$$News and Reports$$

24 מאי 2022

​נשיא האוניברסיטה, פרופ' דניאל חיימוביץ: "זוהי הבעת אמון אדירה ביכולתה של אוניברסיטת בן-גוריון בנגב לחולל שינוי ולהשפיע על הבעיה הקריטית ביותר בדור שלנו".


מייקל זוננפלד וקטיה גולדמן הכריזו על תרומה בסכום העומד על 20 מיליון דולר עבור בית הספר לקיימות ושינויי אקלים של אוניברסיטת בן-גוריון בנגב, במסגרת אירועי חבר הנאמנים ה-52 שנערכו בשבוע שעבר. שם בית הספר ישונה לבית הספר גולדמן-זוננפלד לקיימות ושינויי אקלים.

התרומה הנדיבה תאפשר לקדם את היעדים האסטרטגיים של בית הספר. כך למשל: הגדלת תפוקת המחקרים שיובילו לפתרונות חדשים בתחומים קריטיים בתחום הקיימות ושינויי אקלים, גיוס סגל ברמה בין־לאומית, פיתוח תארים טרנס־דיסציפלינריים המכינים את מנהיגי המחר לתחומי מפתח סביבתיים, קידום שיתופי פעולה עם פלטפורמות החדשנות וההייטק האזוריים במטרה להקים חברות מבוססות טכנולוגיות של החוקרים, יצירת מסגרת לשיתוף ידע עם הקהילה המקומית במטרה לעצב מדיניות ולהשפיע על התנהגות האזרחים והפיכת בית הספר למקור מוביל של נתונים, השפעה והסברה לצמצום השפעות שינויי האקלים וקיימות, שיסייעו בעיצוב מדיניות הממשלה.

"אוניברסיטת בן-גוריון בנגב מובילה את העולם בחקר ההסתגלות לשינויי אקלים", אמר מייקל זוננפלד, מייסד שותף ונשיא קרן גולדמן-זוננפלד. "במשך עשרות שנים, החוקרים של בן-גוריון מפתחים טכנולוגיות מובילות שיאפשרו לישראל להסתגל לאקלים מדברי קשה. כעת, כאשר חלק גדול מהעולם מתמודד עם תנאים דומים, למחקר זה יש יישום גלובלי ודחוף. אנו גאים לתרום למשימת ההתמודדות עם אתגר עולמי זה באמצעות פתרונות מהפכניים המאפשרים לאנושות לשרוד ולשגשג בתוך שינויי האקלים העולמיים".

"תרומה זו היא הבעת אמון אדירה ביכולתה של אוניברסיטת בן-גוריון בנגב לחולל שינוי. במשך למעלה מ-50 שנה אנו חוקרים כיצד לחיות במדבר שלנו. כעת, העולם מגיע אלינו בכדי ללמוד מהניסיון הזה, כך שאודות לתרומה נוכל למנף אותו בכדי להתמודד עם בעיה גלובלית", אמר נשיא אוניברסיטת בן-גוריון בנגב, פרופ' דניאל חיימוביץ והוסיף: "בית הספר גולדמן-זוננפלד לקיימות ושינויי אקלים יאפשר שילוב גישות חדשות בחינוך, מחקר והסברה, ככל שהצרכים הסביבתיים של העולם יתפתחו בעשורים הבאים".

​קטיה גולדמן ומייקל זוננפלד תומכים באוניברסיטת בן-גוריון בנגב מאז 1981. אודיטוריום ג'ויה קלייר זוננפלד, על שם בתם, שימש כאודיטוריום הראשי של האוניברסיטה במשך 30 השנים האחרונות. בניין פורסט גולדמן-זוננפלד לאנרגיה סולרית ופיזיקה סביבתית, על שם בנם, פעיל ב-25 השנים האחרונות.



מימין לשמאל:  פרופ' דניאל חיימוביץ, נשיא האוניברסיטה, ג'ויה קלייר זוננפלד, פורסט זוננפלד, מייקל זוננפלד, אייזיק זוננפלד ופרופ' ירון זיו, ראש ביה"ס לקיימות ושינויי אקלים ​​​