$$News and Reports$$

05 נוב' 2018

​זהו המרכז הראשון המוקם במסגרת תכנית ז'אן מונה באגן הים התיכון בשיתוף פעולה בין אוניברסיטה ישראלית לאוניברסיטה אירופית ובמימון מלא של האיחוד האירופי

 

רקטור אוניברסיטת בן-גוריון בנגב, פרופ' חיים היימס, חנך בסוף השבוע בפיראוס, יוון, את "המרכז האזורי הים-תיכוני למצוינות במחקר ובהוראת הלימודים האירופיים ע"ש ז'אן מונה". מרכז המצוינות האזורי, במימון מלא של האיחוד האירופי, משותף לאוניברסיטה ולאוניברסיטת פיראוס והוא ממוקם בשתי האוניברסיטאות.  בראש המרכז עומדים פרופ' שרון פרדו מהמחלקה לפוליטיקה וממשל ופרופ׳ פוטייני אסדרקי מאוניברסיטת פיראוס. ד"ר הילה זהבי ממרכז סימון וייל למחקר וללימודי אירופה בת זמננו באוניברסיטת בן-גוריון, הינה מנהלת המרכז האזורי.

במהלך הטקס, שהתקיים בקרן Aikaterini Laskaridis  בפיראוס, יוון, אמר פרופ' היימס, כי הוא מקווה שהמרכז החדש יהווה כר פורה לדיאלוג אקדמי ומחקרי עמוק בין חוקרים וסטודנטים, כמו גם בין עמי האזור השוכנים לחופי המָרֶה-נוֹסְטְרוּם – "הים שלנו" (כינויו של הים התיכון בפי הרומים). בטקס השתתפה גם השגרירה אירית בן אבא, שגרירת ישראל ביוון, שבירכה את שתי האוניברסיטאות על זכייתן היוקרתית ואיחלה לכל החוקרות והחוקרים וכלל הסטודנטיות והסטודנטים הצלחה רבה במימוש הפרוייקט.

בחודש יולי 2018 ועדה אקדמית בינלאומית מטעם הסוכנות האירופית לחינוך בחרה להקים "מרכז אזורי ים-תיכוני למצוינות במחקר ובהוראת הלימודים האירופיים ע"ש ז'אן מונה", המשותף לאוניברסיטת בן-גוריון ולאוניברסיטת פיראוס ביוון, תחת מרכז סימון וייל למחקר וללימודי אירופה בת זמננו באוניברסיטה.

אוניברסיטת בן-גוריון היא האוניברסיטה הראשונה והיחידה בישראל, שזכתה במרכזים למצוינות במחקר ובהוראת הלימודים האירופיים ע"ש ז'אן מונה. זכייתה הראשונה של האוניברסיטה הייתה בשנת 2013. זהו המרכז האזורי הראשון באזור אגן הים התיכון שהוקם במסגרת תכנית ז'אן מונה בין אוניברסיטה ישראלית ואוניברסיטה אירופית.

המרכז האזורי החדש ממקם את אזור מזרח אגן הים התיכון בלב המחקר האקדמי העוסק באינטגרציה האירופית והוא מציב את אוניברסיטת בן-גוריון ואת אוניברסיטת פיראוס ביוון בחזית המחקר והלימודים האירופיים, לא רק בישראל וביוון אלא ברחבי העולם כולו.

 פרופ' חיים היימס ופרופ' שרון פרדו חונכים את המרכז | צילום: Panagiotis KYRILLOS 
 פרופ' חיים היימס ופרופ' שרון פרדו חונכים את המרכז | צילום: Panagiotis KYRILLOS