$$News and Reports$$

27 אוק' 2020

​​איילת אוריאל ריימונד, תלמידת מחקר בפקולטה לניהול, מצאה את מותה בנסיבות טרגיות. במהלך חייה הקימה משפחה לתפארת, תרמה לקהילה והייתה סטודנטית מצטיינת. עבודת המחקר שלה בנושא "שיטור בדמוקרטיות אתניות" אמורה להתפרסם בקרוב


​איילת אוריאל ריימונד ז"ל
 איילת אוריאל ריימונד​ | צילום באדיבות המשפחה​​​


הפקולטה לניהול על שם גילפורד גלייזר תעניק מלגות לתלמידי מחקר מצטיינים על שמה של איילת אוריאל ריימונד, תלמידת מחקר במחלקה למנהל ומדיניות ציבורית, שנהרגה בנסיבות טרגיות.

ב-23 באוגוסט 2020 זינקה איילת למים בחוף המרינה בתל אביב בעקבות בנה בן ה-7 שנסחף למעמקים. איילת טבעה לאחר שחילצה את בנה וכל המאמצים להציל אותה עלו בתוהו. מותה היכה בתדהמה את משפחתה הענפה ואת חבריה הרבים.

"איילת זכורה לי היטב", אומר פרופ' מיקי מלול, דיקן הפקולטה לניהול. "היו לנו שיחות רבות בנוגע לקידום תעסוקה בקרב אוכלוסיות מוחלשות. היא הייתה אישה צנועה ומיוחדת, עם נתינה חברתית עצומה; פעלה רבות למען אוכלוסיות מוחלשות וקידמה גיוון תעסוקתי. בשם כולנו אני שולח תנחומים למשפחה ולכל מי שהכיר את איילת".

איילת הייתה תלמידה יוצאת דופן, בעלת הישגים בולטים בלימודים ואישיות נעימה וכובשת לבבות. חברי המחלקה זוכרים היטב את תרומתה להרצאות ולפעילות המחקרית, ואת השפעתה החיובית על הסובבים אותה.

"איילת הייתה המגדלור הערכי שלנו", אומר ד"ר אופיר רובין, ראש המחלקה למנהל ומדיניות ציבורית. "בפעילותה הברוכה למען אוכלוסיות מוחלשות היוותה דוגמה לשאר הסטודנטים. תחושת שליחות ואחריות ליוו אותה לכל אורך הדרך".  

ד"ר פני יובל, שליוותה את פעילותה המחקרית של איילת יחד עם ד"ר עמוס זהבי, אמרה בכאב: "איילת הנחילה לסובבים אותה ערכים של התנדבות ועזרה לזולת. היא הייתה אדם מיוחד. לצד כישוריה החברתיים, הייתה תלמידה מצטיינת. איילת סיימה את הקורסים לתואר שני בהצלחה רבה ועמדה לפני סיום עבודת התיזה".

מסטרנטיות ודוקטורנטיות במחלקה למנהל ומדיניות ציבורית ספדו לחברתן בקבוצת המחקר: "את איילת אנחנו מכירות כבר שנים רבות. עברנו איתה קורסים, אינספור התייעצויות, פרזנטציות, למידה משותפת ועוד. אמנם הכרנו את איילת בין כותלי האוניברסיטה, כשהמכנה המשותף היה המחקר בתחום המדיניות הציבורית, אך עם השנים התפתחה בינינו חברות עמוקה שהיא הרבה מעבר לספסל הלימודים. גילינו חברה אמיתית, כנה, תומכת, מכילה, אופטימית, שהייתה שם תמיד בשבילנו. איילת הייתה אישה מדהימה ומיוחדת שתמיד דאגה לכולם. היא חסרה מאוד ותחסר לנו תמיד. קשה לנו לעכל את העובדה שהיא כבר לא איתנו".

מחקרה של איילת אוריאל בנושא "שיטור בדמוקרטיה אתנית" עוסק ברפורמה שנועדה לשפר את שירותי המשטרה בחברה הערבית. נבחנות בו סוגיות הנוגעות לתנאים ולנסיבות שחוללו את השינוי במדיניות המשטרה כלפי אזרחים מוסלמים, כחלק מהרפורמה במשטרת ישראל.

"המחקר של איילת יתרום ויוסיף לידע הקיים בנושא של שינויי מדיניות וזכויות אזרחיות למיעוטים בדמוקרטיות אתניות", אומרת ד"ר פני יובל. "אחת ממטרותיו היא להתחקות אחר מאפייני התהליך המתקיים במשטרת ישראל למען שיפור שרותי משטרה בחברה הערבית".

במשך שנים רבות עבדה איילת בארגון הג'וינט ותיעלה את מומחיותה לאפיקי פיתוח ידע והדרכות במסגרת הפורום הישראלי לגיוון בתעסוקה. במקביל התנדבה לפרויקטים שונים בסביבה הקרובה בשכונה וגם במקומות מרוחקים יותר למען קידום אוכלוסיות מוחלשות וצעירים מכל גווני האוכלוסייה. רק לאחר מותה אנו נחשפים להיקף האדיר של הפעילויות בהן לקחה חלק ולהשפעה העמוקה שהייתה לה על כל כך הרבה אנשים.

איילת גרה עם בעלה ושלושת ילדיהם בתל אביב. בת 42 הייתה במותה.

יהי זכרה ברוך.

​