$$News and Reports$$

22 ספט' 2020

תוכנית MD/Ph.D מכשירה את דור העתיד של הרופאים לקריירה המשלבת מחקר רפואי עם פעילות קלינית. בוגריה מקבלים תואר דוקטור לפילוסופיה במקביל לתואר דוקטור לרפואה

 

פרסים על מצוינות מחקרית הוענקו לאחרונה למקס דרבקין (זכה במקום הראשון), עסאם עסאל ויחזקאל אליהו (זכו במשותף במקום השני), סטודנטים מן הפקולטה למדעי הבריאות הלומדים בתוכנית היוקרתית MD/Ph.D​. הפרסים, תרומת קרן Feil, מבטאים את הוקרת הפקולטה על הישגיהם המרשימים של הזוכים.

מקס דרבקין עסאם אסאל יחזקאל אליהו
 מימין לשמאל: מקס דרבקין, עסאם אסאל ויחזקאל אליהו​


הפרסים הוענקו על פרסומיהם ועבודתם המחקרית המעולה של הזוכים, והם מבטאים את ההכרה על הישגיהם המרשימים. חלקים מתיזת המחקר שלהם פורסמו בכתבי-עת מובילים. בשנת הלימודים תשפ"א ייפתח קורס להתנסות מחקרית פרטנית המיועד למתעניינים במסלול הנמצאים בתחילת לימודי הרפואה.  

התוכנית MD/Ph.D​ מכשירה את דור העתיד של הרופאים לקריירה המשלבת מחקר רפואי עם פעילות קלינית. בוגריה מקבלים תואר דוקטור לפילוסופיה במקביל לתואר דוקטור לרפואה.

התוכנית היא איכותית ומאתגרת ומתקבלים אליה סטודנטים/יות מצטיינים לרפואה. משתתפיה לוקחים פסק זמן של שנתיים עד שלוש שנים מלימודי הרפואה ובמהלך תקופה זו מבצעים מחקרים בקבוצות המחקר המתקדמות של הפקולטה.

פרופ' אנג'ל פורגדור, דיקן הפקולטה למדעי הבריאות: "מדובר באחת מתוכניות הדגל של בית-הספר לרפואה על שם ג'ויס וארוינג גולדמן, והיא מבטאת את מחויבותנו לשילוב של מצוינות מחקרית ורפואית. אני מברך את  הזוכים במענק על הישגיהם המרשימים ובטוח שימשיכו להצליח ולהתבלט בעשייתם המחקרית והקלינית".

פרופ' יורם עציון, יו"ר התוכנית, הוסיף ואמר: "אני רואה חשיבות רבה בהוקרת המצוינות המחקרית יוצאת הדופן של הלומדים בתוכנית זו, בעיקר לנוכח הקשיים הגדולים שהם חווים לאורך הדרך.  סטודנטים במסלול מפרסמים פרסומים יוצאי דופן באיכותם, המביאים לנו כבוד והערכה".