$$News and Reports$$

12 אפר' 2021

​​​​​​

מפגש חבר הנאמנים השנתי של אוניברסיטת בן-גוריון בנגב נערך זו השנה ה-51, בסימן "חמישים השנים הבאות". המפגש נערך אמש (ראשון, 11/4/21) בזום, כפי שהיה בשנה שעברה, אך הפעם הוחלט לרענן את הפורמט כך שהשידור כולו נבנה במתכונת של מהדורת חדשות שכללה שידור אולפן וכתבות שטח.

נשיא האוניברסיטה, פרופ' דניאל חיימוביץ, סקר את הישגי השנה החולפת:

במהלך האירוע הוצגו הישגיהם של מדעני האוניברסיטה ומחקריהם פורצי הדרך, כך למשל:

  • ד"ר שלי לוי צדק, מדענית חלוצה בשימוש ברובוטים לפיזיותרפיה ושיקום לחולי שבץ מוחי וחולי פרקינסון. 
    לצפייה בסרטון של שלי »
  • פרופ' איציק מזרחי שהצליח להתערב במיקרוביומים של פרות בכדי להפחית את פליטת גזי החממה ולהבטיח אספקת מזון קבועה על ידי התערבות במעי הדגים. 
    לצפייה בסרטון של איציק »
  • ד"ר בן פאלמר מפתח חומרים אופטיים בהשראת תצוגות דיגיטליות וצבעים על ידי חקר הגבישים המשקפים וסופגים אור בעיני בעלי חיים. 
    לצפייה בסרטון של בן »
  • ד"ר אורי בק הבוחן את אופי התפיסות שלנו, מהזיות לתפיסה לא מודעת, וכיצד הן מעצבות את המציאות באמצעות הפילוסופיה של התפיסה והמוח. 
    לצפייה בסרטון של אורי »
  • ד"ר שירה צ'פמן שבוחנת את הקשרים בין מערכות שאינן קשורות לכאורה, כמו חורים שחורים ומידע קוונטי ותוהה האם קיימים קישורים דומים בתחומים אחרים כמו התנהגות אנושית. 
    לצפייה בסרטון של שירה »

 

בנוסף, הושבעו חברים חדשים לחבר הנאמנים, ביניהם: 

​רוני חזקיהו- לשעבר החשב הכללי של משרד האוצר; צביקה שווימר- מנכ"ל חטיבת מוצרי הצריכה של אלקטרה;  נטלי שניידרמן- מנהלת המענקים העולמית של קרן ג'נסיס להעמקת התודעה היהודית בקרב יוצאי ברה"מ לשעבר; ד"ר דליה צמריון חלק- עורכת דין, סנגורית ובכירה לשעבר במשרד המשפטים; יחיאל בן-שושן- לשעבר מנהל ברשת שופרסל; נאוה יששכרוף רובנזדה - לשעבר הנשיאה הבינלאומית של קרן היסוד וחברה בחבר הנאמנים של הסוכנות היהודית; בארי ליפסון - חבר בלשכת עורכי הדין באונטריו, קנדה, ויועץ המלכה לשעבר; אנדראה ג'ראח - נשיא מייסד ומנכ"ל WikiMilano ומנהל תיירות במשרד Osservatorio Metropolitano di Milano; אחמד איאיד וגארי דבוד​. לרשימה המלאה של החברים החדשים בחבר הנאמנים

לאחר מפגש היכרות עם סטודנטיות וסטודנטים מארגון הלל, הופיע המוזיקאי דויד ברוזה ולהקת חברי הסגל Brainwash חתמה את האירוע.