$$News and Reports$$

23 ינו' 2023

מבחן דיגיטלי? עבור סטודנטים וסטודנטיות הנמצאים בתחילתה של תקופת הבחינות זהו חזון למועד, אולם באוניברסיטת בן-גוריון בנגב ייערכו בשבועות הקרובים מעל 100 בחינות ללא נייר במסגרת המשך הפיילוט לקמפוס ירוק יותר.

 

24,000 דפים, 4,143 ליטר מים ו-240 ק"ג עץ נחסכו במבחן אחד שנערך במסגרת קורס מבוא במחלקה לפסיכולוגיה. המבחן היווה סנונית ראשונה לבחינת האפשרות לקיים מבחני סוף סמסטר באמצעים דיגיטליים, ולצמצם את צריכת הנייר באוניברסיטה. 

כעת, לאחר קיום שני פיילוטים מוצלחים, מעל 100 בחינות ללא נייר יתקיימו באוניברסיטה כבר בתקופת הבחינות שהתחילה השבוע. כ-20 בחינות מתוכם יתקיימו בחדרי מחשב בקמפוס, 35 בחינות יערכו בזום ללא השגחה כבחינות בית ו-41 בחינות נוספות ייערכו בזום עם השגחה. 

מהלך זה התאפשר אודות ליוזמה של מספר סטודנטים שהציפו את הנושא בפני צוות 'קמפוס ירוק' באוניברסיטה. בשיתוף פעולה עם המזכירות האקדמית, אגף טכנולוגיות חדשנות ודיגיטל, האגודה הסטודנטיאלית, המרצות והמרצים, המיזם יצא לפועל.

"צמצום עד כדי ביטול השימוש בנייר במבחנים הוא צעד משמעותי המיושם במסגרת התוכניות האסטרטגיות של האוניברסיטה שגובשו לטובת התמודדות עם שינויי האקלים, ביניהן תוכנית אסטרטגית להתייעלות אנרגטית ותוכנית לניהול חומרים בר־קיימה וצמצום פסולת ומיושם במסגרת צעדים בנושאים שונים אותם מקדמת האוניברסיטה", הסביר פרופ' מידד קיסינגר, ראש המחלקה למדעי הסביבה, גיאו־אינפורמטיקה ותכנון ערים העומד בראש מיזם 'קמפוס ירוק' באוניברסיטה. "צעד זה ממשיך את הפעולות שננקטו בנושא עד כה כמו הסטת השקעות מדלקים פוסילים, התקנת גגות סולריים ותמיכה במחקרים מקדמי קיימות ואיכות הסביבה".

"אנו מעוניינים לקדם את נושא הקיימות גם באמצעות שימוש באמצעים דיגיטליים שיחסכו כמויות עצומות של נייר לסטודנטים ולנו", הסבירה גב' מירה גולומב, המזכירה האקדמית. "למדנו את המשמעויות, נערכנו מבעוד מועד והבנו שיש ביכולתנו להירתם למאמץ הגלובלי".

בחינה דיגיטלית