SafeTalk. הבנו שצריך גישה חדשה. לא לפנות ישירות לקורבנות, אלא להגיע אליהן ולהנגיש את העזרה דרך הסביבה שלהן."

 "אנחנו יודעים שבהרבה מקרים, יש סימנים לאלימות שהסביבה רואה, אך לא יודעת לקשר אותם לאלימות. יש הרגשה שמשהו לא כשורה, אבל לא יודעים מה לעשות עם זה. אנחנו עוזרים לאנשים להבין, ומקשרים אותם למי שיכול לעזור להם להציל את הקרובים שלהם."

 הפרויקט נבחר להיות אחד מעשרת המיזמים שפורום מיכל סלה לקח תחת חסותו, וכיום משתתף באקסלרטור 8200 Impact. בנוסף לכל זה, עדי עובדת ב-Startech, מלמדת נערות לתכנת ומשתתפת בתכנית היזמות Leaders​ של Yazamut 360.


AdiNehemia1.jpg