שם המרצה: ד"ר קרין קידר כהן karinki@gmail.com --- מס' קורס: 101-2-0024​​

תואר שני - סמסטר א'


מטרות הקורס

במהלך הקורס נקרא מאמרים המציגים גישות תאורטיות ומעשיות שונות לטיפול בילדים. נתמקד בכתביהם של תיאורטיקנים מרכזיים (אנה פרויד, קליין, וויניקוט ועוד). נדון בסטינג הטיפולי וחשיבותו, בטכניקות טיפול בילדים, בסיום טיפול ובפרידה. נלמד להכיר מושגי מפתח בתיאוריה הפסיכואנליטית (למשל, העברה, העברה נגדית והזדהות השלכתית)וכיצד לעשות בהם שימוש בטיפול. כמו כן, נדון בגישות שונות לטיפול בילדים ולעבודה עם הורים. הקורס ישלב בין התאוריות לעבודה המעשית והסטודנטים יעודדו להביא דוגמאות וסוגיות מהמפגשים הטיפולים שלהם לחשיבה קבוצתית וללמידה משותפת.


מבנה הקורס :

כל אחד מהנושאים ברשימה מטה יידון ראשית באופן תיאורטי ואח"כ באופן מעשיהן, באמצעות דוגמאות שהמרצה יביא והן, באמצעות שיתוף מצד הסטודנטים בסוגיות רלוונטיות בהן הם נתקלים במהלך עבודתם הטיפולית. סביב אלו יתקיים דיון מפרה, מכיל ופורה שיעזור להעמיק ולהפיח חיים במושגים התיאורטיים. בסוף הקורס הסטודנטים יגישו עבודה מסכמת שפרטיה יינתנו בהמשך . אופן התנהלות הקורס בתקופת הקורונה - מבנה הקורס יישמר ויועבר למתכונת זום.​


דרישות הקורס, אופן ההערכה והרכב הציון בקורס :

- השתתפות סדירה ופעילה בשיעורים וקריאת החומר התיאורטי 20% (חובה להיות עם מצלמה פתוחה אם הקורס יתנהל בזום)

- מטלה אישית מסכמת בסוף השנה 80% (המטלה תכלו ל תיאור מפורט של התנסות טיפולית מתוך העבודה המעשית, ואשר תוסבר באמצעות מושגים שנלמדו במהלך הקורס הנוכחי והן באמצעות המשגה שתילמד בקורס העוקב "פסיכותרפיה במתבגרים")

-------------------------------------

​** מידע מפורט על הקורס תמצאו בסילבוס המלא של הקורס, בעמוד סילבוסים תואר שני​.​