$$News and Reports$$

15 יול' 2020

​"בחירתו של אבישי כמנחה לעבודת הדוקטורט לא היתה רק החלטה נבונה מבחינת הקריירה שלי – היא שינתה את חיי", צוטט באחד ממכתבי ההמלצה שנשלחו לוועדת הפרס מטעם הפדרציה של חברות מדעי העצב באירופה (FENS, Federation of European Neuroscience Societies) 


הפדרציה של חברות מדעי העצב באירופה (FENS, Federation of European Neuroscience Societies) העניקה השבוע את פרס המנטור המצטיין לאבישי הניק, פרופסור מחקר אמריטוס במחלקה לפסיכולוגיה באוניברסיטת בן-גוריון בנגב.  

פרופ' אבישי הניק

הפרס מוענק בכנס השנתי של הפדרציה וזוכה בו מדען אחד בלבד. באתר הפדרציה מפורטים הקריטריונים לבחירת המועמד לפרס, ועיקרם: מחויבות להדרכה וליווי של סטודנטים לדוקטורט ולפוסט דוקטורט, תמיכה ועידוד סטודנטים החווים קשיים מקצועיים ואישיים, סיוע בהתוויית הקריירה של הדוקטורנטים והפוסט דוקטורנטים, ועוד. 

ד"ר אייל קלנטרוף, מן האוניברסיטה העברית, תלמידו של פרופ' הניק, אסף עדויות ומכתבים מעשרות אנשים, בישראל ובחו"ל (איטליה, קנדה, בריטניה, ועוד), שהיו במעבדה של פרופ' הניק במהלך הקריירה שלהם או שנועצו בו, וכל אלה הוגשו לוועדת הפרס. 

יו"ר ועדת הפרס, פרופ' פירטה הוטולינן (Pirta Hotulainen) מפינלנד, ציינה שמכתבי ההמלצה על פרופ' הניק היו מרשימים בצורה יוצאת דופן. "בחירתו של אבישי כמנחה לעבודת הדוקטורט, לא היתה רק החלטה נבונה מבחינת הקריירה שלי – היא שינתה את חיי", צוטט באחד ממכתבי ההמלצה שנשלחו לוועדת הפרס.  "אבישי הוא אישיות מיוחדת; שומר על קשר עם סטודנטים וממשיך לתמוך בהם ולעודד אותם גם אחרי סיום פעילותם במעבדתו, במיוחד כשהם נתקלים בקשיים אישיים או מקצועיים. הוא משרה התלהבות ובטחון". 

רבים מן הסטודנטים שזכו לעבוד לצדו של פרופ' הניק המשיכו בדרכם האקדמית. במעבדתו הוכשרו 40 דוקטורנטים ודוקטורנטיות ויותר מעשרה פוסט דוקטורנטים. חלק נכבד מן החוקרים והחוקרות הללו משמשים היום כמרצים ופרופסורים במוסדות אקדמיים שונים בארץ ובעולם, כגון אוניברסיטת אוקספורד באנגליה ואוניברסיטת בנגור בווילס; אוניברסיטת מילנו-ביקוקה ואוניברסיטת פביה באיטליה; אוניברסיטת בן-גוריון בנגב, האוניברסיטה העברית בירושלים, אוניברסיטת חיפה, ואוניברסיטת בר-אילן. 

"ניסיתי ליצור מעבדה שאנשיה עוזרים אחד לשני ויוצרים סביבה חברתית ואווירה טובה", סיפר פרופ' הניק בראיון שקדם לקבלת הפרס. "מכיוון שלחץ גדול מופעל על הסטודנטים במהלך הדוקטורט והפוסט דוקטורט, יש צורך לתמוך בהם – שיידעו שיש להם על מי לסמוך ועל מי להישען במיוחד בעתות מצוקה ורגעי קושי. תמיכה שכזאת יוצרת תנאים נוחים יותר ללמידה ולמחקר". 

הפרס