$$News and Reports$$

16 דצמ' 2019

​​​​

זו הפעם הראשונה באוניברסיטת בן-גוריון שבה אותה קבוצת מחקר זוכה במענק פתיחה ובמענק גיבוש


קבוצת המחקר של פרופ' איציק מזרחי זכתה במענק יוקרתי מטעם המועצה האירופית למחקר (ERC). המענק מיועד לפרויקט מחקר העוסק במיפוי החיידקים בגוף ובהנדוס שלהם כך שהגוף יהיה בריא יותר, בעיקר ביונקים.

מענקי גיבוש מטעם ה-ERC מוענקים למדענים יצירתיים, מצטיינים ופורצי דרך עם ניסיון של לפחות שבע שנות מחקר וקריירה אקדמית מבטיחה. קבוצת המחקר של פרופ' מזרחי נהנית כרגע ממענק הפתיחה של המועצה האירופאית אשר מתקבל על בסיס מצוינות מדעית ופוטנציאל תרומה לתחום. לאחר מימוש הפוטנציאל, הקבוצה הציעה מחקר חדש אשר זכה במענק הגיבוש שניתן לקבוצות מצוינות אשר להן פוטנציאל לתרום לשינוי תפיסתי בתחומן.

בעזרת המענק, קבוצת המחקר תעמיק את ההבנה אודות הגורמים האקולוגיים והאבולוציוניים המעצבים את הקהילות המיקרוביאליות אשר מניעות תהליכים בסיסיים בחיינו. באופן ספציפי, המחקר יתמקד בסביבת מערכת העיכול של יונקים. הבנת גורמים אלה תאפשר לחזות ולשנות את הרכב הקהילה כך שתתפקד באופן מיטבי.

למחקר זה השלכות ויישומים רבים על חיי היום-יום שלנו, החל בתזונה ונטילת תרופות ועד לקיימות מזון, סביבה, אנרגיה מתחדשת וכלכלה. דוגמה לאחד היישומים הבולטים של המחקר הוא הפחתת פליטות גזי חממה הנפלטים מבעלי חיים מעלי גירה.

פרופ' מזרחי הוא חבר במחלקה למדעי החיים באוניברסיטת בן-גוריון בנגב וחבר במכון הלאומי לביוטכנולוגיה בנגב (NIBN).

פרופ' איציק מזרחי