קורס מסיכון להפרעה - 

הבנת המסלול ההתפתחותי של הפרעת קשב והיפראקטיביות (ADHD)


מרצה: צליל אינציגר tzlile@post.bgu.ac.il

תואר ראשון - סדנאות (שנה ג', סמסטר א') 


-----------------------------------

 

מטרת הקורס: הסדנה תעסוק במסלול ההתפתחותי של הפרעת קשב והיפראקטיביות (ADHD) ובמאפיינים ההתנהגותיים והניורו-פיזיולוגים של הפרעה זו. בחלק הראשון של הסדנה נדון בליקויים הנוירו-קוגניטיביים המרכזיים המעורבים ב-ADHD ובהשלכות שלהם לחייהם של ילדים ומבוגרים. בחלק השני נתמקד בהיבט ההתפתחותי של ההפרעה ובהבנת גורמי הסיכון והחוסן המעורבים בה. בנוסף, נדון במודלים תיאורטיים של סיכון והסתגלות, ובסוגיות עקרוניות כמו האם באופן תיאורטי ניתן למנוע את ההתפתחות של ADHD וכיצד ניתן לאתר פעוטות בסיכון ל-ADHD עוד לפני הופעת סימפטומים.

דרישות: הסדנה הינה סמסטריאלית והיא מבוססת בחלקה על הוראה פרונטלית ובחלקה על הצגת מאמרים ע"י הסטודנטים וקיום דיון. בהתאם לכך הנוכחות, קריאת חומר הרקע הרלוונטי וההשתתפות בקורס הינם בגדר חובה. 30 נקודות מתוך הציון הסופי יינתנו על סמך הפרזנטציה בכיתה, 10 נקודות יינתנו על נוכחות והשתתפות.

עבודת סיום: הסטודנטים יתבססו על אחד מהנושאים שנלמדו ויבנו הצעה למחקר היפותטי, שמטרתו להתגבר על אחד הקשיים/פערים המרכזיים מהמחקר בתחום זה, ולקדם את הבנת המסלול ההתפתחותי של ADHD. הצעת המחקר תיכתב תחת ההנחה שאין מגבלות של זמן וכסף. 60 נקודות מהציון הסופי ינתנו על סמך עבודה זו.

שימו לב - ציון עובר בקורס הנו  65


​----------------------------------



** מידע מפורט על הקורס תמצאו בסילבוס המלא של הקורס, בעמוד סילבוסים תואר ראשון​.