$$News and Reports$$

27 יונ' 2019

​​​הקמת קרית התקשוב במיקום אסטרטגי לצד האוניברסיטה ופארק ההיי-טק מהווה שלב נוסף ביצירת מערכת גומלין (אקו-סיסטם) כוללנית וחוצה מגזרים בבירת הנגב המכילה את כל המרכיבים הדרושים ליצירת מובילות עולמית בתחום הסייבר במרחב פיזי משותף בו מתרחשת סינרגיה של עובדים, חוקרים ותלמידים.

 

ביום רביעי, ה-26.6.2019 , הושק המבנה הראשון של משרד הביטחון בקריית התקשוב הדיגיטאלית, שתקום בסמוך לפארק ההיי-טק ולאוניברסיטת בן-גוריון בבאר שבע. באירוע חנוכת המבנה השתתפו פרופ' דניאל חיימוביץ נשיא אוניברסיטת בן –גוריון בנגב, רוביק דנילוביץ, ראש העיר באר שבע, תא"ל במיל' איציק כהן, ראש מנהל מעבר דרומה במשרד הביטחון, פרופ' דן בלומברג סגן נשיא האוניברסיטה לפיתוח אזורי ותעשייתי, דוד ברקת, סגן נשיא ומנכ"ל האוניברסיטה, רועי צוובנר, מנכ"ל חברת גב ים נגב, אל"מ יעל גרוסמן ראש מחלקת עתי"ד,  יחידת לוט"ם אגף התקשוב וגורמים נוספים.


​​


קריית התקשוב הדיגיטלית תשתרע על שטח של כ-180 דונם, מתוכם כ- 150,000 מ"ר בנויים, בו ישרתו כחמשת אלפים חיילים. המכרז להקמת קריית התקשוב הדיגיטלית יתבסס על שיתוף פעולה עם המגזר הפרטי (PFI) - הכולל מימון, תכנון, הקמה ותפעול של הבסיס לתקופת זכיינות של 25 שנים. את הקריה תקים קבוצת החברות 'שיכון ובינוי ואפריקה-ישראל'.הקריה תישא אופי של בסיס חכם, הכולל תשתיות מתקדמות ויעילות אנרגטית, בשילוב תהליכים מתקדמים ליצירת אקו-סיסטם טכנולוגי במטרופולין באר שבע, ובתוכם משרדי הממשלה, העירייה, אוניברסיטה ותעשייה מקומית.

 


השותפים לפרויקט מחזיקים בתוכנית הקרייה  | צילום: דוברות משרד הביטחון


נשיא אוניברסיטת בן-גוריון בנגב, פרופ' דניאל חיימוביץ: "קיים קשר הדוק בין הצמיחה והפיתוח העתידי של אוניברסיטת בן-גוריון בנגב בקמפוס הצפוני לבין מערכת היחסים שלנו, ההולכת ומתפתחת, עם יחידות הטכנולוגיה והמודיעין של צה"ל בבאר שבע והאזור. חנוכת המבנה הראשון בקריית התקשוב הדיגיטלי, הוא הקדימון לפיתוחים גדולים אשר יביאו אלפי חיילים מצטיינים לבסיס זה , שרבים מהם ילמדו באוניברסיטה, תוך כדי שירותם הצבאי. אני מתרגש לראות את גידול קמפוס התקשוב הדיגיטלי, וכמובן את שיתוף הפעולה של האוניברסיטה עם צה"ל, כאשר היחידות הרלוונטיות עוברות דרומה".

ראש מנהל המעבר דרומה במשרד הביטחון, תא"ל (במיל') איציק כהן: "אנחנו מנהלים ארבעה מכרזי ענק תשתיתיים בשיטת ה- PFI וביניהם את הקמת קריית התקשוב. לצורך הקמת הקריה אנו מעבירים תשתיות טכנולוגיות חדשניות, יוצרים קמפוס חכם שישרת אלפי חיילים ממיטב היחידות הטכנולוגיות המתקדמות בצה"ל, תשתית שיש בכוחה לחזק את  היכולות המבצעיות של צה"ל. לצד אלו , גם מביאים לשיתופי פעולה שיהפכו את  הנגב לבירת הסייבר של ישראל -אקו סיסטם של אקדמיה, עירייה, תעשייה וצבא".

ראש עיריית באר שבע, רוביק דנילוביץ': ״היום הזה ירשם כרגע מכונן בהיסטוריה של ישראל. המדינה שלנו החלה, באופן מעשי, בביצוע ההחלטה הדרמטית,   שהופכת את העיר באר שבע למרכז ידע בינלאומי. הידע העשיר, הטכנולוגיה פורצת הדרך וההון האנושי האיכותי ביותר בעולם, מתרכזים בנגב.​

מיטב המוחות הטכנולוגיים של צה"ל

הקמת קריית התקשוב במיקום אסטרטגי, לצד אוניברסיטת בן-גוריון בנגב ופארק ההיי-טק, מהווה שלב נוסף ביצירת 'אקו-סיסטם' כוללני וחוצה מגזרים בבירת הנגב. הקריה מכילה את כל המרכיבים הדרושים ליצירת מובילות עולמית בתחום הסייבר במרחב פיזי משותף, בו מתקיימת סינרגיה של עובדים, חוקרים ותלמידים. פארק ההיי-טק הוקם לפני ארבע שנים באמצעות  שיתוף פעולה ייחודי בין אוניברסיטת בן-גוריון בנגב, עיריית באר-שבע וחברת גב-ים. הקמתו היא אבן דרך בפריצת תעשיית הסייבר הישראלית לרחבי העולם והגשמת חזונו של דוד בן-גוריון. בפארק מרוכזות חברות, ארגונים ומוסדות מהשורה הראשונה בארץ ובעולם, העוסקים בטכנולוגיות מתקדמות, מחקר ופיתוח בעלי חשיבות לאומית ובינלאומית בתחומים אלה. קרית התקשוב צפויה להביא לפארק את מיטב  המוחות הטכנולוגיים של צה"ל ולהצמיח חדשנות פורצת דרך באמצעות שיתופי פעולה צבא-אקדמיה –תעשיית ההיי-טק. אלו יחזקו את מטרופולין באר שבע, כמרכז טכנולוגי חדש בישראל, עם דגש מובהק לתחום הסייבר והדיגיטציה.

​אוניברסיטת בן-גוריון ניצבת בלב ההכרזה על באר-שבע כבירת הסייבר של ישראל. כמוסד אקדמי שחרת על דגלו את החדשנות והיזמות, תאגידים בינלאומיים מובילים נסמכים על מומחיותה של האוניברסיטה בתחומי אבטחת סייבר, רובוטיקה, רפואה טכנולוגית, ביוטכנולוגיה וננוטכנולוגיה, לצורך מחקר ופיתוח חדשניים.