$$News and Reports$$

12 אוק' 2020

​​

בעקבות משבר הקורונה, יצאה האוניברסיטה בקמפיין גיוס תרומות נרחב במטרה לסייע לסטודנטים להמשיך את לימודיהם למרות המשבר הכלכלי הפוקד רבים מהם - כל סטודנט חמישי צפוי לקבל את המענק, שבממוצע מגיע לכשליש מגובה שכר הלימוד.

 

מגפת הקורונה מביאה עימה משבר כלכלי חמור, זאת כבר ידוע לכל. אוניברסיטת בן-גוריון בנגב זיהתה כבר בחודש מאי, שהסטודנטים הם מהנפגעים הגדולים של המשבר. מדובר באיום ממשי על יכולתם להמשיך בלימודיהם. על כן, יזמה הנהלת האוניברסיטה קמפיין גיוס כספים ייעודי לטובת הסטודנטים. מתוך האמירה ש"אף סטודנט לא יישאר מאחור" ותחת הכותרת "save the class of covid-19", פנתה האוניברסיטה לציבור התורמים שלה כאשר הכסף המגויס במסגרת התרומות מיועד לתמיכה בסטודנטים.

מודעת הקמפיין בחו"ל מתוך הקמפיין בישראל
מודעות מתוך קמפיין התרומות לידידי האוניברסיטה בחו"ל ובארץ



שבוע לפתיחת הלימודים הכריזה האוניברסיטה שהיא גייסה 16.5 מיליון ₪. יותר מ-3,000 סטודנטים כבר קיבלו את המענקים הנעים בסכומים של 5,000-3,000 ₪. עד לפתיחת שנת הלימודים ההערכה היא שכל סטודנט חמישי באוניברסיטה יקבל מענק, בממוצע מגיע לכשליש מגובה שכר הלימוד.

פרופ' דניאל חיימוביץ, נשיא אוניברסיטת בן-גוריון, הסביר את חשיבות המענק בכך ש"מדובר בדור העתיד של הכלכלה הישראלית, דור העתיד של ההייטק, דור העתיד של המחקר האקדמי ודור העתיד של המדע בכלל. אלו האנשים שיעזרו לעולם להתמודד עם אתגרים נוספים שעוד יבואו. אסור לנו לוותר על אף אחד מהם. חובה עלינו לעזור לכל אחת ואחד, גם משום שביניהם מסובבים פורצי הדרך הבאים, וגם משום שכולם ביחד מהווים את בניית העתיד של החברה בישראל".

יש לציין כי המענק מתווסף לקרן הסיוע שהקימו האוניברסיטה והאגודה הסטודנטיאלית, ובמסגרתה הועברו כבר בחודשים אפריל ומאי כמיליון שקלים לסטודנטים אשר נקלעו למשבר כלכלי בגלל הקורונה. כמו כן, לשם קבלת המענק יש להגיש בקשה לדקאנט הסטודנטים באוניברסיטת בן-גוריון בנגב ואין צורך בהמצאת מסמכים והוכחות.


​​