$$News and Reports$$

17 מרץ 2020

BGN Technologies ואוניברסיטת נורת'ווסטרן משיקות: מאגד משותף של ישראל-ארה"ב לפיתוח טכנולוגיות חדשות לפתרון אתגרים גלובליים בתחום המים. התוכנית הבין-לאומית תפעל בתקציב כולל של 21.4 מיליון דולר

 

​BGN Technologies, חברת הטכנולוגיות של אוניברסיטת בן-גוריון, ואוניברסיטת נורת'ווסטרן (Northwestern University) הודיעו היום על השקת מאגד משותף של ישראל-ארה"ב בהובלת שתי האוניברסיטאות לפיתוח טכנולוגיות חדשות לפתרון אתגרים גלובליים בתחום המים.

התוכנית הבינלאומית ורב-מוסדית, ששמה CoWERC (מרכז למחקר שיתופי של מים ואנרגיה), תפעל בתקציב כולל של 21.4 מיליון דולר, שכולל 9.2 מיליון דולר כמענק לאורך 5 שנים ממשרד האנרגיה האמריקני ומשרד האנרגיה הישראלי ומהרשות לחדשנות. CoWERC הוא חלק מתכנית המרכז האמריקני-ישראלי לאנרגיה בניהולה של קרן בירד, הקרן הדו-לאומית למחקר ולפיתוח תעשייתיים ישראל-ארה"ב.

הקבוצה תפעל בממשק שבין מים ואנרגיה, כדי לפתח ולמסחר טכנולוגיות בשלושה תחומים: שיפור באספקת מים עם חסכון באנרגיה, מיחזור יעיל של שפכים, האנרגיה והנוטריאנטים האצורים בהם, ואופטימיזציה של השימוש בטכנולוגיות שיפותחו בראייה מערכתית. כל הפרויקטים של CoWERC הם דו-לאומיים וכוללים אוניברסיטאות, מעבדה לאומית אמריקאית ושותפים תעשייתיים. תהליך פיתוח הטכנולוגיות יקודם עד לניסויי פיילוט במתקני טיפול במים ושפכים הן בישראל והן בארה"ב. לאחר הוכחת ההיתכנות, הטכנולוגיות החדשות יוכלו פוטנציאלית להיות מיושמות ברחבי העולם.


פרופ' עמית גרוס​ (בתמונה למטה), פרופסור למדעי הסביבה והמים במכון בלאושטיין לחקר המדבר ומנהל מכון צוקרברג לחקר המים באוניברסיטת בן-גוריון:  "אנחנו נרגשים להשיק עם שותפינו את היוזמה הדו-לאומית הייחודית הזאת בתחום המים והאנרגיה. אוניברסיטת בן-גוריון מובילה בפיתוח טכנולוגיות להתפלת מים, ולכן יש בכוחנו לעזור במחקר ובפתרון חלק מהאתגרים הגלובליים המשמעותיים ביותר בתחום המים".

פרופ' עמית גרוס


פרופ' משה הרצברג (בתמונה למטה), פרופסור להנדסה סביבתית במכון צוקרברג לחקר המים: "מעניין ששפכים עירוניים מכילים יותר אנרגיה מאשר הכמות הנדרשת לטיהורם. מטרתנו לנצל אנרגיה זו, כמו גם  נוטריאנטים לשימוש כדשן, ולמחזר את המים המטופלים".

פרופ' משה הרצברג

אהרון פקמן, פרופסור להנדסה אזרחית וסביבתית בבית הספר להנדסה ומדע שימושי ע"ש מק'קורמיק, ומנהל המר​כז לחקר המים באוניברסיטת נורת'ווסטרן: "מים ואנרגיה שלובים זה בזה באופן הדוק: טיהור והובלת מים הם שימושים מרכזיים באנרגיה, בעוד שמים הם גורם חיוני בייצור אנרגיה. CoWERC יאפשר לנו לפתח טכנולוגיות חדשות שיפחיתו את כמות האנרגיה הדרושה להתפלת מים, ישפרו את תפוקת המים והאנרגיה ויתמכו במיחזור בטוח של מים". 

הפרופסורים פקמן והרצברג מנהלים את CoWERC.

המאגד כולל שותפים ממכוני מחקר מובילים, רשויות מים וחברות פרטיות. הקבוצה הישראלית, בהובלת אוניברסיטת בן-גוריון, כוללת את הטכניון, מקורות, חברת פלואנס ואגודת הגליל. הקבוצה האמריקנית, בהובלת אוניברסיטת נורת'ווסטרן, כוללת את Argonne National Laboratory, Yale University, DuPont Water Solutions, Evoqua Water Technologies, Hampton Roads Sanitation District, Metropolitan Water Reclamation District of Greater Chicago, CycloPure ו-Current.​


 

אודות BGN ​​Technologies 


BGN Technologies​ היא חברת הטכנולוגיות של אוניברסיטת בן-גוריון בנגב. החברה ממסחרת את המצאות חוקרי האוניברסיטה ומטפחת שיתופי פעולה ויזמות בקרב חוקרים וסטודנטים. BGN Technologies הקימה מעל 100 חברות הזנק במגוון רחב של תחומים טכנולוגיים כגון ביופארמה, סייבר, קלינטק, מכשור רפואי, אופטיקה ועוד. החברה פעילה בפיתוח האקו-סיסטם בנגב. בנוסף, הקימה BGN Technologies חממות ומאיצים טכנולוגיים בשיתוף עם גופים מובילים בשוק הישראלי. בעשור האחרון יצרה החברה שותפויות ארוכות טווח עם חברות רב-לאומיות כגון באייר, דויטשה טלקום, Dell-EMC, PayPal, IBM ו – Lockheed Martin ובכך היא מסייעת ליצירת ערך ולצמיחת אוניברסיטת בן-גוריון והנגב. 

 

אודות אוניברסיטת נורת'ווסטרן


אוניברסיטת נורת'ווסטרן
, שנוסדה ב-1851, היא אחד ממכוני המחקר וההוראה הפרטיים המובילים בארה"ב, עם כ-8,000 סטודנטים לתואר ראשון, כ-8,000 סטודנטים לדוקטורט וכ-2,000 סטודנטים במסלולים חלקיים בקמפוסים באוונסטון ושיקגו, אילינוי, ובדוהא, קטאר. נורת'ווסטרו משלבת הוראה חדשנית ומחקר פורץ דרך עם סביבה שיתופית שחורגת אל מעבר לגבולות האקדמיים המסורתיים. נורת'ווסטרן מספקת לסטודנטים ולאנשי הצוות הזדמנויות ייחודיות לצמיחה אינטלקטואלית, אישית ומקצועית בסביבה שנהנית מעושרה של שיקגו.