$$News and Reports$$

18 מאי 2022
​​חוקרת ארגוני טרור, רבה רפורמית, פילנתרופ המקדם שיח באמצעות ספורט, מדען, יזם טכנולוגי וגם סופר רב-פעלים בין מקבלי תואר דוקטור לפילוסופיה לאות כבוד מטעם אוניברסיטת בן-גוריון בנגב, במסגרת מושב חבר הנאמנים ה-52​ המתקיים השבוע לאחר שנתיים של ריחוק פיזי.
 
תואר דוקטור לאות כבוד מוענק כאות הוקרה על הישגים בתחום המדע, תרומה מיוחדת לחברה או על פעילות פילנתרופית יוצאת דופן על ידי הסנאט והוועד המנהל של אוניברסיטת בן-גוריון בנגב.

האוניברסיטה שלנו נושאת בגאווה את שמו של דוד בן-גוריון", אמר בטקס נשיא אוניברסיטת בן-גוריון בנגב, פרופ' דניאל חיימוביץ. "מדי יום אנו שואפים לעמוד בסטנדרטים שהציב האיש הגדול הזה, לדבוק בערכיו ולממש את החזון שלו. אנו, השואפים לשמור על ערכיו, מאמינים שהכל אפשרי ופועלים בנחישות ליצירת מציאות חדשה. אנו מעניקים את תארי הכבוד לאנשים הנושאים את המאפיינים אותם אנו רוצים להעניק כהשראה לתלמידינו וכמודל לחיקוי עבור קהילת המדענים, החוקרים והתומכים שלנו. אנשים שעבורם מצוינות היא ערך מולד".

תמונה קבוצתית
 
מקבלי תואר דוקטור לפילוסופיה לאות כבוד לשנת תשפ"ב הם:
 
דויד גרוסמן - מחשובי הסופרים העבריים בני-זמננו, יוצר רב-השפעה, המראה בספריו עד כמה התקווה, הכאב, הצער והאהבה משותפים לכל בני האדם באשר הם. איש רוח, שבאהבתו לחברה הישראלית ולמילה העברית מאיר באומץ שסעים וניגודים שהם חלק ממורכבותה של ההוויה הישראלית ופועל במסירות למען דו-קיום, שלום ולכינונה של חברה ערכית וטובה יותר. 

דויד גרוסמן | צילום: Claudio Sfroza
דויד גרוסמן | צילום: Claudio Sfroza​


פ​רופ' לואיז ריצ'רדסון - מדענית העומדת בראש אוניברסיטת אוקספורד, בת-סמכא בחקר ארגוני טרור, מדיניות הגנה וביטחון בינלאומי, שבמחקריה הניחה יסודות מהותיים להבנת מנגנוני הטרור בעולם, היחסים הבינלאומיים והתהליכים הגלובליים המעצבים את מציאות חיינו. תורמת מזמנה וממרצה גם לארגונים ללא מטרת רווח ולאות כבוד על פועלה המתמשך למניעת מלחמה ולמען שלום לטובת כל בני האדם.  

לצפייה בריאיון עם לואיז ; למגילה

פרופ' לואיז ריצ‘רדסון | צילום: John Cairns
פרופ' לואיז ריצ‘רדסון | צילום: John Cairns


הרבה דניס ליז אגר - מנהיגה רבת-השפעה בקהילה היהודית הבינלאומית, הפועלת למען צדק חברתי. רבה נועזת ופורצת דרך, שהייתה חברת הקהילה הגאה המוצהרת הראשונה וכיהנה כנשיאת האיגוד CCAR המאגד יותר מ-2300 רבנים רפורמים. הייתה האישה הראשונה שנבחרה לנשיאת מועצת המנהלים של הרבנים בדרום קליפורניה, המייצגת את כל זרמי היהדות. ציונית מסורה המקדישה את מיטב מרצה לקידום טובתה של מדינת ישראל ולאות כבוד על חוש הצדק והאחריות שהנחו את דרכה להיאבק ללא חת באפליה ובהדרה מכל סוג, ועל מחויבותה העזה לקידום הסובלנות והשוויון בין כל בני האדם באשר הם.​
לצפייה בריאיון עם דניס ; למגילה

