$$News and Reports$$

23 יונ' 2019

פרופ' מאיר  הוא אחד מתוך 6 חברים חדשים, נציגים מהמוסדות האקדמיים בישראל, שנבחרו באחרונה על ידי האסיפה הכללית של האקדמיה הלאומית הישראלית למדעים. האקדמיה תציין את הצטרפותו של פרופ' מאיר לשורותיה,  לצד יתר החברים החדשים, בטקס חגיגי שיתקיים בחנוכה 2019 בבית האקדמיה בירושלים.

 
פרופ' יונתן מאיר הוא פרופסור מן המניין במחלקה למחשבת ישראל ע"ש גולדשטיין-גורן באוניברסיטת בן-גוריון בנגב. תחומי המחקר שלו כוללים את תולדות היהודים במזרח אירופה, ספרות ההשכלה, החסידות וגווניה השונים של המיסטיקה היהודית בעת החדשה.

הוא החל את לימודיו באוניברסיטה העברית בירושלים בשנת 1997 בחוגים למחשבת ישראל, היסטוריה של עם ישראל,  ופילוסופיה. את התואר השני השלים פרופ' מאיר בחוג להיסטוריה של עם ישראל, ואת עבודת הדוקטורט כתב על כתביו הפארודיים והסאטיריים של המשכיל יוסף פרל. העבודה אושרה בהצטיינות יתירה, זכתה בפרס ע"ש בלומפילד, וראתה אור בשלושה כרכים בהוצאת מוסד ביאליק. עם סיום הדוקטורט בשנת 2010 השלים פוסט-דוקטורט במסגרת קרן עמיתי קרייטמן, באוניברסיטת בן-גוריון בנגב, ולאחר שנה נקלט במחלקה למחשבת ישראל כפרופסור חבר. פרופ' מאיר הוא זוכה מלגת אלון לשנים 2015-2013, ונתמנה לפרופ' מן המניין בשנת 2015. בין פרסומיו נמנים מספר מונוגרפיות, מהדורות מדעיות של טקסטים קלאסיים וקבצי מאמרים בעריכתו, לצד קרוב לשבעים מאמרים.

יונתן מאיר
פרופ' יונתן מאיר| צילום: נטע אלונים, בית ביאליק


האקדמיה הלאומית הישראלית למדעים, הגוף הבכיר בקהילה המדעית, נוסדה על פי חוק בשנת 1961 במטרה לרכז בתוכה מטובי אישי המדע בישראל על מנת לטפח ולקדם פעילות מדעית בארץ.  עם הצטרפות החברים החדשים, מונים חברי האקדמיה כיום 132 חוקרות וחוקרים ממדעי הטבע והרוח.
 
נשיא האוניברסיטה פרופ' דניאל חיימוביץ ברך את פרופ' מאיר על הצטרפותו כחבר האקדמיה ואחל לו המשך הצלחה ועשייה מדעית פורייה. נשיאת האקדמיה פרופ' נילי כהן מסרה כי האקדמיה מתברכת בהצטרפותם של חוקרים מובחרים אשר בכוחם להעצים אותה ולסייע במילוי משימותיה לחיזוק המדע בישראל.