$$News and Reports$$

14 אוג' 2022

​שר החינוך לשעבר אהרן ידלין, מהאבות המייסדים של אוניברסיטת בן-גוריון בנגב, ובעל תואר דוקטור לאות כבוד מטעמה, הלך לעולמו בגיל 96 


yadlin2.jpeg

אהרן ידלין​ (משמאל) עם יו"ר הוועד המנהל, ירום אריאב | מושב חבר הנאמנים ה־49, 2019

ידלין, איש הנגב, כיהן כשר החינוך בשנים 1977-1974, ונחשב לידיד אמת של האוניברסיטה. במסגרת פעילותו בחבר הנאמנים וכסגן יושב ראש הוועד המנהל של האוניברסיטה תרם ידלין מניסיונו הרב לקידומם של פרויקטים בתחומי החינוך, התרבות והקהילה.

על תרומתו של ידלין לקידום החינוך בישראל ולפיתוחה של האוניברסיטה שכה הייתה קרובה לליבו העניקה לו אוניברסיטת בן-גוריון בנגב בשנת 1988 תואר דוקטור לאות כבוד. תרומתו לפיתוח המדינה והיותו מופת לחלוציות זיכו אותו בשנת 2005 בפרס בן-גוריון. כעבור חמש שנים הוענק לידלין פרס ישראל על מפעל חיים.

נשיא אוניברסיטת בן-גוריון בנגב, פרופ' דניאל חיימוביץ, ויו"ר הוועד המנהל, ירום אריאב, ספדו לידלין במכתב שהופץ לקהילת האוניברסיטה: "מחויבותו של אהרן ידלין להקמת אוניברסיטה בנגב השתלבה עם חזונו של דוד בן-גוריון ושיתוף הפעולה ביניהם תרם להקמתה של אוניברסיטת הנגב, לימים אוניברסיטת בן-גוריון בנגב. התרשמנו עמוקות ממסירותו של ידלין לאוניברסיטה, אפילו בתקופת משבר הקורונה הוא התעקש להשתתף בכל ישיבות הוועד המנהל בזום. הערותיו תמיד היו חדות ומחכימות. אנו חשים גאווה גדולה על שהייתה לנו הזכות לעבוד אתו. מעומק ליבנו אנו  שולחים תנחומים למשפחה ולקיבוץ חצרים".

נשיא המדינה, יצחק הרצוג, העלה קווים לדמותו של שר החינוך בממשלת רבין השנייה: "יותר מכל דבר, היה אהרן ידלין מר חינוך. לצד היותו מראשי תנועת העבודה וההתיישבות העובדת בישראל, איש חזון ומעשה, היה אהרן מחנך ומורה בכל רמ"ח אבריו. עשייתו רבת-השנים בכנסת ובממשלה למען חינוכם ועתידם של ילדי ישראל תהווה לו אנדרטה חיה לשנים קדימה. בחייו זכה בפרסים רבים - ובהם פרס ישראל - אך יותר מכל זכינו אנחנו בו ובתרומתו. אהבתי והערכתי אותו מאוד. תנחומיי למשפחתו״.

בנו, האלוף (במיל'​​​) עמוס ידלין: ״אבי היה מנהיג בכוח אישיותו וערכיו, מחלוצי ההתיישבות בנגב, ממובילי תנועת העבודה, דבק בשוויון, בציונות ובערך האדם. מחנך ומורה, איש חכם וצנוע שפיו וליבו שווים. צלול וחד, נפרד מאיתנו בשנתו״.

הלווייתו של אהרן ידלין התקיימה ב-14 באוגוסט בקיבוץ חצרים.

יהי זכרו ברוך. ​

אהרן ידלין במושב חבר הנאמנים ה-45, 2015
אהרן ידלין במושב חבר הנאמנים ה־45, 2015​​​


​​