דניס ליז אגר | צילום: Josh Friedman
דניס ליז אגר | צילום: Josh Friedman​​


מר סילבן אדמס - איש עסקים רב-פעלים ונדיב-לב, שהביא את ניסיונו העסקי ואת כישוריו אל שדה המעורבות החברתית, תמך מהותית בקשת רחבה של פרויקטים בתחומי מדע ורפואה, טכנולוגיה וחדשנות, חינוך ותרבות, לרבות הקמת בתי חולים וקידום פרויקט SpaceIL. שגריר מסור של מדינת ישראל החותר באופן מתמיד לקירוב לבבות ולהשכנת שלום וכבוד הדדי בין כל בני האדם באמצעות הספורט. ​

לצפייה בריאיון עם סילבן ; למגילה

סילבן אדמס | צילום: ידיעות אחרונות
סילבן אדמס | צילום: ידיעות אחרונות​​


סינדי ומקס מינצברג - יזמים נמרצים ואנשי עסקים מצוינים, כל אחד ואחת בתחומם שהשכילו לפתח תחומי התמחות חדשים ומרתקים מתוך סקרנותם העזה ותשוקתם לחיים מלאי עשייה. ציונים נלהבים, חברים מעורבים ומשפיעים בקהילה היהודית בקנדה, התומכים במסירות בחינוך ובהשכלה הגבוהה בארצם ובישראל. מתוך הערכה על מחויבותם העזה לפיתוח הנגב בפרט ובמדינת ישראל בכלל, ולהעשרת חייהם ורוחם של כל תושביה.

למגילה

סינדי ומקס מינצברג | צילום: Tomas Frank – Frank Visuals
סינדי ומקס מינצברג | צילום: Tomas Frank – Frank Visuals


פרופ‘ נחום זוננברג - מדען מחונן שפרץ את גבולות הידע בביוכימיה ובמיקרוביולוגיה, חלוץ בתחומו, אשר בחשיפתו את הקשר שבין תהליכי תרגום חלבונים לבין זיכרון וגמישות מערכת העצבים, ייסד תחום חדש בנוירוביולוגיה והניח תשתית רבת-ערך להבנה מעמיקה של אוטיזם, תסמונת האיקס השביר ותהליכי למידה וזיכרון ובכך פתח את הדרך לפיתוח טיפולים במחלת הסרטן. בהוקרת תודה לאיש שהעמיד דורות של סטודנטים וחוקרים צעירים ממשיכי דרך ולאות כבוד על פועלו לקידום המחקר המדעי בישראל ועל מחויבותו להרחבת גבולות הידע למען רווחתם ובריאותם של בני-אדם בעולם כולו.​

לצפייה בריאיון עם נחום ; למגילה

פרופ‘ נחום זוננברג | צילום: Mr. Owen Egan
פרופ‘ נחום זוננברג | צילום: Owen Egan​​


טימותאוס הוטגס - איש עסקים, יזם בעל חזון, העומד בראש אחת מחברות התקשורת הגדולות בעולם. תומך ומקדם השקעות חשובות בתשתית הדיגיטלית, בחדשנות ובשיתופי פעולה שהובילו בין השאר לכינון מרכז המצוינות למחקר ופיתוח של החברה באוניברסיטת בן-גוריון בנגב. לאות כבוד על מסירותו העמוקה לקידום החינוך, המדע, הדיגיטציה וההשכלה הטכנולוגית בארצו וברחבי העולם.

לצפייה בריאיון עם טימותאוס ; למגילה

טימותאוס הוטגס | צילום: Deutsche Telekom AG
טימותאוס הוטגס | צילום: Deutsche Telekom AG ​​


הרולד פייזנר אות הנשיא על תרומה משמעותית לאוניברסיטת בן-גוריון בנגב מוענק להרולד פייזנר לאות הוקרה על תמיכתו רבת-שנים ועל פעילותו כנשיא ארגון שוחרי אוניברסיטת בן-גוריון בבריטניה מאז 1997. לאות כבוד על השותפות במשימת האוניברסיטה בקידום הנגב, למען עתידה של מדינת ישראל ושל האנושות כולה.​

לצפייה בריאיון עם הרולד ; למגילה

הרולד פייזנר | צילום: Dr. Judith Paisner
הרולד פייזנר | צילום: Dr. Judith Paisner ​​